Permalänk
Medlem

Student Tider! Tar du?

Nu är det så att jag ska ta studenten imorgon(fre, 4/6) och det känns väldigt spännande men ändå med ett stort vemod inför detta. Jag har inget jobb än och jag ska inte studera till hösten så nu ska det bli intressant hur det riktiga livet är och vad det för en.

Undran ligger i vilka som ska ta studenten eller tagit i år.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Grattis

Två polare tog studenten i går, själv sprang man ut maj 2008 från tumba gymnasium.

Permalänk
Medlem

Tar studenten den 11/6 har jobb som service som jag ska hålla på med i 6 veckor! Sen ska jag ta några veckor ledigt åka till farmor i Italien och till Farfar i England kanske sen blir det högskolan! (Troligtvis stor chans iaf att jag kommer in) annars blir det jobba service.

Permalänk

tog för 2 år sen tror jag
Ska evt in på skola i höst ej bestämt dock.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Tog den förra året från natur.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Brorsan gick ut på Hvitfeldska i onsdags. Mycket skoj. Sist i familjen o allt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag hade kul när jag tog den men fan idag kom ett last skrikande muppar från John Bauer i Nacka Strand som hade valt världen sämsta plats så dom blockerade trafik...så jävla idiotiskt att ha det på en väntbrygga för skärgårdsbåtar där det får plats 20pers fast nu stod en klunga med säkert 100 och fullständigt sket i om bilar kom rullandes.

Permalänk
Medlem

Två år sedan... Första sommaren/hösten var jobbig, mitt i den ekonomiska krisen, och med en värdelös arbetsförmedling. skickade cirka 1+ jobbansökningar per vecka (minst), och fick nog ett svar på varje 100de ansökning, alltid ett nej.

Det är nog bättre nu (förhoppningsvis), men har du kontakter så rä det det absolut säkraste sättet, tveka heller inte att ta kontakt med folk du jobbat för tidigare (prao, apu..)...

Om du nu inte får jobb i sommar, prova en KY utbildning. Många polare har gått den vägen och har alla fått jobb.
Brorsan tar studenten imorgon, så jag har precis kommit in efter att ha rest upp det största partytältet jag någonsin sett, hela gräsmattan är nu under tak. Hur som helst en dag att minnas, ch absolut en vändpunkt i livet för många, när jag väl fick mitt jobb och hade jobbat ett tag så insåg jag hur mycket roligare det var att få lön för det jobb man utför, istället för att hålla på att tjafsa med puckade lärare för 1k i månaden i bidrag som man fick oavsett betyg...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweZor:

Två år sedan... Första sommaren/hösten var jobbig, mitt i den ekonomiska krisen, och med en värdelös arbetsförmedling. skickade cirka 1+ jobbansökningar per vecka (minst), och fick nog ett svar på varje 100de ansökning, alltid ett nej.

Det är nog bättre nu (förhoppningsvis), men har du kontakter så rä det det absolut säkraste sättet, tveka heller inte att ta kontakt med folk du jobbat för tidigare (prao, apu..)...

Om du nu inte får jobb i sommar, prova en KY utbildning. Många polare har gått den vägen och har alla fått jobb.
Brorsan tar studenten imorgon, så jag har precis kommit in efter att ha rest upp det största partytältet jag någonsin sett, hela gräsmattan är nu under tak. Hur som helst en dag att minnas, ch absolut en vändpunkt i livet för många, när jag väl fick mitt jobb och hade jobbat ett tag så insåg jag hur mycket roligare det var att få lön för det jobb man utför, istället för att hålla på att tjafsa med puckade lärare för 1k i månaden i bidrag som man fick oavsett betyg...

1+ per vecka? När jag sökte jobb efter studenten skickade jag 10+ per dag.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

1+ per vecka? När jag sökte jobb efter studenten skickade jag 10+ per dag.

>1 är ju >10
Förutsatt att vi tolkar "+" lika såklart

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att studenten var så sjukt hypad. Typ de i min klass som inte ens hade högskolebehörighet stod där och var jätteglada.. för vafan då? För att de har slösat bort 3 år av sitt liv? Pajasar. Aja jag drack och hade kul med mina vänner som jag hänger med fortfarande idag. Det var väl 4år sen nu, och jag började på LTH sommaren efter. Grymt äventyr, som tyvärr snart tar slut!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

>1 är ju >10
Förutsatt att vi tolkar "+" lika såklart

Nja, >1 är ju en mängd som ser ut såhär: 2,3,4,..., >10 är ju 11,12,13,...

Dvs kan 1+ betyda lägre tal än 10+

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:

Jag tyckte att studenten var så sjukt hypad. Typ de i min klass som inte ens hade högskolebehörighet stod där och var jätteglada.. för vafan då? För att de har slösat bort 3 år av sitt liv? Pajasar. Aja jag drack och hade kul med mina vänner som jag hänger med fortfarande idag. Det var väl 4år sen nu, och jag började på LTH sommaren efter. Grymt äventyr, som tyvärr snart tar slut!

Håller med många som bara ser det som ytterliggare en anledning att supa ^^ skryta om hur många 'tjejer' de knullat och allt de har hittat på osv. har inte redigt förstått vad som är så speciellt med alla högtider? supa supa supa?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

5 år sen för mig. En av dom bästa dagarna i mitt liv, helt klart.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Tar studenten nästa fredag! Kommer nog va en av de få som inte kommer supa

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Tog studenten förra året, bland de bättre dagarna i mitt liv faktiskt
Ni som tar den iår, se till att inte supa för mycket under dagen, det vill man komma ihåg.
När det däremot leder mot småtimmarna så kör hårt!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Om en två år så kanske jag också tar "studenten", fyller typ 26 då lagom till studenten? Fett nice, ska ha värsta festen. Man måste kunna bjuda på sig själv och sina studiesvårigheter =D

Ska fira en kompis student imorgon däremot. Hon verkar glad ^^

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jobbbin:

Tog studenten förra året, bland de bättre dagarna i mitt liv faktiskt
Ni som tar den iår, se till att inte supa för mycket under dagen, det vill man komma ihåg.
När det däremot leder mot småtimmarna så kör hårt!

Exakt, va ute å ha kul med polare under dagen och festa gärnet under kvällen då allt är lugnare:)

Nu gjorde jag ingetdera utan hade en mindre superkul kväll hemma istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Tog den för 2 år sedan. Var skoj att åka flak och känna att man blivit "stor". Började jobba några dagar efter studenten hos en bekant som jag stanade hos i typ 8 månader. Sen sökte jag universitet. Här är jag nu och har gjort mitt första år

Permalänk
Medlem

Själv tar jag på tisdag. Alla i klassen pratar endast om hur de ska supa, känns allmänt dumt. Lite alkohol går väl an, med att supa sig raklång känns dumt. Aja, blir nog en trevlig dag med grillning på kvällen. Återstår väl att se!

Permalänk
Medlem

Va inte speciellt häftigt att ta studenten, är ju inte direkt en bedrift i sig. Alltid kul med lite fest, men att det är så coolt som många säger är ju inte sant.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Tar studenten nästa fredag!
Själv klart ska man vara full,med början på måndag,sen håller jag med om att man kan ta det lite lugnt under dagen när alla släktingar sitter hemma å väntar på en

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Vilket alternativ ska man välja om man tog studenten förra året? Det kan ju knappast räknas som "en massa år sen".

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Vilket alternativ ska man välja om man tog studenten förra året? Det kan ju knappast räknas som "en massa år sen".

Det är då inget problem som är överväldigande för dig Ilja

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Musikälskare

Tog den för en del år sen, vart inget speciellt

Började jobba på fabrik dagen efter...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tog 2008, helvetes kul att åka studentflak mitt i Stockholms Stad

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Jag tyckte att studenten var så sjukt hypad. Typ de i min klass som inte ens hade högskolebehörighet stod där och var jätteglada.. för vafan då? För att de har slösat bort 3 år av sitt liv? Pajasar. Aja jag drack och hade kul med mina vänner som jag hänger med fortfarande idag. Det var väl 4år sen nu, och jag började på LTH sommaren efter. Grymt äventyr, som tyvärr snart tar slut!

Du låter som en lite tråkig person. Men jag är glad över att du kom in på det du ville...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Du låter som en lite tråkig person. Men jag är glad över att du kom in på det du ville...

Tycker många här verkar tråkiga när de satt hemma osv =/
Kanske bara inte gillar att festa me folk men vafan då får man offra sig när man ska fira att skolan e över

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kom "precis" hem från ett jävla röj i stockholm, sveavägen > plattan

Fick lite öl över mig och blev inbjuden ett par gånger men gick tyvär runt och tog bilder iställt:/ Ångrar jag inte hoppad på

Permalänk
Medlem

Välkommen till arbetslösheten grabbar.

Edit: Eller skulder om ni kör vidare.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd