BK Jumbo tar säsongens första poäng!

Permalänk
Medlem

BK Jumbo tar säsongens första poäng!

BK Jumbo har spelat 3-3 mot Blindpass FC. Matchreferat kommer efter att jag har duschat och bytt om.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Retroaktivt rött kort till Ilja!

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Grattis! *Gör vågen*

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Blindpass FC var på pappret ett starkt lag med två segrar, en oavgjord och bara en förlust sedan tidigare i serien, men vi gick in i matchen med optimism. När domaren blåste igång matchen såg det emellertid ut som att BK Jumbo skulle få det kämpigt. Redan efter några sekunder kommer första skottet på mål från BFC och jag fumlar med bollen så att den ligger fri framför mig. Turligt nog hinner en försvarare dit och rensar. Några minuter senare gör BFC 1-0. En anfallare bryter sig loss på vänsterkanten (från min synvinkel) och skjuter ett hårt och välplacerat skott helt otagbart för mig. Vi replikerar omedelbart. En rad fina passningar leder till att Per får fritt läge framför motståndarmålet och han gör inget misstag utan rullar enkelt in bollen till 1-1. Målet får oss att tända till och spelet förs mestadels på motståndarnas planhalva. På en hörna kan Abbit gå upp och nicka in 1-2 till BK Jumbo. Vi leder för första gången sedan 2006! Vi har bud på fler mål, men precis när vi trycker på som bäst ställer jag till det rejält. Jag ska slå en inspark, men den är usel och går till närmaste motståndare som tackar för bjudningen och trycker in kvitteringen till 2-2. Vi låter oss inte nedslås utan fortsätter att anfalla och innan halvleken är slut har Per blivit tvåmålsskytt. Han nickar in ett inlägg från vänsterkanten och vi går till halvtidsvilan med ledning 2-3. En ledning som hade kunnat varit större om Abbit hade satt sitt jätteläge, men ensam med målvakten sköt han utanför.

Andra halvlek börjar med hård press från BFC och vi försvarar oss tappert, samtidigt som vi skapar några vassa kontringar. Av någon anledning sätter BFC mig inte på några större prov. De skapar tre farliga avslut, men jag lyckas rädda varje gång. Kvitteringen kommer tyvärr till sist. En lång passning kommer till en av anfallarna som tar ner bollen med handen! Jag rusar ut och försöker täcka bollen, men en försvarare kommer emellan och ska rensa. Tyvärr missar han och bollen ligger fri, perfekt för motståndaren att bara trycka in den till 3-3. Jag hinner aldrig reagera. Efter kvitteringen är spelet försiktigare från båda lagen. Vi skapar del farliga chanser, men nu vill bollen inte längre gå in. Tony har den sista och kanske bästa chansen när han från nära håll, men ur snäv vinkel, skjuter på målvakten. Domaren blåser för full tid och båda lagen tar med sig en varsin pinne, ganska rättvist.

Visst hade det känts roligt att ta med sig alla tre poängen och visst grämer jag mig för dundertabben, men det finns inget man kan göra i efterhand. Det gäller att sikta på nästa match. Då möter vi SJ som är hittills obesegrade och leder serien. Kan BK Jumbo överraska (igen)?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Var är världen påväg? BK Jumbo i ledning ... Snart kan ju folk börja få förhoppningar och inte minst förväntningar gällande era prestationer!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8