Iphone OS 4 blir Ios 4

Permalänk
Melding Plague

Iphone OS 4 blir Ios 4

I samband med Worldwide Developer Conference i San Francisco passar Apple på att visa upp nästa version av Iphone OS.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Äh, min jb iphone 3.1.2 är bättre

Permalänk
Medlem

Ni har ju skrivit rubriken fel Det är ju det sedvanliga i:et litet, och sedan OS för operativsystem stort. Annars låter Ios som en processorkärna... Visst ja, tänkte på Ion

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Apple och multitasking?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Apple och multitasking?

Lite sent kanske men de kommer iallaflal.

Permalänk

Blir väl till å byta... när det finns JB till 4:an

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Trevligt att utvecklingen går framåt, men namnbytet oroar mig lite: Låter som att Apple kommer basera fler "iGadgets" och kanske även macar på detta OS. Tycker de borde satsa hårdare på sitt kompletta OS X istället, iPhone OS känns för begränsat imo.

Tolka mig inte fel dock; vill inte se något OS X till iPhones etc ^^

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syph1x:

Trevligt att utvecklingen går framåt, men namnbytet oroar mig lite: Låter som att Apple kommer basera fler "iGadgets" och kanske även macar på detta OS. Tycker de borde satsa hårdare på sitt kompletta OS X istället, iPhone OS känns för begränsat imo.

Tolka mig inte fel dock; vill inte se något OS X till iPhones etc ^^

Beror väl på att iPhone OS inte är ett särskilt bra namn eftersom iPad också använder det. Skulle inte tro att det kommer bli ett operativsystem du kan köra på en mac t.ex.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Beror väl på att iPhone OS inte är ett särskilt bra namn eftersom iPad också använder det. Skulle inte tro att det kommer bli ett operativsystem du kan köra på en mac t.ex.

Precis detta påpekade Steve Jobs under presentationen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

umm erh....
enligt rycket så läges multi taskingen till för att man ska kunna sända reklam till slutanvändaren lättare...
som vanligt så ger jag noll källkritik!
behöver som sagt inte vara sant men en bieffekt är att så blir fallet..
kanske borde sluta spy galla i nyhetskommentarer om apple produkter?
i min fantasi så är jag ganska saklig i min kritik
om nån tar illa vid sig så vill jag gärna tror att jag inte är problemet utan att den andra älskar "sin" produkt för mycket!.

El Fluffmajster out in teh sun!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

umm erh....
enligt rycket så läges multi taskingen till för att man ska kunna sända reklam till slutanvändaren lättare...
som vanligt så ger jag noll källkritik!
behöver som sagt inte vara sant men en bieffekt är att så blir fallet..
kanske borde sluta spy galla i nyhetskommentarer om apple produkter?
i min fantasi så är jag ganska saklig i min kritik
om nån tar illa vid sig så vill jag gärna tror att jag inte är problemet utan att den andra älskar "sin" produkt för mycket!.

El Fluffmajster out in teh sun!

Lite det där fasar jag också för, att det kommer bli ännu mer reklam överallt. Förstår inte att folk är så upp i gasen över iAds, det är bara ytterligare ett sätt att ösa reklam på användaren? None the less måste jag ha multitaskingen, så iOS4 kommer jag köpa, utan tvekan!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Choffe:

så iOS4 kommer jag köpa, utan tvekan!

Köpa?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Apple tycker ju att användaren ska köpa större uppdateringar med jämna mellanrum. Enligt tolvåringarna som skriver i Apple-trådarna rättfärdigas detta med att Apple är ett litet företag med virtuellt inga finanser - men naturligtvis handlar det bara om att utnyttja tillfället att fiska in småpengar från till synes alla användare.

Hur Apple:s uppdateringspolicier funkar vet jag inte - men jag har tolkat information som att om du köper en Apple-apparat, låt säga iPhone, med "Ios" version 3.0 så kommer du få den större uppdateringen mot 4.0 gratis medan framtida 5.0 kommer kosta tvåsiffrigt.

Permalänk
Medlem

Aha, det är så det funkar! Jag hade ställt in mig på att behöva betala nån hundring för att få 4:an, men är det gratis är det ju frid och fröjd. Ok, jag kommer uppgradera den, utan tvekan!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Apple tycker ju att användaren ska köpa större uppdateringar med jämna mellanrum. Enligt tolvåringarna som skriver i Apple-trådarna rättfärdigas detta med att Apple är ett litet företag med virtuellt inga finanser - men naturligtvis handlar det bara om att utnyttja tillfället att fiska in småpengar från till synes alla användare.

Onödigt inlägg...

Skrivet av Mr.Borka:

Hur Apple:s uppdateringspolicier funkar vet jag inte - men jag har tolkat information som att om du köper en Apple-apparat, låt säga iPhone, med "Ios" version 3.0 så kommer du få den större uppdateringen mot 4.0 gratis medan framtida 5.0 kommer kosta tvåsiffrigt.

Uppdateringarna har mig veterligen alltid varit gratis för iphones. Det är bara för iPod som jag vet de har tagit betalt för någon uppdatering tidigare men iOS 4 kommer vara gratis för alla. Och till skillnad från många andra mobiltillverkare så vet man att man får uppgradering även om man kanske inte kan räkna med att få samtliga nya features om man sitter på en äldre modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Apple tycker ju att användaren ska köpa större uppdateringar med jämna mellanrum. Enligt tolvåringarna som skriver i Apple-trådarna rättfärdigas detta med att Apple är ett litet företag med virtuellt inga finanser - men naturligtvis handlar det bara om att utnyttja tillfället att fiska in småpengar från till synes alla användare.

Hur Apple:s uppdateringspolicier funkar vet jag inte - men jag har tolkat information som att om du köper en Apple-apparat, låt säga iPhone, med "Ios" version 3.0 så kommer du få den större uppdateringen mot 4.0 gratis medan framtida 5.0 kommer kosta tvåsiffrigt.

Omoget inlägg och du har tolkat det fel.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB