Permalänk

Geforce 7900 GTX

Tja!

Hittade härom dagen mitt gamla grafikkort som låg och samlade damm i en kartong, ett geforce 7900 GTX, ser mäktigt ut synd att jag inte har stöd för SLI..

någon som vet vad man kan sälja det för ?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Trevligt kort. Men inte mycket pengar.

Uppåt 300:- borde gå.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Trevligt kort. Men inte mycket pengar.

Nä jag förstår det dx 9 på kortet xD det var kung en gång i tiden ..

100-200 kr?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag lade ut mitt 9800gtx för 400kr, kan säkert få mer men orkar inte vara snål.

Edit: Ja för 200kr får du det sålt

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

7900GTX klarar vist SLI. har ett liggandes. Alla kort sedan 6000 serien med PCi-E klarar i princip SLI ser du ju om du har kontakten på sidan. har då mitt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

7900GTX klarar vist SLI. har ett liggandes. Alla kort sedan 6000 serien med PCi-E klarar i princip SLI ser du ju om du har kontakten på sidan. har då mitt i alla fall.

Ja precis. Så hade man ett 7900 GTX (som jag) samt stöd för SLI på sitt mobo så skulle man kunna vara beredd att köpa ett till.

Det var han som inte hade stöd för sli. Inte kortet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det är väl kanske så att TS inte har ett moderkort med stöd för SLI?
OnT: runt 200 kr lär du ju kunna få ut

Permalänk
Skrivet av pa1983:

7900GTX klarar vist SLI. har ett liggandes. Alla kort sedan 6000 serien med PCi-E klarar i princip SLI ser du ju om du har kontakten på sidan. har då mitt i alla fall.

Menade mer att jag inte har ett moderkort som stödjer SLI ^^

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

synd att jag inte har stöd för SLI..

Skrivet av pa1983:

7900GTX klarar vist SLI. har ett

Hans mobo kanske inte har klarar det

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Hans mobo kanske inte har klarar det

exakt så vad ska jag göra med kortet då, ska jag spara och som ett mäktigt-kort-på-hyllan eller sälja för runt 200kr?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Spar det och ha som reservkort, man kan inte sälja det för några större pengar ändå, men ändå ett helt ok kort, för lite äldre spel

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Spar det och ha som reservkort, man kan inte sälja det för några större pengar ändå, men ändå ett helt ok kort, för lite äldre spel

Okej, det kanske blir så att jag spara det endå, kanske kan sälja det för en peng den dagen jag behöver uppgradera och ligger 200-300kr för lite

Lite off topic, men vad tror ni man skulle få för Ga-g31m-es2l + kingston hyperX 1066 mhz 2gb + C2D E7500 + Artic freezer 7 pro + Geforce 7900 GTX ?

tänkte införskaffa FD r2 chassit och noctua nh-d14 till min am3 rigg

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk

ingen som har nårgra förslag ?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

ingen som har nårgra förslag ?

sälj allt på tradera skaru se att du får ca 1000kr för det tror jag uppgraderingspaket brukar gå högt där

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

sälj allt på tradera skaru se att du får ca 1000kr för det tror jag uppgraderingspaket brukar gå högt där

Okej så myclket ? wow. då räcker det till ett nytt chassi ju

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

sälj allt på tradera skaru se att du får ca 1000kr för det tror jag uppgraderingspaket brukar gå högt där

Säkert mer då core2 proppar går till sjuka priser på tradera =/

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Säkert mer då core2 proppar går till sjuka priser på tradera =/

Ökej hur är det på blocket då ? grejjen är ju att jag inte har boxen till cpun kvar men kartong till mb, fläkt, o minne

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Skrivet av jemtegrannen:

Ökej hur är det på blocket då ? grejjen är ju att jag inte har boxen till cpun kvar men kartong till mb, fläkt, o minne

Ingen koll på blocket då jag aldrig sålt/köpt där av en massa anledningar.
Kartongen e väl skitsamma , bara att skriva vad som som medföljer. Oftast vill ju folk bara ha CPUn.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Ramet är inte heller fel. Alla behöver ram. 1300:- för allt minst. Dvs bättre att behålla om man sitter på ett extra nätagg.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Ramet är inte heller fel. Alla behöver ram. 1300:- för allt minst. Dvs bättre att behålla om man sitter på ett extra nätagg.

Okej får se vart jag ska annonsera. . känner bara att det samlar damm just nu, lixom cpu'n är helt ny

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro