Permalänk
Medlem

Köpa eller vänta?

Hej!

Jag har varit inne på att köpa ett 5870 på senaste tiden fast har alltid tacklats av tanken att det kommer nya kort i 5xxx serien närsomhelst. 5890 skulle inte vara helt otippat kanske?

Så frågan är nu, är det värt att vänta?

// Mikael

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Eftersom det kommer nya produkter hela tiden är det sällan "värt att vänta", såvida det inte rör sig om större uppgradering som en helt ny serie.
Skillnaden mellan 4870 och 4890 var marginell, du får fråga dig själv om du tycker att sisådär 5 FPS mer är värt väntan.

Permalänk
Medlem

Du kommer aldrig införskaffa ett nytt kort om du ska vänta på nya kort hela tiden.

Köp nu.

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Hej!

Jag har varit inne på att köpa ett 5870 på senaste tiden fast har alltid tacklats av tanken att det kommer nya kort i 5xxx serien närsomhelst. 5890 skulle inte vara helt otippat kanske?

Så frågan är nu, är det värt att vänta?

// Mikael

Jag beställde just ett 5870.

Och om du tänker att det kommer ett nytt, varför tänker du då på 5870, och inte 5970..
för det nyare som kommer kanske är gjort för att vara efterföljare till 5970 och inte 5870, dvs spelar det ingen roll om man tänker på att köpa 5870, eftersom det redan finns en bättre..

vet inte om någon fattade det där, men det lät riktigt klyftigt i mitt huvud

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Jag beställde just ett 5870.

Och om du tänker att det kommer ett nytt, varför tänker du då på 5870, och inte 5970..
för det nyare som kommer kanske är gjort för att vara efterföljare till 5970 och inte 5870, dvs spelar det ingen roll om man tänker på att köpa 5870, eftersom det redan finns en bättre..

vet inte om någon fattade det där, men det lät riktigt klyftigt i mitt huvud

Jag förstår vad du menar

Men jag tänkte mer att ett 5890 skulle hamna i ungefär samma prisklass som 5870, kanske några hundringar dyrare.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Folk satt o vänta på 5890 när 5870 släpptes

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

tycker du ska köpa dej ett 5870 på inet för 3.5k de är juh trots allt kampanj

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

tycker du ska köpa dej ett 5870 på inet för 3.5k de är juh trots allt kampanj

Joo, se där ja. Blir nog ett köp trots allt

Tack för alla svar!

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk

Köp nu.