Ace of Sweden svarar på SweClockers test

Permalänk
Medlem

kan vara den har inte kikat. Har nog bookmarkat reviewn nånstans men som sagt rätt kul.

Skrivet av AMD_PERA:

Att ha samma innehåll är väl ok så länge som priset är i samma klass.
Har em Philips DVD för 399:- och tänkte köpa en Yamaha DVD för över 2000:-
Såg att fjärrkontrollen var identisk så jag vågade inte ta chansen.
Det finns en massa märken som är samma på insidan.
På bilderna artickeln om Blu-ray spelarna såg det ut att vara lite olika färg på några komponenter.
Det kan vara så att man använder lite dyrare komponenter i den dyrare spelaren.
Som vissa nätaggregat och moderkortstillverkade använder Japanska komponenter som då skulle vara bättre.
En bra konstruktion med billiga komponenter kan vara prisvärd men proppar man i en massa dyra komponenter av samma typ så ökar ju kvallitén för för samma produkt.
ACE har valt dålika komponenter och dessutom valt bort viktiga komponenter som tex. säkring.
Kanske själva konstruktionen med typ Japanska delar skulle klara sig bättre.

Om det är den review så tyckte jag det såg ut så med men dom djupgranskade alla serinummer osv. Det var IDENTISKT rakt igenom så skenet bedrog. Igen skillnad alls. Som sagt undre plåten eller botten av originalchassit satt fortfarande kvar så som sagt do mtog helt enkelt av kopa och front och gjorde ett lite större chassi som dom bara la ner den bluray spelaren i.

Permalänk
Medlem

pa1983 vs x1zt
x1zt har en poäng som du dock missade "Om nåt anses vara orimiligt så är de med all sannolikhet det å"
Han poängterar att nåt som lovar en viss sak men kostar bara ½ så mycket luktar för mycke gris.
Du tog väl upp just detta om att "smutkasta" på nån utan regelrätt formulering i annan tråd

Ja ACE har lovat mycket, dock har nog inte mycket hänt

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Tror du alla har samma kunskapsnivå som vissa här eller? Absolut inget svårt att köpa dåliga produkter. Finns usla produkter som är SVINDYRA. Bra exempel var en tillverkare som skruvade av över kåpan på en bluray spelare och helt enkelt la ner DVD spelaren med under chassit kvar i ett lite störe dyrare ALU chassi dom desina runt om. För det fick man betala 3000 USD extra. Desutom fick Bluray spelaren massa nya fina stämplar, THX och skit men ändå var det ju samma skräp i som den där 299 USD modellen för dödliga....

Oavsett hur billigt ska man kunna lita på märkningen men framförallt. Alla kan inte bedöma vad som är för billigt eller vad saker bör kosta för att hålla en viss kvalitet. Lovar tillverkaren kvalitet till 300kr så kan ju den okunnige anta att det är vad ett agg kostar. Kan lova många blir förvånade när jag köper agg för 800 till 2000Kr. Folk tycker det är mycket. Ja men det kostar kvalitet. Men för många är ett agg ett agg som en bil är en bil.

Någon som vet hur usla ACE är kan skylla sig själv. Dom som inte vet det ska ju inte skylla sig själv. Eller säljer du det till den döende som missade bilen när han gick ut på övergångsstället att skylla sig själv för han inte visste bättre?

Det är lätt att anta att alla som köper datorprylar borde vara lika kunniga som en själv. Fundera på vad du visste om nätag innan du hade din första PC. Troligen inte ett skit.

Jag kanske skulle klä ut mig till försäljare och sälja nån skit till dig så får du skylla dig själv när du blev blåst

