Permalänk
Medlem

panik geforce 8800 gts

Hejsan jag har 2 stycken nvidia 8800 gts i min dator.

Och idag när jag satte igång den, har inte haft igång datorn på en vecka så var loggan i bios helt full med grafik buggar, samma när vista laddas.

Men väl inne i windows så försvinner buggarna för att vista installerar några basic drivrutiner, nvidias panel hittar inte ens mina kort, så jag laddade ner drivrutiner igen, startade om datorn och poof samma grej igen.

Har mina kort bränts? de ligger i orginal clock har aldrig klockat dem, har satt ner resten av min dator till orginal clock men inget hjälper.

Just nu har jag normal grafik med vista grafik drivrutinerna, men allt som har med grafik laggar och i enhets hanteraren så är det ett utropstecken på båda mina kort, att de har satts ur funktion pågrund av felkod 43 "det gick inte att läsa in drivrutiner".

Kan det bero på om nätagget blivit kasst eller något? Har ett corsair 750 watt så det skall räcka gott.

mvh Kam

Permalänk
Medlem

Är väl samma fel som händer nästan alla kort i 8800 serien efter ett tag?
Testa baka dem?

EDIT: Det som hände med mitt 8800 GTX var att datorn startade fint men så fort man drog igång någon grafik krävande applikation började det lagga och blev det artefakter direkt.

Permalänk
Medlem

exakt så som du beskriver hände mig också, började för någon månad sedan men blev bara värre o värre, vad menar du med att baka dem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kamorion:

exakt så som du beskriver hände mig också, började för någon månad sedan men blev bara värre o värre, vad menar du med att baka dem?

Finns en tråd i forat om bakning av grafikkort. Sök!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har dubbelbakat mitt 9800GT. Dock kommer det inte hålla så länge till xD

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Permalänk
Medlem

tack så mycket, skall prova baka det, tog ut ett av mina kort och det andra fungerar fortfarande fint så får köra på ett kort sålänge

Permalänk
Medlem

Så jag inte fuckar mig nu, det behövs sättas på ny kylpasta innan jag sätter tillbaks kylaren igen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kamorion:

Så jag inte fuckar mig nu, det behövs sättas på ny kylpasta innan jag sätter tillbaks kylaren igen?

Japp det är bäst.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Bakade mitt 8800GTS 640MB (G80) och det fungerade utmärkt, och den har fungerat nu i två månader utan problem.