Har all 8800GTS stöd för PhysX?

Permalänk

Har all 8800GTS stöd för PhysX?

Jag har ett assgammalt 8800GTS (köptes vid release typ). Har inget minne av att det stod något om PhysX när jag köpte det. Går det att ta reda på eller är det någon som vet om ALLA 8800 GTS har stöd för PhysX? Eftersom jag funderar på att köpa ett nytt graffekort så känns det relevant att veta om jag kan köra mitt 8800GTS som PhysX och sedan köpa ett ATi kort för resten av ögongodiset.

Det är ett tidigt nVidia 8800GTS med 640MB.

Permalänk
Medlem

Alla gpuer ifrån g80 och uppåt ska väl ha stöd för det.
tror det finns vissa undantag men inte i 8xxx serien.

EDIT:
Citat ifrån wikipedia
"Any CUDA-ready GeForce graphics card (series 8 and newer, having 32 or more cores and 256MB or more of video memory[11]) can take advantage of PhysX without the need to install a dedicated PhysX card."

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla här.
PhysX GPUs

Men alla kort från GeForce® 8600 GT stödjer PhysX. Har ingen aning om det finns något kort som är undertag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Du kan ju kolla här.
PhysX GPUs

Men alla kort från GeForce® 8600 GT stödjer PhysX. Har ingen aning om det finns något kort som är undertag.

Alla kort som inte har fler än 32 kärnor eller färre än 256MB minne.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk

Härligt!

Hur är det när man slänger in kortet i burken? Är det bara att koppla in ett ATi kort bredvid och sen ska det funka i praktiken? Installerar jag både nVidia och ATi drivisar eller finns det speciella för detta ändamålet? Tack så mkt i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredPeace:

Härligt!

Hur är det när man slänger in kortet i burken? Är det bara att koppla in ett ATi kort bredvid och sen ska det funka i praktiken? Installerar jag både nVidia och ATi drivisar eller finns det speciella för detta ändamålet? Tack så mkt i förväg.

Detta blir lite överkurs för mig känner jag, har inget ati liggande så har inte kunnat testa ATI + Nvidia, men vad jag vet är att det fungerar med de senaste Nvidia beta drivrutinen.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Om du ska köra ATI och Nvidia. Kommer det inte funka med någon av dom nya patcher. Det var bara en bugg som är fixad i dom nya versionen.
Så du får köra ett crack isåfall.
Men om det är Nvidia och Nvidia. Så är det inga problem. Tror det är bara att ändra vilket kort som ska fungera som PhsyX kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Alla kort som inte har fler än 32 kärnor eller färre än 256MB minne.

Stämmer bra det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Om du ska köra ATI och Nvidia. Kommer det inte funka med någon av dom nya patcher. Det var bara en bugg som är fixad i dom nya versionen.
Så du får köra ett crack isåfall.
Men om det är Nvidia och Nvidia. Så är det inga problem. Tror det är bara att ändra vilket kort som ska fungera som PhsyX kort.

Har själv SLI och är igenkänd med Physx i det läget.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk

OK, tack för alla svar! Alltså borde jag köra 2 nVidia kort? Men behövs det inte vara samma kort för att man ska kunna köra SLi? Eller hur gör jag? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredPeace:

OK, tack för alla svar! Alltså borde jag köra 2 nVidia kort? Men behövs det inte vara samma kort för att man ska kunna köra SLi? Eller hur gör jag? :S

För att köra SLI krävs det att det är samma grafikkort som du har.
Men ett extra PhysX kort behöver du bara ha ett kort som stödjer PhysX.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

För att köra SLI krävs det att det är samma grafikkort som du har.
Men ett extra PhysX kort behöver du bara ha ett kort som stödjer PhysX.

OK, så det är alltså bara att stoppa in mitt 8800GTS i den ena PCI-express slotten och sen konfigurera så att de funkar som ett PhysX och inte graffekort i Windows?