Kingston lanserar DDR3-minnen i 2 333 MHz

Permalänk
Melding Plague

Kingston lanserar DDR3-minnen i 2 333 MHz

Kingston utökar HyperX-serien av minnen för överklockare och spelentusiaster med modeller i 2 333 MHz.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow vilka priser Men för överklockarna kanske det är värt det Snygga var de också.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Skulle passa fint på mitt blåa Gigabyte kort

Permalänk

Skumma latenser, men jag förstår mig inte på överklockningens finare del

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad är det på de där i 2333MHz med hög lc gent emot 2000MHz cl7 egentligen?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

enligt nått test på toms hardware kan du lika gärna köra dom i 1333 för spel, det är latencyn eller vafan det heter som spelar större roll dvs cl9 (standard) lägre siffra lika med bättre, så lägg krut på det istället för höga gigaflops.

LGA 1156 Memory Performance: What Speed DDR3 Should You Buy? : Which Memory Speed Do You Want?

Visa signatur

gege

Permalänk

Palla 5 laxar för 6 gig

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd

Letanser och frekvens är på många sätt samma sak. Om du har en högre frekvens gör ju minnena flera cyklar per tidsenhet därför kan en modul med högre letans, i vissa fall, hantera mera data per tidsenhet än ett annat minne med lägre letans.

Letanser är helt enkelt ett mått på hur ofta vissa operationer kan göras och frekvensen är ett mått på hur ofta modulen "börjar om".

Permalänk
Avstängd

Bah, är super nöjd med HyperX KHX1600 på 8GB... billigt på netonnet.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Letanser och frekvens är på många sätt samma sak. Om du har en högre frekvens gör ju minnena flera cyklar per tidsenhet därför kan en modul med högre letans, i vissa fall, hantera mera data per tidsenhet än ett annat minne med lägre letans.

Letanser är helt enkelt ett mått på hur ofta vissa operationer kan göras och frekvensen är ett mått på hur ofta modulen "börjar om".

Letanser? Latenser

För övrigt blir jag först imponerad när dom här släpps G.SKILL-Products

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Werdes:

Letanser? Latenser

För övrigt blir jag först imponerad när dom här släpps G.SKILL-Products

Ojdå, då har jag använt fel översättning väldigt länge