EVGA satsar åter igen på Europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastafelix:

Jag hoppas inte ni köper evga för step up för ni kommer bli väldigt besvikna. Men evga har verkligen lyckats med sin marknadsförning! Alla ungdomar älskar färgerna och allt överhype som kommer med Det är nästan hemskt. Kommer bli lite tuffare för dom nu när gigabyte och asus säkert kommer följa samma hemska linje.

Då kanske vi får se mer lullull med lägre pris

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

men gå och göm dig rasta, färger? vem fasen köper ett moderkort för färger?! har man plats i sitt chassi och det finns ett företag som erbjuder ett moderkort som platsar i ditt chassi med fina funktioner osv så är det de självklara valet, deras moderkort ger bra matcher emot både asus och gigabyte,
Men du är säkert så cool med just ditt moderkort, den vuxna färgen bara vuxna har då antar jag? jag är väl barn eftersom jag tycker att EVGA gör snygga och bra moderkort

Permalänk

De tre hålen i plåten bakom mobot...förstår ett av de; åtkomst till CPU kylare etc..men det undre o det på sidan?

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

En av anledningarna jag valde EVGA är dess trevliga och hjälpsamma community, vilken ingen har nämnt hittills i tråden. De postade bios templates och massa guider bara några dagar efter Core i7 hade släppts. På så vis blir det enkelt för alla att överklocka, få hjälp med problem och jämföra inställningar. De uppdaterar också bios extremt ofta och har experter från t.ex. Corsair som läser dess forum och hjälper med inlägg. Det är väldigt tryggt att kunna ställa frågor och kommunicera med andra med exakt ditt moderkort.

Sedan är EVGA väldigt för moddning. Så om man gillar att modda passar företagets produkter bra. T.ex. så får man ett helt nytt grafikkort om man råkar ha sönder något när man sätter på vattenblocket. Det vet vi alla att det kan vara lite nervöst att mecka med sitt sprillans nya GTX 480 för ~5500kr.

Men EVGA är dyra och overkill om du bara tänker köra ett grafikkort, eller nöja dig med "vanliga" overclocks. Om du kör Core i7 920 och nöjer dig med en overclock på 4,0-4,3 ghz kan du lika gärna köpa ett Gigabyte kort för 1800 spänn. Vilket betyder att de flesta gör bättre i att köpa andra fabrikat. EVGA är för extrem överklockare, moddare och entusiaster.

Är dock superdunder nöjd med mitt EVGA Classified. Min främsta anledning var möjligheten att kyla hela kortet med ETT vattenblock. Väldigt få modeller erbjuder det. De andra har separata vattenblock för nord-, sydbrygga och mosfets. Sedan har jag röd/svart tema så färgerna lockade likaså (ASUS Rampage III Extreme fanns inte då).

Visa signatur

EVGA X58 Classified E760, i7 930 @ 4.21ghz 1.41v, Corsair CMG6GX3M3A2000C7 @ 2005mhz 8-8-8-20 @ 1.50v, EK-Supreme HF and Full-Board waterblock, EVGA Geforce GTX 580 SC @ 950/1900/2300 med
Koolance VID-NX580, Fractal Design 1000W, OCZ-Vertex2 240gb, Corsair Nova 128gb, WD 500gb+1tb, Asus Xonar Essence STX, Lian-Li Armorsuit PC-P50R, Dell U2711, Win7x64

Permalänk
Skrivet av visa:

men gå och göm dig rasta, färger? vem fasen köper ett moderkort för färger?! har man plats i sitt chassi och det finns ett företag som erbjuder ett moderkort som platsar i ditt chassi med fina funktioner osv så är det de självklara valet, deras moderkort ger bra matcher emot både asus och gigabyte,
Men du är säkert så cool med just ditt moderkort, den vuxna färgen bara vuxna har då antar jag? jag är väl barn eftersom jag tycker att EVGA gör snygga och bra moderkort

Mitt p5n-e sli är alla möjliga löjliga färger, världens plottrigaste moderkort man kan tänka sig. Folk köper evga för att dom tycker det är hippt och coolt. Asus verkar redan börjat följa färgschemat och då gör dom det för en bra anledning. Dagen då gigabyte gör svarta moderkort med glada färger vet jag inte riktigt vad man ska tänka längre!

