EVGA GeForce GTX 470 SuperClocked!

Permalänk

EVGA GeForce GTX 470 SuperClocked!

Hej, har tänkt köpa ett GTX 470 och har kollat in EVGA:s modell med deras egen kylare som enligt dem ska sänka temperaturen runt 7 grader. Detta spelar ju kanske inte så stor roll men tänkte att man kan ju lika bra ta det eftersom man får samma prestanda+lite svalare för samma pris. Den stora frågan är var kan man köpa det?! Hittar det inte nånstans till försäljning.

På hemsidan där det står "buy now" på övriga kort står bara "notify me".
EVGA GTX 470

Tack på förhand
QR

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

är tyvärr inte det jag letar efter

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem

Det är den som du är ute efter. EVGA GTX 470 "Superclocked".

Edit: Tydligen inte. :<

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuadRunner:

är tyvärr inte det jag letar efter

Säker? Korten ser identiska ut

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Verkar inte finnas i sverige för tillfället, antar att den kommer att komma in. Alla som köpt evgas 400:s skulle få gratis backplate stod det i deras forum, kan det vara nåt?

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Avstängd

Aah såg nu att de va ett SC+ du va ute efter och inget SC. Ja som de ser ut så finns de inte i Sverige än. De är antingen import eller så får du hoppas att de Mr fantastic säger är sant och att du kommer få en backplate gratis.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan SC och SC+?

Komplett-kortet ser ju ut att ha exakt samma kylare och det är samma klocksekvenser som det på EVGA's hemsida. Känns inte som att pluset är något att lipa över eftersom att det inte verkar skilja någonting alls. Det kan ju även ha olika namn i USA och Europa även fast det är precis samma kort. Om jag har fel så upplys mig gärna.

Permalänk
Medlem

http://www.evga.com/PRODUCTS/IMAGES/GALLERY/012-P3-1475-AR_LG...

Det är skillnaden mellan SC och SC+ tror jag. Lite anorlunda kylare samt högre klockning.

Permalänk

Tackar för alla svar!
Ja är väll bara att vänta då ser det ut som. Måste ju inte tvunget ha kortet med EVGAs egen kylning. Men är ju kul om man kan hålla tempen nere

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuadRunner:

Tackar för alla svar!
Ja är väll bara att vänta då ser det ut som. Måste ju inte tvunget ha kortet med EVGAs egen kylning. Men är ju kul om man kan hålla tempen nere

Thermalright har ju släppt ett fäste till 400-serien för några av deras kylare, bla Spitfire. Det är säkert bättre om du satsar på ett sånt om du vill få ner tempen och samtidigt få ner ljudnivån.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

enda skillnaden på SC och SC+ verkar ju vara luftflödes hålen?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

om de bara är hålen som skiljer på SC och SC+ är de väll bara ta fram tången o göra 2 hål till 1?

annars köp valfritt kort o köp en ny kylare till bara ser ingen större skillnad på evgas o andras kylare som kommer med kortet!