xfx radeon hd 5770 inköp, eller?

Permalänk
Medlem

xfx radeon hd 5770 inköp, eller?

Tjenare, jag är i behov av ett nytt grafikkort och märkte precis att komplett hade ett 5770 (Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5) för 11% billigare pris.. min undran är om det är prisvärt att köpa eller om det finns något annat som är mera prisvärt.

Men ett problem är att jag har bara 400w nätagg, skulle det funka ändå? även fast 500w är rekommenderat? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vad sitter du på för kort idag? Du klarar dig på 400w. De skriver 500w för att gardera sig mot skit agg typ ACE. Men 5770 är ett det prisvärdaste kortet i sin klass. Nu bordet det bli ännu mer om det är 11% rabatt.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett xfx radeon hd 4670 1gb för tillfället som jag inte är riktigt nöjd med, men iaf jag har ett chieftec nätagg som inte är 80+.. men det fungerar ändå?

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig att de låg på ca 1200kr när diverse butiker körde kampanj på dem. Känns väl inte helt otroligt att de trillar ner där igen

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har hållit utkik efter ett kort i denna prisklass i ungefär en månad, och inte sett den mycket billigare någon annanstans. 15-1600 är vad de ligger på dock, så inget superpris direkt. Blev ett Asus 4890 TOP för egen del, jag är helnöjd än så länge!