Permalänk
Medlem

GTX 470 märke

Vad är det för skillnad egentligen? Är sparkle ett dåligt val? Det är juh ändå en hyffsad prisskillnad.

Gigabyte
Gigabyte GeForce GTX 470 1280MB - Inet.se

Leadtek
Leadtek GeForce GTX 470 1280MB - Inet.se

Sparkle
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB - Inet.se

Hjälp uppskattas

Permalänk
Avstängd

1 år mer garanti på gigabyte tycker jag är värt den extra slanten

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Alla dom där korten är lika bra, de enda som kan skilja är program och spel som skickas med. Men är de som Catman säger, att Gigabyte har 1år längre garanti så tycker jag att du ska välja de.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Sparkle har i regel sämre kvalitet på sina komponenter och överklockar VÄLDIGT dåligt i de flesta fall, jag hade helt styrt ifrån Sparkle om jag var du.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Sparkle har i regel sämre kvalitet på sina komponenter och överklockar VÄLDIGT dåligt i de flesta fall, jag hade helt styrt ifrån Sparkle om jag var du.

Källa på det, gällande komponenter?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Jag äger ett Sparkle gtx 470 klockar jätte bra, har inte testat mer än 800 core och 1800 på minnen med luft och 0.9 volt.
1år garanti rcäker för mig. håller det 2-3 år så är det endå dags att inhandla nya grejer

Vad är det som säger att Sparkel har sämre kvalitet är gigabyte? Finns inget som tyder på att dom kör med sämre kompnenter, skulle med vilja se en källa.

Har för mig att dom flesta korten nu kör med i stort sätt samma komponenter förutom evga . Skulle med vilja se källa på det

Visa signatur

CPU: 13600K @ 5.5Ghz All Core- RAM: Corsair 32GB 3600mhz MB: MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 GPU: MSI Geforce RTX 3070 PSU: HX 850 Watt Case: Fractal Design Torrent

Permalänk
Skrivet av dr.clown:

Jag äger ett Sparkle gtx 470 klockar jätte bra, har inte testat mer än 800 core och 1800 på minnen med luft och 0.9 volt.
1år garanti rcäker för mig. håller det 2-3 år så är det endå dags att inhandla nya grejer

Vad är det som säger att Sparkel har sämre kvalitet är gigabyte? Finns inget som tyder på att dom kör med sämre kompnenter, skulle med vilja se en källa.

Har för mig att dom flesta korten nu kör med i stort sätt samma komponenter förutom evga . Skulle med vilja se källa på det

Vänta här nu kan du köra 800 Core med 0,9 volt?? är du säker?
VIDen brukar ligga över det mellan 0,92 till 0,98 beroendes på kort..'
Isf har du undervoltat och kan köra core 800 ändå...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

Källa på det, gällande komponenter?

"Källa?" gjorde att jag inte tänker ta i din post med tång ens.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

"Källa?" gjorde att jag inte tänker ta i din post med tång ens.

Du bara svamlar. Har du inga källor kan du väl heller inte hävda nåt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Vänta här nu kan du köra 800 Core med 0,9 volt?? är du säker?
VIDen brukar ligga över det mellan 0,92 till 0,98 beroendes på kort..'
Isf har du undervoltat och kan köra core 800 ändå...

Menar att jag inte kör under 1volt ursäkta att jag inte tog med decimaler.

Kör Coren i 810 här men den klarar 830 men orkade inte ta screens, satt och testa lite för har vattenkylning på in gång när som så lekte lite bara. detta tycker jag är bra dåalla dissar sparkel utan
kött på benen.

Minnena klarar dock inte mer än detta på luft och den volten iallafall.

Visa signatur

CPU: 13600K @ 5.5Ghz All Core- RAM: Corsair 32GB 3600mhz MB: MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 GPU: MSI Geforce RTX 3070 PSU: HX 850 Watt Case: Fractal Design Torrent

Permalänk
Skrivet av dr.clown:

Menar att jag inte kör under 1volt ursäkta att jag inte tog med decimaler.

http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.2b21a1ae46.jpg

Kör Coren i 810 här men den klarar 830 men orkade inte ta screens, satt och testa lite för har vattenkylning på in gång när som så lekte lite bara. detta tycker jag är bra dåalla dissar sparkel utan
kött på benen.

Minnena klarar dock inte mer än detta på luft och den volten iallafall.

Men va kör du för core voltage för 800 MhZ,
själv får jag kräma på med 1.04 någonting...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Men va kör du för core voltage för 800 MhZ,
själv får jag kräma på med 1.04 någonting...

tror inte Sparkle är sämre än nån annan tillverkare det är ju till 99% fortfarande referensdesign som vi alla köpt dvs samma kort olika klisterlappar

sorry för dubbelpost...:/

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

0.987 volt med ett Corsair hx 620

Visa signatur

CPU: 13600K @ 5.5Ghz All Core- RAM: Corsair 32GB 3600mhz MB: MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 GPU: MSI Geforce RTX 3070 PSU: HX 850 Watt Case: Fractal Design Torrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

"Källa?" gjorde att jag inte tänker ta i din post med tång ens.

vad dillar du om egentligen?

Skrivet av pierretox:

tror inte Sparkle är sämre än nån annan tillverkare det är ju till 99% fortfarande referensdesign som vi alla köpt dvs samma kort olika klisterlappar

sorry för dubbelpost...:/

du kan faktist radera inlägg om du vill , lägg in texten i det övre .

tryck redigera , sedan finns alternativet högst upp av alla inställningar för inlägget.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ovard:

"Källa?" gjorde att jag inte tänker ta i din post med tång ens.

Haha, detta är ju fan lite smått idiot förklarat om man kan säga så!

Bara för att han fråga om källa så tänker du inte ens ta i hans post med tång? haha då vet man ju iaf att man aldrig ska ta något som kommer ifrån dig serri eller tro på det..

Sparkle använder ju fan samma skit som alla andra när dom bygger kort och att dom skulle clocka sämmre!? det beror ju på Chipen som dom får från nVidia i dom flesta fallen så där får man nog skylla på dom och inte Sparkle...

Nej fan gör om och gör rätt!

Permalänk

Bara utav ren nyfikenhet, hur stor är skillnaden generellt sett mellan olika tillverkare av kort? Ibland ser man ju ganska stora grejer, som andra kylare, modeller med mer minne, fabriksöverklockade yada yada, men ibland så är dom ganska vanilj, kan man utgå från det man tycker passar en bäst, eller är det några tillverkare man ska akta sig för?

Permalänk
Medlem

Har för mig att vissa tillverkare lödde sämre elr liknande, dessa är nog ganska få så de stora tillverkarna är egentligen samma sak.

Permalänk
Medlem

det enda de olika tillverkarna får av nvidia är väll själva chippet?

sedan finns det säkert rekommendationer från nivida på vilka kondingar, minnen osv som ska användas . och de följs säkert.

eller har jag fel? de får väll inte hela friggin kortet färdigbyggt?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

"Källa?" gjorde att jag inte tänker ta i din post med tång ens.

Är du dum i huvudet?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Just nu är är domflästa GTX 4** korten likadana,vissa har gjort kylarna och fläktarna och bakplåten bättre vissa har lagt till lite mer högkvalitativa delar, inget du behöver leta efter så mycket har dom ändrat sådant så skryter dom med det och tar lite extra betalt.

Det jag ville fåfram utan att sjunka till pajkastningen och dagisnivån som vissa användare kör med här nuförtiden (suck bättre förr) är att tillverkare som Sparkel inte behöver vara sämre än andra bara för deras kort kostar några hundra mindre.

Sen beror ju naturligtvis klockning väldigt mycket på vilket chip man fått och flertal andra faktorer samt va du har för andra datordelar.

Jag vill ha ett Fermi gtx470 chip sen vem som satt ihop kortet spelar inte så stor roll för mig. Blir man inte nöjd byter man det mot något annat.
Jag är extremt nöjd med mitt och sparade några hundralappar.

Känner man att det är värt att betala extra för ett år garanti till, så gör man väl det?

Här finns lite information från Konsumentverket angående Garantier osv för dom som undrar

Garanti - Konsumentverket

Visa signatur

CPU: 13600K @ 5.5Ghz All Core- RAM: Corsair 32GB 3600mhz MB: MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 GPU: MSI Geforce RTX 3070 PSU: HX 850 Watt Case: Fractal Design Torrent