Permalänk
Medlem

HDMI (PC) till TV

Hej..
Är bara intresserad av HDMI koppling från datorns GF kort --> Hemmabiosystemet --> TV (Bild + ljud)

Är inte intresserad av prestandan på spel, utan bara ljud o bild.

Recivern har 2 HDMI uttag,(HDMI IN) , (HDMI OUT) HDMI kabel på 10M ska gå från datorn sen en HDMI kabel på 1M från recivern till TV:n.

Jättesnällt om någon har bra tips på grafikkort runt "700kr - 1400kr". (Helst ingen kabel från GF till moderkort för ljud. ATI som då gäller då?)

Datorskärmen vill jag koppla med DVI från GF.
mvh!

Permalänk
Medlem

Tror ärligt talat inte att det finns ngt grafikkort med inbyggd ljukort så du slipper kablen från gf till moderkort. och varför är den så illa tvungen att inte få vara med ?

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Har kollat runt en del på prisjakt o filterat ut efter grafikkort med inbyggt ljud, o får upp väldigt många. eller är jag helt fel ute?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stig86:

Tror ärligt talat inte att det finns ngt grafikkort med inbyggd ljukort så du slipper kablen från gf till moderkort. och varför är den så illa tvungen att inte få vara med ?

Tror gör man i kyrkan Idag finns det kort både på nVidiasidan (4xx serien) och ATi-diton (HD2xxx och uppåt)som har inbyggda ljudkort, och skall du inte spela så är tex Radeon HD5450 ett bra alternativ annars så kan väl det funka med ett HD5750

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Tror gör man i kyrkan Idag finns det kort både på nVidiasidan (4xx serien) och ATi-diton (HD2xxx och uppåt)som har inbyggda ljudkort, och skall du inte spela så är tex Radeon HD5450 ett bra alternativ annars så kan väl det funka med ett HD5750

Jahapp :D. där ser man. men jag tror ändå jag håller mig till riktiga ljudkort. gillar inte inbyggt
Nu har man iaf lärt sig ngt nytt

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB