Permalänk
Medlem

AC/DC, Stockholm stadion

Så var det snart dags att se gubbarna rocka loss igen då
Nån mer som ska dit?

En fråga har jag också. Står på Live Nations hemsida att man inte får ha med kamera. Hur hårda är de på detta? När jag såg AC/DC i globen förra året så hade jag en kompaktkamera i jackan och ingen kollade det.
Man vill ju gärna ha några minnesbilder med sig hem

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Vet att på metallica är det rätt hårt, telefon går ju rätt bra. men jag är inte säker på detta.
När spelar dom?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

En fråga har jag också. Står på Live Nations hemsida att man inte får ha med kamera. Hur hårda är de på detta? När jag såg AC/DC i globen förra året så hade jag en kompaktkamera i jackan och ingen kollade det.
Man vill ju gärna ha några minnesbilder med sig hem

Helt inasne om man inte får ta med en stillbildskamera! Roligt att ni nämner 2 band som inte ligger uppe på spotify också, kanske inte så konstigt att kameror e förbjudna

Permalänk
Medlem

De spelar på torsdag
Vad betyder det att det är rätt hårt, kroppsvisitation?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Vanligt är väl att de känner efter om ni har något under jackan/kläderna. Göm undan lite grand så går det nog bra, de får ju inte direkt strippa er.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Sätt kameran vid skrevet så går det bra, men om du ska med någon tjej så lägg den inte i hennes handväska för de kollas.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Sätt kameran vid skrevet så går det bra, men om du ska med någon tjej så lägg den inte i hennes handväska för de kollas.

kanske tjejens personlig "hand"väskan

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Lägg kameran i kallingarna. Vakterna reagerar knappast och du blir helt plötsligt väldigt intressant hos motsatta könet. Win-win

Permalänk
Medlem

Jag har varit på två spelningar med Metallica där dom sagt samma sak. Det enda dom reagerar på är om du har med dig professionell utrustning för att ta upp ljud eller video.
Så du behöver inte oroa dig för din lilla kompaktkamera, systemkamera är jag osäker på

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Jag har varit på två spelningar med Metallica där dom sagt samma sak. Det enda dom reagerar på är om du har med dig professionell utrustning för att ta upp ljud eller video.
Så du behöver inte oroa dig för din lilla kompaktkamera, systemkamera är jag osäker på

syftet med att man inte får ha kamera är väll ändå att man inte ska filma, fast kort borde man väll få ta?

EDIT: vet du när metallica kommer till sverige nästa gång?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

syftet med att man inte får ha kamera är väll ändå att man inte ska filma, fast kort borde man väll få ta?

EDIT: vet du när metallica kommer till sverige nästa gång?

Jo det har du rätt i.

Det kommer nog dröja ett tag. Enligt MetOnTour.com så inte 2010 iaf
Dom spelade ju på Sonisphere förra året

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

syftet med att man inte får ha kamera är väll ändå att man inte ska filma, fast kort borde man väll få ta?

Det är väl lite olika, vissa artister vill ju inte att någon ska fota dem, för att de ska kunna släppa allting själv.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Spelar torsdag jag har ju nada att göra denna vecka man kanske skulle ta sig dit och kolla

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Jo det har du rätt i.

Det kommer nog dröja ett tag. Enligt MetOnTour.com så inte 2010 iaf
Dom spelade ju på Sonisphere förra året

har inte varit på någon metallica konsert (lite pinsamt då man är metallica fan) måste någ gå nästa gång dom kommer till sverige

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

OM de nu tar kameran, får man tillbaka den efteråt då?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Skrivet av NAD:

OM de nu tar kameran, får man tillbaka den efteråt då?

Nej det är en guldgruva för dem som jobbar
bra fråga kan bara gissa att man får tillbaks den

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

AAAaaaah vilken konsert! 2 timmar orgasm
Kameran kom med in, blev inte visiterad

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Nä de visiterade inte nått.. var ju bara systemkameran som man inte fick ta med in. Sjukt bra konsert för övrigt, snygg Rosie Docka ;P