Posten fumlat runt med mitt paket i en månad nu..

Permalänk

Posten fumlat runt med mitt paket i en månad nu..

Beställde ett par byxor på rean på Skateboard - Snowboard - Streetwear - Burton - Junkyard.se förra månaden, Dom skickades den 11 maj och kom till fel ort den 14 maj. En klämmdag?!. den en den 21 mailade jag posten OCH junkyard men dom tyckte jag skulle åka iväg och hämta byxorna. Sa då att jag inte kunde då skulle jag se om inget hände i veckan. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu ? Beställde dom i tid så jag skulle få dom innan onsdag då det är avslutning för min del då

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Junkyard är det ju inte lönt att maila, de kan ju inte hjälpa att posten har kladdat iväg ditt paket. Det är posten du ska hänga på och gnälla och gnälla tills du får en rulle inrikes frimärken, typ.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Junkyard är det ju inte lönt att maila, de kan ju inte hjälpa att posten har kladdat iväg ditt paket. Det är posten du ska hänga på och gnälla och gnälla tills du får en rulle inrikes frimärken, typ.

Junkyard har kanske lite mer inflytande än en privatperson, även om junkyard egentligen inte har ngt med det o göra.

Permalänk
Medlem

Det är avsändaren som ska reklamera till posten.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

Kan vara allt från bristande adress till tidigare boende eller snarlika namn/adress eller bara att det kommit till fel ställe. det är inte lite brev och paket som kommer till varje småhåla i Sverige.... Dock får du väl ringa och höra med posten annars så är det faktiskt Junkyard som du ska ringa och be om påtryckningar om inget händer.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Junkyard har kanske lite mer inflytande än en privatperson, även om junkyard egentligen inte har ngt med det o göra.

Både ja och nej.
Men i slutändan så kan inte junkyard få dem att skynda sig snabbare än du, de ringer bara till en helt annan kundservice som har mindre kö och enbart har hand om företag.
Tror dessutom inte Junkyard är nån dunder miljonkund som de är rädda att förlora så att säga.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Du skall vara glad att det kommer fram, någon på posten snodde mina högtalare jag beställde förut (stativen och högtalarna åkte ut samtidigt till mitt företagscenter men endast stativen kom fram). När ersättningshögtalarna kom så försökte han som kör ut paketet med att inte åka förbi alls och ta en rast istället, helt plötsligt hade spårningstjänsten uppdaterats med "Mottagaren inte hemma".

Jag skulle välja bort posten som fraktsätt så långt det går, för många idioter på det företaget.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Derox:

Du skall vara glad att det kommer fram, någon på posten snodde mina högtalare jag beställde förut (stativen och högtalarna åkte ut samtidigt till mitt företagscenter men endast stativen kom fram). När ersättningshögtalarna kom så försökte han som kör ut paketet med att inte åka förbi alls och ta en rast istället, helt plötsligt hade spårningstjänsten uppdaterats med "Mottagaren inte hemma".

Jag skulle välja bort posten som fraktsätt så långt det går, för många idioter på det företaget.

Är det för stora och tunga paket så är det inte alltid de körs ut ändå. det handlar om prioriteringar om det är mycket post och reklam. Dock så han som snodde de först skulle jag högst troligen tippa på ej jobbar kvar längre då posten kollar upp sånt om det försvinner paket eller kommer misstänkta paket och avier till lustiga adresser.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Är det för stora och tunga paket så är det inte alltid de körs ut ändå. det handlar om prioriteringar om det är mycket post och reklam. Dock så han som snodde de först skulle jag högst troligen tippa på ej jobbar kvar längre då posten kollar upp sånt om det försvinner paket eller kommer misstänkta paket och avier till lustiga adresser.

De hade betalat för utkörning så det borde körts ut, samt att de var i utkörningsbilen när han sa att jag inte var hemma.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"