Permalänk
Medlem

Hjälp..?

Hej!

Efter att jag hade foldat konstant i 2 dagar (smp och gpu) så stängde jag av datorn andra natten..inga problem.. nästa dag så frös skärmen och prickar uppstod över skärmen.. Jag testade att installera drivisarna på nytt utan resultat.. även bakat kortet i ugnen en gång.. men inget bättring.. Även muspekaren blir konstig och ibland halv. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Tacksam för tips ifall ni vet en lösning

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Är det synligt också i DOS/Bios? Isf är det antagligen graffeminnet som gått vidare
Så då blir det att kolla garantin och lämna in och få ersättningskort

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jupp .. syns i cmd Köpt kortet för ett bra tag sen...8800gts vi snackar om ^^

Vet du något bra kort från ati för ca 2000kr? ^^

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du ha ATi har du två kort som ligger i de faggorna och det är HD5770 och HD5830, vilket du tar är ju upp till vad du vill att de måste prestera, det sistnämnda är ett något bättre/snabbare kort, men köp det inte om det ligger runt 2400:- eller högre då är det förstnämnda ett bättre alternativ. På nVidia är det ju GTX260 som gäller i denna prisklass, kanske också ett GTX275, men de kan vara svåra att få tag på

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Jupp .. syns i cmd Köpt kortet för ett bra tag sen...8800gts vi snackar om ^^

Vet du något bra kort från ati för ca 2000kr? ^^

5770 kostar 1600kr så kör på den.
Annars kan du kolla begmarknaden och se om någon säljer 5850 för ett bra pris

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för all respons jag fick. Klippte till på ett 5770 , blir ett till efter sommarn

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!