Skrivet av rossagbg:

En av anledningarna jag valde EVGA är dess trevliga och hjälpsamma community, vilken ingen har nämnt hittills i tråden. De postade bios templates och massa guider bara några dagar efter Core i7 hade släppts. På så vis blir det enkelt för alla att överklocka, få hjälp med problem och jämföra inställningar. De uppdaterar också bios extremt ofta och har experter från t.ex. Corsair som läser dess forum och hjälper med inlägg. Det är väldigt tryggt att kunna ställa frågor och kommunicera med andra med exakt ditt moderkort.

Sedan är EVGA väldigt för moddning. Så om man gillar att modda passar företagets produkter bra. T.ex. så får man ett helt nytt grafikkort om man råkar ha sönder något när man sätter på vattenblocket. Det vet vi alla att det kan vara lite nervöst att mecka med sitt sprillans nya GTX 480 för ~5500kr.

Men EVGA är dyra och overkill om du bara tänker köra ett grafikkort, eller nöja dig med "vanliga" overclocks. Om du kör Core i7 920 och nöjer dig med en overclock på 4,0-4,3 ghz kan du lika gärna köpa ett Gigabyte kort för 1800 spänn. Vilket betyder att de flesta gör bättre i att köpa andra fabrikat. EVGA är för extrem överklockare, moddare och entusiaster.

Är dock superdunder nöjd med mitt EVGA Classified. Min främsta anledning var möjligheten att kyla hela kortet med ETT vattenblock. Väldigt få modeller erbjuder det. De andra har separata vattenblock för nord-, sydbrygga och mosfets. Sedan har jag röd/svart tema så färgerna lockade likaså (ASUS Rampage III Extreme fanns inte då).

Forumet är skit bra så länge man inte tar upp ati eller amd, man skulle visst kunna få bonusar och man hjälpte till mycket.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Medlem

Jag gillar Evgas moderkort, ftw korten är riktigt nice.
Snygga och bra kort.

Permalänk
Medlem

EVGA Pressrelease. Bekräftar att moderkortsteamet är decimerat.

EVGA | About Us | Press Releases

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hardware guy:

EVGA Pressrelease. Bekräftar att moderkortsteamet är decimerat.

EVGA | About Us | Press Releases

SA var först med att ha rätt igen. Pinsammare pressrelease får man leta efter och sweclockers har redan bidragit med sitt till farsen genom att presentera "EVGA satsar återigen på Europa".

Tack för dagens underhållning Hardware guy!:lol:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

EVGA Pressrelease. Bekräftar att moderkortsteamet är decimerat.

EVGA | About Us | Press Releases

Om du läser så var det bara några som har lämnat p.g.a. personliga anledningar.

Skrivet av MultiMan:

SA var först med att ha rätt igen. Pinsammare pressrelease får man leta efter och sweclockers har redan bidragit med sitt till farsen genom att presentera "EVGA satsar återigen på Europa".

Tack för dagens underhållning Hardware guy!:lol:

Tack för dagens mest patetiska inlägg.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ja, en bra början kan ju vara att svara i suport telefonen.
och när dom väl svarar så kan man väll slippa prata med någon franskt miffo som inte kan prata engelska

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Ja, en bra början kan ju vara att svara i suport telefonen.
och när dom väl svarar så kan man väll slippa prata med någon franskt miffo som inte kan prata engelska

Inga franska miffon här, så man undrar i vilken ände de var ett...

EVGA | Support | Home

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Inga franska miffon här, så man undrar i vilken ände de var ett...

EVGA | Support | Home

Välj Europ - English
sen prova att ring
eller kanske har jag gjort mistaget att välja Europ - French
såg nu att det var precis under
haha

Edit:
nä jag kolla nummret jag ringde rätt.
kul att man ringer till tyskland men får snacka med någon som snackar fransk/engelska

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Välj Europ - English
sen prova att ring
eller kanske har jag gjort mistaget att välja Europ - French
såg nu att det var precis under
haha

Edit:
nä jag kolla nummret jag ringde rätt.
kul att man ringer till tyskland men får snacka med någon som snackar fransk/engelska

Kanske behöver förtydliga mej ytterligare: varför behöver du ringa överhuvudtaget?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Aktiv kylning på moderkortet är skit...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Aktiv kylning på moderkortet är skit...

Vad spelar det för roll när det sitter 4st gtx480 ovanför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Vad spelar det för roll när det sitter 4st gtx480 ovanför?

Vad spelar det för roll när man inte ens kan montera den i sitt chassi ^^ tror inte ens att den ryms i en 800d :D. Men dessa moderkort kommer nog inte direkt monteras i chassin dom får ligga på en test bänk någonstans med en häxgryta av flytande kväve som huvud ingrediens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Vad spelar det för roll när man inte ens kan montera den i sitt chassi ^^ tror inte ens att den ryms i en 800d :D. Men dessa moderkort kommer nog inte direkt monteras i chassin dom får ligga på en test bänk någonstans med en häxgryta av flytande kväve som huvud ingrediens.

Det finns chassin som kan ta dessa moderkort storlekar

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det finns chassin som kan ta dessa moderkort storlekar

Ja många fulltower pallar väl eATX?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Ja många fulltower pallar väl eATX?

EVGA SR-2 är HPTX... Det är alltså 35.55*38.1cm.

Mått finns här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton.se:

De tre hålen i plåten bakom mobot...förstår ett av de; åtkomst till CPU kylare etc..men det undre o det på sidan?

Det längst ner är väl för grafikkorten och den högra är för den andra cpu'n. Eftersom man kan ha två cpu's i det där moderkortet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

Trevligt men tråkigt att Swec inte tar upp EVGA's kommande moderkort med USB3 & SATA 6 Gbps..

Jag tyckte det inte hade något större nyhetsvärde i jämfört med mycket annat. Alla har sådana moderkort på Computex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:
Skrivet av Barak:

Aktiv kylning på moderkortet är skit...

Vad spelar det för roll när det sitter 4st gtx480 ovanför?

Jag är väll inte hälften så negativ till aktiv kylning som jag är till det faktumet att man valt att använda en icke standardiserad fläkt, så moderkortet är skrot när fläkten lägger av.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag är väll inte hälften så negativ till aktiv kylning som jag är till det faktumet att man valt att använda en icke standardiserad fläkt, så moderkortet är skrot när fläkten lägger av.
B!

modda, modda, modda.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Inga franska miffon här, så man undrar i vilken ände de var ett...

EVGA | Support | Home

Skrivet av snozan:

Kanske behöver förtydliga mej ytterligare: varför behöver du ringa överhuvudtaget?

jag har ett EVGA classified 760 som är defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

jag har ett EVGA classified 760 som är defekt.

Oki, då gör man en RMA eller hade du förväntat dej att de skulle fixa de via telefon

De finns ju ett antal, smidigare sätt att komma i kontakt med supporten, än telefon

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Oki, då gör man en RMA eller hade du förväntat dej att de skulle fixa de via telefon

De finns ju ett antal, smidigare sätt att komma i kontakt med supporten, än telefon

När har jag på stått att dom ska fixa det via telefon?

jag ringde sporten och frågade om det var ett vanligt problem dom har med classified och om det var något jag kunde göra istället för rma, vem vet kanske bara att flasha till något specielt bios eller något.

Varför maila i 3 dagar när jag kan prata med någon från suporten i 10 minuter?

Otrevlig formulering borttagen.
Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

När har jag på stått att dom ska fixa det via telefon?

jag ringde sporten och frågade om det var ett vanligt problem dom har med classified och om det var något jag kunde göra istället för rma, vem vet kanske bara att flasha till något specielt bios eller något.

Varför maila i 3 dagar när jag kan prata med någon från suporten i 10 minuter?

Varför vänder du inte dig till EVGA-forumet istället? Söker du i forumet på e760 så ser du att där är ett flertal som har problem med just E760.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Varför vänder du inte dig till EVGA-forumet istället? Söker du i forumet på e760 så ser du att där är ett flertal som har problem med just E760.

Jo de kunde jag gjort
men jag viste faktiskt inte om att det existerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Jo de kunde jag gjort
men jag viste faktiskt inte om att det existerade.

Hehe, i alla fall så lär du få svar snabbare där än hos supporten.