Taiwanesisk tillverkare visar innovativa Radeon

Permalänk
Melding Plague

Taiwanesisk tillverkare visar innovativa Radeon

Taiwanesiska XXX hoppar över referensdesignerna och satsar på extra tunna Radeon-varianter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läcker kylare, men som alla singeslottar lär den ju låta en del också.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

najs, mer low profile to the people!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Hehe, det var jag som tipsade *stolt*

Permalänk
Inaktiv

Så ska det se ut

Permalänk
Medlem

Schysst design, tummen upp!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Tawain + xxx, thats some good hot stuff

Tummen upp igen

Haha, nej... för alla vet ju att japanskorna är de snyggaste av tjejerna från Asien!

Jag tycker de ska behålla sitt namn omodifierat. Lite mer hardcore helt enkelt.. eller nåt

Permalänk

Ett kort riktat mot mindre chassin som är längre än det vanliga ?.... ja, det låter ju logiskt ? ?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte med en gång på XFX XXX-serie så namnet måste nog modifieras...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag saknar verkligen denna innovation på marknaden. Hade det funnits vätskekylt hd5970 hade jag ju köpt det i stället för luftkydla 5970 exempelvis om priset är rimligt höjt. Jag tror dessutom många andra är intresserade av att köpa knäpptysta grafikkort om den möjligheten finns så det borde finnas en stor marknad för det. Det är ju totalt sett mycket få som vill byta fläkten på ett grafikkort själva.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rymdvanilj:

Haha, nej... för alla vet ju att japanskorna är de snyggaste av tjejerna från Asien!

Jag tycker de ska behålla sitt namn omodifierat. Lite mer hardcore helt enkelt.. eller nåt

Haha, håller med om att japanska brudar är riktigt heta (vissa av dem iaf)
Taiwan XXX låter rätt hett iaf men förhoppningsvis är kortet svalt;)

PS. Tycker iaf tjejer från taiwan är rätt fina dp min tjej är därifrån hehe.

Permalänk

porrigt.... höhöhö

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag saknar verkligen denna innovation på marknaden. Hade det funnits vätskekylt hd5970 hade jag ju köpt det i stället för luftkydla 5970 exempelvis om priset är rimligt höjt. Jag tror dessutom många andra är intresserade av att köpa knäpptysta grafikkort om den möjligheten finns så det borde finnas en stor marknad för det. Det är ju totalt sett mycket få som vill byta fläkten på ett grafikkort själva.

Alla tillverkare som håller på med LC t.ex Koollance, EKWB, Magicool osv lämnar inte garanti på annat än sina egna grejer så jag tror inte t.ex ASUS eller Gigabyte skulle släppa ett vga med innbygd pump, block ock tank med tanke på risken som finns att pajja annat vore coolt dock men det skulle ta plats säkert 3st slots
Men annars så säljer ju Powercolor färdiga 5970 med block från EKWB sen så finns ju även Omni A.L.C.

Permalänk

Hur snyggt som helst ju! Ett sånt skaffar man ju nästan xD

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Low profile men det såg väldigt långt ut. Original 5830 är 26.7 cm, om PCB följer referensdesign får man lägga till 4-5 cm på detta! För övrigt såg det lite ut som ett hemmabygge = inte så snyggt.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Inaktiv

Intressant kort, frågan är hur bra detta kommer fungera. HD5770 och HD5830 är förvisso inte några alltför krävande kort. Hm, ska bli intressant att se.

Företagsnamnet fick mig först att tro att det gällde XFX produkter.

Så här ser ett lågprofilskort ut grabbar:

Permalänk
Medlem

Hmm intressant pga vissa nya moderkort stödjer ju typ 7 grafik kort men inte om dom är 2 slottade:/.
Hur blir det med vatten block? tar den upp 2 slot då me (höjdmäsigt)

Permalänk

på tiden att de försöker få bort storleken på grejorna.

Dock som Zachry säger så måste det väl finnas något vattenkylning historia som har anslutningarna bakåt för att bara ta upp en 'slot' ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jävligt nice design, påminner om mitt gamla 8800GT

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag tänkte med en gång på XFX XXX-serie så namnet måste nog modifieras...

Jag med och sedan tänkte jag på "Show me your XXX" så visar man sitt grafikkort
Fan vad coolt om de hade gjort ett 5870 som enslottare, det hade kanske blivit uppemot 40cm, eller bränts ihjäl.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Ja low-profile är det då knappast, men enkelslottat. Vilket skulle sitta riktigt fin i en ITX-dator samt sli på två överklockade 5830 - om det nu skulle gå med en itx-bräda.. Wow, snart blir speldatorer riktigt små.

Permalänk

Jag tycker att det börjar bli dags att tänka om hur datorer är uppbyggda från grunden. Man kunde nog inte förutspå att instickskorten skulle utveckla mest värme i hela datorn. Tänk om man kunde kyla grafikkorten med lika stora kylare som processorn. Jag funderar själv på att gå över till vattenkylning. Är det någon som vet om fermi kan bli ett single-slot med ett vattenblock? Jag förmodar att man måste såga till den där metallgrejen vid kontakterna isåfall, verkar inte gå att köpa.

Edit: Jag verkar ha missat att det här togs upp tidigare i tråden, sorry.

Permalänk
Avstängd

Om detta är innovativt så måste jag vara ett geni.

Permalänk
Medlem

Kanske inte jätte revolutionerade men fan vad snygg design det var på korten

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Fler alternativ på marknaden är ju bra, men det gäller att kylare är tillräckligt bra för att det ska vara värt det att välja den över en dual slot kylare.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av this:

Fler alternativ på marknaden är ju bra, men det gäller att kylare är tillräckligt bra för att det ska vara värt det att välja den över en dual slot kylare.

Snarare ökar det möjligheten att montera kortet i system där man antingen inte kan eller vill göra av med två kortplatser, men ändå ha möjlighet till bättre prestanda.

Har man plats och kan göra av två kortplatser så är förmodligen de vanliga korten ett både bättre och billigare val.

Permalänk
Medlem

Det såg läckert ut. Ganska så mycket snyggare än ref modellen
Inte de kraftigaste korten men skulle vara kul att se temp tester med liknande kylare på top modellerna

Offtopic: Tycker Kinesiskor är de vackraste, kanske för min fru är kines

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1