Först och främst så räknar jag med att personer som köper ett separat nätagg och installerar det i sin dator är åtminstone så kunniga att dom ska veta ungefär vad som är ok och vad som är orimligt billigt i jämförelse alternativt rådfrågat någon med riktig kunskap. Annars får man hålla sig till sin HP eller Dell. Om nu butikspersonal sitter och lurar i folk så skulle jag inte handla hos dom någonsin igen. Dessutom så är trots allt common sense att man INTE ska lita blint på säljare. Jag tycker man fortfarande får skylla sig själv, man kan alltid höra med en säljare och sedan själv gå hem och googla lite så hade man snabbt hittat trådar bland annat på sweclockers som tar upp de allvarliga bristerna i Ace nätagg. Bloopy sa det rätt bra, "Om nåt anses vara orimiligt så är de med all sannolikhet det så" vilket gäller inom allt.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Och jag vet att vanliga dödliga lagar sina datorer i större utsträckning än någonsin, det är rätt popis även bland icke inbitna datanördar, man köper något som fysiskt passar och då bör det fungera är resonemanget. Vet det av erfarenhet från jobbarkompisar jag haft både yngre och avsevärt äldre 50-60 bast som även dom börjat laga sina dumburkar själva. Då är det igen självklarhet att nåt för 300Kr är dåligt då man blir lovad guld och gröna skogar av försäljaren i butiken dessutom om man är ny på området. Många av dessa lyckas utmärkt att laga sina burkar med. Felet är så klart kvalitet på nya delarna.

Så att idiotförklara dessa människor för dom blir lurade är nog fel. Måste ha en referens. Dom flesta här har referenser dock har dom flesta också glömt av hur dom en gång i tiden lärde sig allt fram tills i dag och en gång också var gröna.

men som jag säger, bli politiker och tillåt bedrägeri. Ska jag blåsa er allihopa

Tycker detta summerar upp det hela rätt bra.

Citat:

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me

Permalänk
Avstängd

Jag antog att de inte var så bra, men inte att det var såhär illa. Iaf rent säkerhetsmässigt, att de var dåliga rent effektmässigt var väl ingen större överaskning.

Läget har ändå blivit bättre under den senare delen av 2000-talet. Det känns som att många skräpagg har försvunnit från marknaden (Q-tech någon?), de flesta märken man hittar i Sverige är åtminstodne acceptabla. Men AOS:s brister i säkerheten är ... mycket dåligt.

Permalänk
Entusiast

Det har gått ett tag nu och man undrar om Ace har uppdaterat specifikationerna ännu?
Nu hittar jag inte dem exakta specifikationerna på Ace's hemsida, så någon får tipsa.
Har dem tagit bort specifikationerna helt istället för att uppdatera dem tro?

Det vore ju bra om Ace talar om för oss huruvida dem kommer att göra framöver, för att behålla dem nuvarande nätaggen i produktsortimentet är allt ifrån bra.
Byta underleverantör eller se till att skaka fram realistiska data på nätaggen.
Det verkar som om tillverkaren har märkt 315 watt som 420 watt, 345 watt som 460 watt och så vidare. Skulle Ace till exempel märka om 420 watts nätaggregaten som 315 watt istället (75% av 420) så är data genast mer realistiska.

Man kan ju tro att tillverkaren av nätaggregaten har försökt att "lura" oss alla, inklusive Ace of Sweden, genom att först skicka ett par korrekt dimensionerade nätagg till Ace för test, enbart för att säkra försäljningen, och sedan krydda på dem underdimensionerade serietillverkade versionerna. Men det förklarar dock inte Ace's felaktiga märkning på kartong och på hemsidan.
Har själv sett den typen av bedrägeri/lurendrejeri från asiatiska tillverkare i andra branscher.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Komplett är återförsäljare av ett 480W nätagg, dock lite ironi att se "storebror" ha 1A högre på 12V1 linan.
Men fortfarande anges Inet å Dustin m.fl som Återförsäljare, dock säkert för dom säljer resten av deras skrot. Nå man får de man betalar för

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inaktiv

Man får ju det man betalar för och med det menar jag att Ace of Sweden betalade nog inte så mycket till tillverkaren. Naturligtvis kommer tillverkaren då att skala av ALLA komponenter som inte behövs för att få ett nätagg att fungera. Det innebär att all form av säkerhetstänk är borta.

Jag äger ju ett Ace Raw Deal 620W rev1 som jag köpte för 300 eller 400 spänn. Å andra sidan är datorn som den driver endast värd 2300.

Permalänk
Medlem

Precis som nån annan sa förut, Ace var inte dummare än att förstå att dom flesta som köpte deras skrot var folk med budget i sikte å därmed inte behov av all effekt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Mitt drog med sig moderkort...
Fuuuuu ser nu att man får ersättning för dessa nätagregat. synd att skruvade isär mitt och använde fläkten ...

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039