Antec lanserar nya nätdelsserier

Permalänk
Melding Plague

Antec lanserar nya nätdelsserier

Under Computex 2010 lanserar Antec två helt nya nätdelsserier. Sortimentet utökas med dels prestandaserien High Current Pro, dels den billigare High Current Gamer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd med CP modellerna, vi har efterlyst svagare.

Ska bli kul att se hur övriga presterar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

kommer dessa att finnas i deras chassin ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Jag trodde först nyheten handlade om Corsair. Snarlikt utseende.

Permalänk
Medlem

Delta Electronics - är de något att lita på?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni tog upp CPX, hade precis tänkt samma tanke när jag såg nyheten Hoppas de nya modellerna kommer snart.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Antec har alltid gjort trevliga nätdelar låter brutalt med 1600W som dom planerar att lansera Quad SLI med kommande 485GTX? med 512 cudakärnor
och dubbla processorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

Antec har alltid gjort trevliga nätdelar låter brutalt med 1600W som dom planerar att lansera Quad SLI med kommande 485GTX? med 512 cudakärnor
och dubbla processorer

VA?!
Jag har läst det du skrev 5 gånger nu och förstår fortfarande inte riktigt vad du menar...

Permalänk

Intressant, DC/DC-omvandlare... Undrar vad de andra använder...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

VA?!
Jag har läst det du skrev 5 gånger nu och förstår fortfarande inte riktigt vad du menar...

Que? det var väl ganska rättfram. Vad som menades är en dator med:

  • Quad SLI (4 grafikkort)

  • Något värmekraftverk till Nvidia kort

  • Dubbla strömkrävande CPU:er

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

HCP 1200W Gold! Jag vill veta priset den besten kommer ha. Lär ju bli en sannerligen konkurrent till Corsairs 1200W Goldare. Men 80mm fläkt? Kommer inte den låta riktigt mycket?
De andra HCP är nog också riktigt trevliga.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

När kommer nätaggstestet för budgetklassen? 400-500w

Permalänk
Medlem

De seasonic-tillverkade modellerna ser väl intressanta ut tycker jag. Tror att 450W räcker till de flesta datorer som inte har mer än ett grafikkort.

Permalänk

Får hoppas att dessa inte dör i Jonas test som Ace of Sweden nätaggen gjorde:D

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

HCP 1200W Gold! Jag vill veta priset den besten kommer ha. Lär ju bli en sannerligen konkurrent till Corsairs 1200W Goldare. Men 80mm fläkt? Kommer inte den låta riktigt mycket?
De andra HCP är nog också riktigt trevliga.

Den 80mm som sitter i Antec NeoPower är allt annat än högljudd iaf.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men vad menas med att en ensam 12V skulle vara "farlig"? :S

Skrivet av 13th.Marine:

Intressant, DC/DC-omvandlare... Undrar vad de andra använder...

Skulle tro att de menar att allt konverteras till 12V och sedan till 5V och 3.3V istället för att konvertera från AC till 12V, AC till 5V och AC till 3.3V.

Skrivet av heande:

Que? det var väl ganska rättfram. Vad som menades är en dator med:

  • Quad SLI (4 grafikkort)

  • Något värmekraftverk till Nvidia kort

  • Dubbla strömkrävande CPU:er

Skulle inte påstå att det var speciellt rättfram alls. Inga punkter eller skiljetecken, ingenting som visar vad specifikationerna har med nätagget att göra. Om den kan driva det? Om Antec kommer att lansera en egen datorlineup? Om Antec kommer att lansera moderkort med stöd för Quad-SLI? Vem vet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag trodde först nyheten handlade om Corsair. Snarlikt utseende.

http://www.dealoverflow.com/wp-content/uploads/2007/10/corsai...

Ja, både är ju fyrkantiga

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Ja, både är ju fyrkantiga

Hm, jag ser då betydligt mer än 4 kanter

Någon av de billigare varianterna kan nog bli intressanta!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Delta Electronics - är de något att lita på?

Ja: Antec Signature 850W Review

Efter att ha testat mitt nuvarande nätagg (tillverkat av Delta Electronics) och ett Corsair HX620 så ligger Corsair-agget under sängen i sin låda... Förvisso var inte skillnaden så stor (efter att jag fick mitt första HX620 utbytt) men ändå.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

LITE TEXT HÄR
Skulle inte påstå att det var speciellt rättfram alls. Inga punkter eller skiljetecken, ingenting som visar vad specifikationerna har med nätagget att göra. Om den kan driva det? Om Antec kommer att lansera en egen datorlineup? Om Antec kommer att lansera moderkort med stöd för Quad-SLI? Vem vet.

Tyckte inte heller det va rättfram alls. Jag vet vad han syftade på men meningen var nära på totalt obegriplig

OnTopic: Ska bli kul att se hur dessa söta PSUs presterar.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Nogra plan for flera passiva psu i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag trodde först nyheten handlade om Corsair. Snarlikt utseende.

http://www.dealoverflow.com/wp-content/uploads/2007/10/corsai...

Skrivet av Johnnymann:

Ja, både är ju fyrkantiga

What?

Det första tanke som dök upp i mitt huvud när jag svepte förbi nyheten/bilden på dom svart/gula Antec HCP aggen var exakt den samma som det Frux skrev!

Angående 80 fläkten som sitter i en del Antec brandade modeller tycker jag har helt ok ljudvolym, som tex Earthwatts 500. Undrar hur tyst ett nytt kraftigt agg går med en 80 fläkt?

Permalänk
Medlem

Jamen dom är ju både fyrkantiga,,klart det är svart att se skillnad från långt håll!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Delta Electronics - är de något att lita på?

Delta har inte varit med i gamet så länge iaf inte på nätaggen som varit på Svenska marknaden men dom tester jag sett så ska det vara bra.

Skrivet av fark:

What?

Det första tanke som dök upp i mitt huvud när jag svepte förbi nyheten/bilden på dom svart/gula Antec HCP aggen var exakt den samma som det Frux skrev!

Angående 80 fläkten som sitter i en del Antec brandade modeller tycker jag har helt ok ljudvolym, som tex Earthwatts 500. Undrar hur tyst ett nytt kraftigt agg går med en 80 fläkt?

Nya nätaggen som kommer har oftast hög effektivitet sen kan tillverkarna lägga lite extra krut på kylningen så ska en 80mm räcka utomordentligt på lågvarv på inte allt för kraftiga nätdelar, ju watt desto mer komponenter och varmare blir det så det kanske inte är optimalt för 1kw+ men för oss dödliga som inte benchar med 3-4st GTX 480 och en kvävekyld hexacore så duger det utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Nya nätaggen som kommer har oftast hög effektivitet sen kan tillverkarna lägga lite extra krut på kylningen så ska en 80mm räcka utomordentligt på lågvarv på inte allt för kraftiga nätdelar, ju watt desto mer komponenter och varmare blir det så det kanske inte är optimalt för 1kw+ men för oss dödliga som inte benchar med 3-4st GTX 480 och en kvävekyld hexacore så duger det utmärkt

Nice, då känner man sig ännu säkrare ifall ett sånt agg med 80 fläkt skulle bli aktuellt.

När du skriver det så verkar det ju bara mer troligt att så skulle vara fallet, nyare = effektivare och redan mitt gamla Earthwatts 500 går ju fortfarande som tåget och dessutom lika tyst som det gjorde dag 1.