glasögon + headset = värk i tinningen!?

Permalänk
Medlem

glasögon + headset = värk i tinningen!?

Jag sitter framför datorn typ sådär 6 timmar om dan å lirar lite spel å sånt, med lite voice communication å sånt så jag gillar att ha headset på huvet, det headset jag har för tillfället är ganska trångt på skallen. Det är sånn Koss SB/45, har köpt typ 4 sånna senaste 6 åren för det e dom bästa jag använt.

Men så när jag köpte ny skärm senast och upgraderade från 17 tum 4:3 till 24 tum 16:10 så fick ja sitta en bit längre ifrån å då behövde ja köra glasögon! Fanskap att det ska behöva va sämre med större skärm, men nåja, så jag har kört glasögon i ett år typ med headsettet, och det e tight runt huvet så ja kan vinkla glasögonen uppåt så dom inte rör vid näsan vilket e skönt. Nu på senaste veckan har ja börjat få ont i tinningen, känns lite farligt med såntdära, tinningen är ju omtåligt ställe! Så, jag tänkte om någon har någon fin lösning på dethära, typ monacle eller nått fast lite mer funktionellt, behöver inte se bra ut, ja skiter i hur det ser ut när ja sitter vid datorn. Kom inte med förslag på typ rymdhjälmar å sånt extravagant heller, måste vara nått ja kan köpa eller fixxa ihopa relativt lätt själv, skulle kunna löda fast glasögonen på headset kanske eller nått sånt sjukt i framtiden men det låter för extremt, nån som har nån tanke på nån fix!?

Å ja, jag har funderat på att köpa en mindre skärm igen, men vetifan om ja vill ha det efter allt.

Borde vara ganska vanligt problem tänkte jag eftersom många har glasögon och många har headsets!

Permalänk
Medlem

Kom direkt att tänka på endags-linser. Bara att sätta i när det är dags att smeka lite newbs i Starcraft II

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Linser blir för torrt för mina ögon, så det är inte bekvämt alls.

Permalänk
Medlem

Brukar också trycka ganska mycket för mig efter någon timma. Men det varierar beroende vilket headset man har på sig.
Du kanske borde prova någon annan modell?

Permalänk
Medlem

Aha okej. Men köp ett bra bra in-ear lurar och en lös mic?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd

Jag använder ett par logitech g35 känns absolut inget när jag har dom på mig iaf.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Koss SB45 har jag med, näst efter nåt snorbilligt deltaco rappel jag köpt på den lokala dator handeln är Koss headsetet det sämsta jag haft när det kommer till passform

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, med samma headset. Nu kör jag med Sennheiser CX300 in-ear-lurar och en random lös mikrofon för 20 spänn, funkar.

Permalänk
Medlem

Kan bli tryck här också. Brukar tillfälligt lösa det genom att flytta bågarna något lite då och då för att ändra på kokpunkten. Har billiga Fatal1ty. Nästa gång ska jag försöka få tag i några skönare, både lurar och bågar

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag WEBHALLEN.com - Logitech Headset ClearChat Style inga problem med att de ligger och trycker på skalmarna och ljudet är kristallklart.

Permalänk
Medlem

Sätt på hörlurarna först och glasögonen efter, Hjälper något helt otroligt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliQ:

Sätt på hörlurarna först och glasögonen efter, Hjälper något helt otroligt för mig.

Det e det jag gör hela tiden redan!

Skrivet av Kalimac:

Jag hade samma problem, med samma headset. Nu kör jag med Sennheiser CX300 in-ear-lurar och en random lös mikrofon för 20 spänn, funkar.

In-ear lurar känns ju bekvämt om man ska vandra runt eller träna eller nått kanske, men ja har aldrig föredragit det, jag tänker direkt på massa vax insmetat på lurarna, samt att det känns jävligt oskönt att ha nått intryckt i örat sådär, nä, det e bara hörselskydd jag har på det viset, typ. Jag kanske har dåliga erfarenheter av sånna in-ear för jag har bara använt billiga modeller, för längesen.

Skrivet av Arius:

Koss SB45 har jag med, näst efter nåt snorbilligt deltaco rappel jag köpt på den lokala dator handeln är Koss headsetet det sämsta jag haft när det kommer till passform

Fyfan, jag hoppas det bara är individuella huvuden för jag har kört koss sb45 under lång tid och har testat lite andra typer då och då från logitech t e x och ingenting nånsin har kännts så skönt som sb45, för dom sluter runt helt på mina öron och ljudet är solidt, samt mic. Nu hör det ju till saken att på alla 4-5 av dessa SB45 som jag köpt har micen gått sönder efter typ 4 månader och jag har röda märken på öronen från där dom trycker mot öronen, men dom har ändå varit bättre än allt annat dravel jag testat!

Skrivet av svart_smurf:

Jag använder ett par logitech g35 känns absolut inget när jag har dom på mig iaf.

Dom där ser ju ut att vara otroligt coola och alla röstar upp på dom på prisjakt, så det vore ju verkligen nått, men dom är ju även slutna och det kanske blir liknande tryck, pallar inte köpa nått för över 1k som jag sedan inte kan använda, vore ju västa tragedin asså!

Skrivet av Alakai:

Kan bli tryck här också. Brukar tillfälligt lösa det genom att flytta bågarna något lite då och då för att ändra på kokpunkten. Har billiga Fatal1ty. Nästa gång ska jag försöka få tag i några skönare, både lurar och bågar

Det känns inte som normal värk dethär jag har, det är en plötslig känsla av relativt obehalglig smärta, vilket oroar mig lite, men det känns som det fortfarande definitivt händer mer när jag använder headsettet och glasögonen, men det hände en gång på jobbet också då jag inte använt nått headset på halva dan lixom. Så det handlar kanske inte riktigt om samma problem då, ifall du bara flytter bågarna, det som gör ont på mig är lite mer utbrett, tror helt enkelt inte det hjälper att flytta glasögonen en liten bit bara, men kanske.

Permalänk
Medlem

Får inte glömma nämna nått annat viktigt kanske, vilket är att jag har en viss tendens att trycka ihopa käken när jag känner mig extrem, typ som att gnissla tänderna nästan. Jag minns att en tandläkare tyckte det var konstigt att jag *inte* hade huvudvärk för ett tag sen. Men förfan det har jag ju hållt på med så länge jag minns, mysko, vet inte om det kan vara det, men det är definitivt relaterade områden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Jag använder ett par logitech g35 känns absolut inget när jag har dom på mig iaf.

En fråga! Det står att dom ska ha nånting justerbart med domhära på prisjakt, jag förstår inte riktigt vad dom menar. Är det så att man kan få dom att bli väldigt slappa på huvudet så att man lätta på detta "tryck" väldigt väl? Det vore väldigt ypperligt. Från min erfarenhet så är alla lurar så jävla tighta, jag försöker utvidga dom men det hjälper inte mycket, ett par lurar har ja knäckt en gång och en blev så slapp att den föll av huvudet när ja rörde på mig! Såklart testade jag detta på hörlurar som jag redan var missnöjd med så det var inte mycket fara.