A-Data lanserar nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

A-Data lanserar nätaggregat

Under den pågående Computex-mässan passade minnestillverkaren A-Data på att lansera sin första serie av nätaggregat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Horus... lite fail

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Horus... lite fail

På vilket sätt?

Permalänk
Medlem

Tänkte mer ifall det hade varit svenskt...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

"Red - Over 100%"
Hur kan en fläkt gå på över 100%? :s

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

"Red - Over 100%"
Hur kan en fläkt gå på över 100%? :s

Är inte fläkten som går över 100% utan själva nätagget som jobbar i 100%, fläkten lyser efter nätaggets arbets-grad. Ganska kul detalj, bara det inte lyser för starkt.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Oh hoppas vi får se dom på Svenska marknaden om dom nu är vettiga så det blir lite konkurrens, dom som vill ha LED nätagg behöver inte vänta längre och slipper förmodligen köpa skitmärken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Är inte fläkten som går över 100% utan själva nätagget som jobbar i 100%, fläkten lyser efter nätaggets arbets-grad. Ganska kul detalj, bara det inte lyser för starkt.

Jovisst, men hade hellre sett mindre omfång så att säga, att rött kanske visar 80%+ , grön visar 0-40% och blå visar 40-80%

Permalänk
Medlem
Skrivet av tehlily:

På vilket sätt?

jag reagerade då det låter som "horhus"

@ topic : okej schysst att ha litet hum om aggets load, men har man ett tema som jag vilket är blått, så är detta värdelöst för mig som inte vill ha ett grönt agg.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

de va värst vad alla ska tillverka nätagg nu för tiden...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

''Horhus'' haha lite fail där. Men enbart för svenskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

''Horhus'' haha lite fail där. Men enbart för svenskar.

Det kan vi kalla agget ifall det pajar haha 8D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av asdarn:

''Horhus'' haha lite fail där. Men enbart för svenskar.

Precis det jag läste. Jag bara "Vafan?!" sen såg jag att jag läste fel och då gjorde jag såhär:

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Oh hoppas vi får se dom på Svenska marknaden om dom nu är vettiga så det blir lite konkurrens, dom som vill ha LED nätagg behöver inte vänta längre och slipper förmodligen köpa skitmärken.

T.ex. Zalman är ju inte direkt ett skitmärke, men deras nätdelar med LED har ju ett par år på nacken...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

jag reagerade då det låter som "horhus"

@ topic : okej schysst att ha litet hum om aggets load, men har man ett tema som jag vilket är blått, så är detta värdelöst för mig som inte vill ha ett grönt agg.

Du får väl välja ett nätagg som är precis lagom starkt så att du får önskad färg?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Du får väl välja ett nätagg som är precis lagom starkt så att du får önskad färg?

jo precis ;). eller så sitter jag bara nöjt kvar på mitt 750tx

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

jag reagerade då det låter som "horhus"

@ topic : okej schysst att ha litet hum om aggets load, men har man ett tema som jag vilket är blått, så är detta värdelöst för mig som inte vill ha ett grönt agg.

Har man ett tema med blått så får man se till att agget alltid belastas med 50-100% hela tiden;) Folda med andra ord, hehe.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

T.ex. Zalman är ju inte direkt ett skitmärke, men deras nätdelar med LED har ju ett par år på nacken...

Dom har väll inga ledfläktar i? lyser blått visst men annars är det väll Ocz som förgyllt tillvaron med lysande nätagg (har själv haft ett), Xigmatek och Antec som haft varierande kvalitet men börjar bli bättre.

Permalänk

Mums, bara bra med fler kända som gör agg kul grej med fläkten också.

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Horus... lite fail

Som att säga att Rog mars och ares eller typ alla scythe produkter är fail

Permalänk

Nice med LED som ändrar färg efter hur hårt nätaggaget belastas. Borde vara så med alla nätagg. Vore ännu coolare om färgtemperaturen ändras steglöst.

Permalänk
Medlem

Jag tror de har köpt upp lagret med ACE agg och lablat om dem.
In med en ny fläkt så märker ingen nått utan kidsen tror det e nått nytt coolt och handlar det..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Dom har väll inga ledfläktar i? lyser blått visst men annars är det väll Ocz som förgyllt tillvaron med lysande nätagg (har själv haft ett), Xigmatek och Antec som haft varierande kvalitet men börjar bli bättre.

Jaha, tänkte inte på att det skulle vara just fläkten som skulle lysa... Tänkte bara att det lyste i nätagget över huvud taget.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Som i novemberkåsan med Robert Gustavsson - vi går från 100% och sedan ökar vi...

Eh va?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Som att säga att Rog mars och ares eller typ alla scythe produkter är fail

Jag förstår inte resonemanget, inget av namnen du tog upp kan förknippas/felläsas som/med någonting i närheten av "horhus"

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

eye of horus

klockrent namn

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Jag förstår inte resonemanget, inget av namnen du tog upp kan förknippas/felläsas som/med någonting i närheten av "horhus"

Innan du citerar mig så kunde du kollat vem jag hade citerat, och i hans fall skrev han Horus och inte Horhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag tror de har köpt upp lagret med ACE agg och lablat om dem.
In med en ny fläkt så märker ingen nått utan kidsen tror det e nått nytt coolt och handlar det..

Va? Varför skulle de ha gjort det? Och hur skulle de då få 80+ utmärkelse? Jävligt meningslöst och korkat svar där.

För övrigt verkar det vara ganska standard-agg, då de flesta som inte suger har 80+ bronze och ligger på liknande effekter. Dock jäkligt smart med led som visar belastning på ett enkelt sätt, det är alltid något jag har saknat med andra nätagg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Haha har älskat A-data sedan jag gav brossan deras USB-gris i julklapp ^^ Deras nätagg skulle me se ut så

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Um. LED-fläkten lyser grön / blå, och den röda glöden är från de smältande komponenterna?
Nå, man får väll säga att de har humor i alla fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.