Intel håller hov i Taipei

Permalänk
Melding Plague

Intel håller hov i Taipei

Intel presenterade idag få överraskningar för en samlad press i Taipei, då både nya Atom samt Core i7 875K och Core i5 655K redan var förväntade. Istället var det mycket fokus på framtiden för Atom och satsningen på MeeGo.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kan de inte visa upp sånt man förväntar sig?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Bild 5/5 av iPad utmanarna verkade tuff !

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

14mm.. o.O

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Intel vs ARM. Undra vem som vinner den kampen?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Intel vs ARM. Undra vem som vinner den kampen?

ARM. Tveklöst. I alla fall till prylar av storleksordningen iPad och mindre. x86 är för komplex för att kunna bli lika strömsnål som ARM. Men det beror ju lite på vad man är ute efter å andra sidan..

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Vad är det där för spindelliknande sak de hade ställt upp? http://www.sweclockers.com/image/red/2010/06/01/IMG_7543_atom...

Permalänk
Skrivet av Felix:

ARM. Tveklöst. I alla fall till prylar av storleksordningen iPad och mindre. x86 är för komplex för att kunna bli lika strömsnål som ARM. Men det beror ju lite på vad man är ute efter å andra sidan..

Ja ska nog mycket till för att Intel ska ta över Smartphone och Tabletmarknaden. ARM kommer ju alltid att ha lägre strömförbrukning än X86. Ska bli intressant att följa iallafall. Någon som vet när ARM baserade Smartbooks ska komma till marknaden?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Slimmad bärbar dator!!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varför lanseras fortfarande produkter med "uråldriga" (4 år) Core 2? Varför inte Core i3 och uppåt istället?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tyckte verkligen om den bärbara, riktigt tunn kanske så tunn att om man lägger den på bordet ser man den inte

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Vad är det där för spindelliknande sak de hade ställt upp? http://www.sweclockers.com/image/red/2010/06/01/IMG_7543_atom...

Är inte det nåt nytt chassi som sweclockers skrev lite om för ett tag sen??
Jag har sett det innan nånstans iafall:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Oak Trail låter extremt intressant för mig. Om det kommer en fläktlös 10"-12" netbook med bra byggkvalité (och inte något som liknar en plastleksak som de flesta netbooks), 2GB RAM och HDMI, så blir det ett solklart köp för mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alban72:

Är inte det nåt nytt chassi som sweclockers skrev lite om för ett tag sen??
Jag har sett det innan nånstans iafall:)

Jag tycker inte den liknar Lian li' s
http://www.sweclockers.com/nyhet/11837-lian-li-presenterar-sp...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Går rykten om att AMD visar upp Fusion senare idag, kanske kan bli lite mer spännande än det Intel visade.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av havoc:

Går rykten om att AMD visar upp Fusion senare idag, kanske kan bli lite mer spännande än det Intel visade.

Det kommer det garanterat att bli! Fusion har jättestor potential.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Intel vs ARM. Undra vem som vinner den kampen?

glöm inte bobcat

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av zeagan:

glöm inte bobcat

Nä det har du rätt i. AMD är också med i leken!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I