Imagination lanserar ny grafikkrets för smartphones

Permalänk
Melding Plague

Imagination lanserar ny grafikkrets för smartphones

Företaget Imagination lanserar en ny grafikkrets i den populära Powervr-familjen med stöd för bland annat DirectX 9 och OpenGL 2.1.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Photoshoppad WoW bild på skärmen

Permalänk
Medlem

Och Apple har inte köpt upp dom ännu, det sker nog innan månaden är slut isf.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Haha! Copy - paste på bilden

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

HL2 på telefonen skulle inte vara fel.

Permalänk

undrar vilken telefon som kommer använda denna? skulle vara najs att lira pc spel på en mobil

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Visst, otroligt intressant och roligt med möjligheten att få directx 9 och opengl 2.1 - men den slutgiltiga frågan blir ändå om det kommer gå att spela några spel, rent kontrollmässigt. Det kommer fortfarande inte gå att spela några spel då dom flesta spel är uppbyggda på fler knappar än vad som går att tänka sig på t.ex. en smartphone.

Quake 3 har funnits till iphone via Cydia ett tag nu - men att köra ett fps med accelerometern är omöjligt. och även fast man kan implementera en liten d-pad eller nåt så blir det ändå inte som man förväntat sig eller tänkt sig när man spelat PC-versionen före.

Nu va jag negativ men det ska bli kul att få se hur utvecklingen tar sig...

Permalänk

Bilspel kan ju funka rätt ok tycker jag. Även med gyro om det är bra gjort, fps är helt klart inge vidare i nuläget. Och känns ju rätt meningslöst om man ska koppla in mus/tgb

Permalänk

Undra om det är denna grafiken som Nintendo 3DS ska utrustas med? Har visserligen för mig att det skulle vara från ett Japanskt företag isåfall har man ju fel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Och Apple har inte köpt upp dom ännu, det sker nog innan månaden är slut isf.

Apple äger redan del av dom.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Apple äger redan del av dom.

Microsoft med.

*Längtar till 2011*. The year of smartphones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Microsoft med.

*Längtar till 2011*. The year of smartphones.

+ Intel också om jag inte minns helt illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

+ Intel också om jag inte minns helt illa.

Och samsung om jag inte är helt fel ute

Permalänk
Medlem

Frågan lyder väl ändå om dom ens äger sig själva fortfarande:P

DX9 openGL 2.1 och OpenCL handlar inte bara om spel, utan också om att det blir lättare för utvecklare att bygga grafiska gränssnitt. Det är i alla fall så jag ser det, sen kommer väl spel i andrahand.