extern hårddisk till tv

Permalänk
Medlem

extern hårddisk till tv

ska köpa ny tv snart, denna:

http://www.lge.com/se/tv-audio-video/tv/LG-42PQ3000.jsp

den har usb-anslutning och det jag undrar är om de går att kopppla in en extern hårddisk via usb och spela upp filmer genom den?

Behövs de nån speciell extern hårddisk för att koppla till tv eller vilken som helst?

btw, tvn måste väl stöda olika fil format också? isåfall nån som vet vad den tvn stöder för nåt?

Permalänk
Medlem

Ingen aning men jag vet att det funkar perfekt med usb sticka

Permalänk

Re: extern hårddisk till tv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy3
ska köpa ny tv snart, denna:

http://www.lge.com/se/tv-audio-video/tv/LG-42PQ3000.jsp

den har usb-anslutning och det jag undrar är om de går att kopppla in en extern hårddisk via usb och spela upp filmer genom den?

Behövs de nån speciell extern hårddisk för att koppla till tv eller vilken som helst?

btw, tvn måste väl stöda olika fil format också? isåfall nån som vet vad den tvn stöder för nåt?

Jag har en 42PQ6500 som också har usb och med den tvn kunde jag koppla in min externa hårddisk

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Re: Re: extern hårddisk till tv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Jag har en 42PQ6500 som också har usb och med den tvn kunde jag koppla in min externa hårddisk

ok nice, ingen som vet vilka format tvn stöder?

Permalänk
Medlem

Du kan alltid ladda ned manualen och läsa den så att du slipper obehagliga överraskningar.

Permalänk
Medlem

nån som vet om denna tvn stöder avi, mpeg filer om man ska kolla film? har letat och letat, hittar inget och manualen gör en mer vilse bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy3
nån som vet om denna tvn stöder avi, mpeg filer om man ska kolla film? har letat och letat, hittar inget och manualen gör en mer vilse bara

Står det att den klarar DIVX så klarar den .avi

Permalänk

Jag behöver hjälp innan mitt hår på skallen ryker!

Jag sitter med en Extern Hdd och skall koppla in den till min Sony Bravida KDL-40V5500, men TV'n hittar inte hårddisken. Kopplade in ett USB-minne nyss och den fann TV'n direkt och utan problem. Någon som har någon idé? :S

Permalänk
Medlem

TV klara bara av Fat32 formaterade hårddiskar.
Gäller de flesta apparater/prylar/spelkonsoler.
Nackdelen med Fat32 är att den bara klarar filer på max ca 4 GB.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

TV klara bara av Fat32 formaterade hårddiskar.
Gäller de flesta apparater/prylar/spelkonsoler.
Nackdelen med Fat32 är att den bara klarar filer på max ca 4 GB.

Tack för svar!

Men jag testade HDD som ej är Fat34 utan NTFS på min fars tv och där fungerade det felfritt. Så det kan det ju inte bero på. Eller så kanske det gör det fast att min tv är utav en lite äldre modell än var min fars är?

Permalänk
Medlem

Du pratar om 2 helt olika TV apparater. Det jag skrev är den enda orsaken som finns för den funkar ju till din dator. Vill du veta varför får du ladda ned och läsa manualerna till båda TV apparaterna.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Du pratar om 2 helt olika TV apparater. Det jag skrev är den enda orsaken som finns för den funkar ju till din dator. Vill du veta varför får du ladda ned och läsa manualerna till båda TV apparaterna.

Jo, preics. Men hade hoppats på något annat svar. Har hela hdd full med Bluray filmer över 7gb styck och om en Fat32 endast vill spela upp filmer på 4gb styck så kommer det att gå alldeles lysande *Suck*...

Permalänk
Medlem

Möblera om hemma så att du kan använda TV som dator skärm. Din TV har alla ingångarna som behövs i alla fall. Både VGA och HDMI beroende på vilken port din dator har.

Permalänk

HDD Sony Bravia

@Alfiboy3: 6 år senare... Lustigt Jag har en Sony Bravia 48 tum. Morsan lika så men en annan modell. Till min tv fungerar en extern hårddisk utmärkt (man får "initiera" den först, vad de nu kallar det minns jag ej men frågan dyker upp i tv-rutan om man vill göra något med hdd:n Jo det gör man och så fungerar den utmärkt. Den fungerar även i datorn och i morsans dator. MEN:::MEN i morsans tv fungerar den inte alls. Den kände igen hdd i några sekunder och man kunde göra "time-shift/spela in. Sen efter ca en minut så fungerade ingenting. Har provat formatera om den, långsam variant ntfs, nix. kvarstår att testa formatera den som FAT32 eller vad det heter och se om det fungerar. Helt klart ligger felet i tv:n. Om detta alls inte funkar får man köpa ny hd och prova. Byta om så krävs och prova igen... Trial and error som det heter... Öppet köp gäller ju för de flesta återförsäljare så var rädd om kvitto och kartong även om inte ens det behövs i många fall...