Thermalright visar årets sortiment

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

endast jag som blev intresserad av bilderna på chassit? 3 fläktar fram och 3 fläktar bak, rikting nice

gammeldags fulltower + borrmaskin å du kan lätt ha 6in 6ut ^^

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

gammeldags fulltower + borrmaskin å du kan lätt ha 6in 6ut ^^

Blir nog fett snyggt!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Spännande grejer det där.Angående vikten så hade jag en Infinity/Mugen på nätta 960g i tre år utan problem, men blev ju lite orolig där i början.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

endast jag som blev intresserad av bilderna på chassit? 3 fläktar fram och 3 fläktar bak, rikting nice

Nä det såg ju skitbra ut, bra luftflöde det måste bli
Dock så skulle jag nog hellre vilja ha en modell där nätagg och 5,25" platserna var nere (tyngdpunkten).

Permalänk

Kollade lite närmare i filmen och..... video utgångarna är ju innuti själva chassit betyder det att man måste öppna lådan för att koppla in en skärm ?

Permalänk
Medlem

Wheel var ball, men det känns som att det är ineffektivt med så långa heatpipes innan dem når fram till kylflänsarna?
Dock gör det att det inte blåser lika mycket luft på komponenter omkring iofs.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Avstängd

OMG! Och jag tyckte min D-14 var stor xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Kollade lite närmare i filmen och..... video utgångarna är ju innuti själva chassit betyder det att man måste öppna lådan för att koppla in en skärm ?

Det chassit har varit på G rätt länge...
Bakre fläktarna sitter färsta i en dörr gängade på ena sidan, så man kan öppna den och komma åt hyfsat.

Se här tex:
Thermalright display the "ultimate airflow case" :: TweakTown
(bild från 2008!)

Skrivet av Bloopy:

"wheel" såg mest intressant ut, men varför inte gjort den lodrätt då värmen måste motarbeta sig i vertikala system?
Dels kan du ha fläkten i sug läge å dra den varma luften rätt upp å därmed inte runt lådan, Gör om gör rätt!

Bloopy, om du kollar på fläkten i Wheel, så ser du att den är byggd som en skyffel för att pressa ut luften ur flänsarna runt om... Dvs den tar in luft både i toppen och i botten utgår jag från, och jag tror inte det skulle ge något att bygga den lodrätt. Skulle nog bara ta mer plats, och bli svårare att dra heatpipesen då misstänker jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Samtliga kylare är ju mer eller mindre futuristiska... Snygg design från Thermalright!

Sentenial eller HR-02 är intressant för mig. Jag gillar tysta datorer...

Visa signatur

"Keep burning your bridges as you like, but sooner or later you are going to find out that ash makes for a shitty support system"

Permalänk
Medlem

hoppas bara att de har gjort rum för två st tjocka 420 rads, och dessutom ha rum för 5970 eller längre grafikkort... det står ju att de riktar in sig mot entusiaster, då måste det ju nästan vara rum för ett stort grafikkort med vattenkylning! Riktigt sugen faktiskt! fast jag kommmer nog ha problem att få in ett system värdigt det chassit xD

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en sentinel!

Permalänk
Medlem

Omfg

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Det chassit har varit på G rätt länge...
Bakre fläktarna sitter färsta i en dörr gängade på ena sidan, så man kan öppna den och komma åt hyfsat.

Se här tex:
Thermalright display the "ultimate airflow case" :: TweakTown
(bild från 2008!)

Tack för förklaringen bara undrade då det såg skumt ut

Permalänk
Inaktiv

Klart intressanta kylare, men de där passiva som påstås klara i7 9XX vill jag se test på innan jag tror på det.

Permalänk
Hedersmedlem

Hohoho vilken är efterföljaren till extreme 120?
Får hoppas det kommer recensioner på dessa kylare och även de från Noctua :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bloopy, om du kollar på fläkten i Wheel, så ser du att den är byggd som en skyffel för att pressa ut luften ur flänsarna runt om... Dvs den tar in luft både i toppen och i botten utgår jag från, och jag tror inte det skulle ge något att bygga den lodrätt. Skulle nog bara ta mer plats, och bli svårare att dra heatpipesen då misstänker jag.

Så att trycka värme i 360* varav 90/180* kommer direkt/indirekt att påverka omgivning´s temp kring cpu/gpu gör inget? Att ha den lodrätt å kunna ha fläkt i sug läge (kapsla botten givetvis) så den suger värmen direkt ut ur lådan är inget som nån vill se? Självklart kommer vissa pipes bli långa om man drar ett lodrätt system, men knappast längre än vertikalt, då totala längd pipe kommer å vara densamma.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Så att trycka värme i 360* varav 90/180* kommer direkt/indirekt att påverka omgivning´s temp kring cpu/gpu gör inget? Att ha den lodrätt å kunna ha fläkt i sug läge (kapsla botten givetvis) så den suger värmen direkt ut ur lådan är inget som nån vill se? Självklart kommer vissa pipes bli långa om man drar ett lodrätt system, men knappast längre än vertikalt, då totala längd pipe kommer å vara densamma.

Men då måste den sannolikt designas om med en helt annan fläkttyp i åtanke! Den fläkt som sitter i nu kan (såvitt jag kan se) inte suga genom flänsarna, utan kan bara trycka ut luften genom flänsarna. De där breda skyfflarna "puttar" bara ut luft hur de är roterar.
Att trycka en vanligt fläkt på toppen och sätta den som sugande tror inte jag blir lika effektivt... Delvis för att det inte är effektivt att suga genom för tajta flänsar, och delvis för att en normal fläkts hub skulle blockera en stor del av det runda hålet tex.

... och ska du göra samma kylare lodrät med ungefär samma dimensioner, utan att den slår i nätagget (eller i taket) i en normal låda så lär det kräva ett brutalt heatpipe-arrangemang... (får Scythe Orochi att se enkel ut ) Plus att den är hårfint att den skulle få plats utan att slå i sidoväggen.

Kolla på Mugen 2 och hur den är förskjuten för att komma lagom nära en bak/takfläkt. Vad skulle en lodrätt Wheel med fläkten på "toppen" göra bättre?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ja det måste vara svårt å bocka dessa koppar rör i andra vinklar... samt designa nya lådor som företag gynnas av

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Men ojdå, här var det en del nya produkter från Thermalright ser jag varav en del såg intressanta ut.

/Saint25

Permalänk

Om ni kollar runt 0.30 på videon .... böjs inte hela sentinelen?