OCZ lanserar Vertex 2 Pro och Vertex 2 EX

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar Vertex 2 Pro och Vertex 2 EX

Minnesjätten OCZ satsar på företag och professionella applikationer med två nya serier SSD-enheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

25000:- för 400 gb, låter riktigt saftigt!

Permalänk
Medlem

Det var ju otroligt dyrt.. fint att de får fram bra produkter men de där produkterna är ju inte intressanta före de når 2-4kkr.

Det vore intressant att se en 4kbyte/s random read och write test i jämförelse med intel diskarna och några andra prestandadiskar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

4500 för 50GB, det går framåt för utvecklarna

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

4500 för 50GB, det går framåt för utvecklarna

ahhhhhahahahah

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

4500 för 50GB, det går framåt för utvecklarna

håller med, vem köper detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

håller med, vem köper detta?

Hallå har du läst artikeln, dom är inriktade för företag

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk

Priskrig... "your doin it wrong"
Visst det är riktat mot företag men det känns ändå väldigt brant på priset

Permalänk
Skrivet av Huddit:

håller med, vem köper detta?

FÖRETAG, som står i RUBRIKEN.

Permalänk
Medlem

Har man Behov av detta.Jag tru inte det.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

FÖRETAG, som står i RUBRIKEN.

Jo jag vet att MLC tekniken riktar sig till dem, men de behöver utrymme och tror knappast många företag vill betala för detta. Määäääää

Permalänk
Medlem

PRISET är riktat till företag, produkten duger väl åt alla, inkl. swecare.

Gör en svindyr produkt, säg att den är åt företag, när lagren börjar ta slut, sänk priset och säg att den även är till "kleti-å-pleti".

Jojo...

Permalänk
Medlem

Detta är mer i min smak. Priset är ju lite saftigt men prestandan riktigt bra. Kommer dessa ned i 1500 kr klassen så hade jag köpt en utan tvekan.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Bara för att dessa är riktade mot företag gör dom inte mer prisvärda, finns betydligt bättre produkter i dom prisklasserna.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Vill se småföretagarna köpa diskar för 4500 :- haha... Max de köper en hel laptop för det priset.

Permalänk

Varför köpa dessa som företag istället för att lägga en bråkdel och köpa X25-M?

Permalänk
Medlem

Bara jag som undrar varför man inte hör nåt från intel om "G3" diskarna?

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mothic:

Hallå har du läst artikeln, dom är inriktade för företag

Skrivet av Doctor Pepper:

FÖRETAG, som står i RUBRIKEN.

Och varför vill inte företag ha t.ex två 80gb g2 istället för den här skiten? Tror ni inte företag är prismedvetna?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Och varför vill inte företag ha t.ex två 80gb g2 istället för den här skiten? Tror ni inte företag är prismedvetna?

Därför att Intel G2 diskarna är rätt dåliga jämfört med dessa.

De här diskarna klarar 50000 IOPS random 4kb write, Intel G2 klarar typ en tiondel av det.

Visst är företag prismedvetna, men vill man ha prestanda och felkorrigering så kostar det, är ju inte ovanligt att lägga miljoner på storage-system.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Och varför vill inte företag ha t.ex två 80gb g2 istället för den här skiten? Tror ni inte företag är prismedvetna?

Självklart är företagen prismedvetna, det är ju det företagsamhet går ut på. För mig som privatperson är inte detta ett alternativ, medan det är det för större företag. Jovisst kan man tycka att två 80gb g2 är ett bättre val än detta, men jag tänker mig knappast företag som endast köper en. Jag tänker mig dock företag som köper in flertalet till BULK-pris och då är det andra saker som kommer med i beräkningen så som plats, strömförbrukning och underhåll.

Som du säger själv, företag är prismedvetna.

Permalänk
Skrivet av Alexei:

Bara jag som undrar varför man inte hör nåt från intel om "G3" diskarna?

Brukar inte dom komma till hösten?

Permalänk
Medlem

Har man diskar som är marknadsledande så kan man helt enkelt ta extra betalt för detta. Men självklart inget vanliga konsumenter kommer att vara intresserade av, då man inte riktigt kan se de stora fördelarna över de billigare diskarna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB