kort för lättare spel? ATI eller Nvidia ?

Permalänk
Medlem

kort för lättare spel? ATI eller Nvidia ?

tänkte skaffa nytt kort eftersom mitt evga 9500gt håller på halka efter.

Sen är man ju nu oxå osäker på vad som passar bäst till vilken processor, nu har ja haft mitt 9500 till en intel dual core prolle.

Men ja funderar på byta till AMD ( isf en X4 eller en X2 man kan låsa upp), märker att dom värka ha mer prestanda för pengarna ? och funkar ATI bättre till AMD ? eller ska jag ha kvar mitt kort eller byta till ett annat Nvidia ?

Det ja kan som mest lägga ut är nog 1300, kan nog slänga till nån hundring beroende på hur värt köpet är

De ja tänkte spela är Cs, wow, mw2, bfbc2, gta 4 samt nya spel men behöver dock inte va i högsta inställningen, bara så de är spelvänligt

Så de ja undrar är
1. ATI eller Nvidia? (isf vilket kort)
2. AMD eller intel? (isf vilken prolle)

Länka, motivera

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

tänkte skaffa nytt kort eftersom mitt evga 9500gt håller på halka efter.

Sen är man ju nu oxå osäker på vad som passar bäst till vilken processor, nu har ja haft mitt 9500 till en intel dual core prolle.

Men ja funderar på byta till AMD ( isf en X4 eller en X2 man kan låsa upp), märker att dom värka ha mer prestanda för pengarna ? och funkar ATI bättre till AMD ? eller ska jag ha kvar mitt kort eller byta till ett annat Nvidia ?

Det ja kan som mest lägga ut är nog 1300, kan nog slänga till nån hundring beroende på hur värt köpet är

Så de ja undrar är
1. ATI eller Nvidia? (isf vilket kort)
2. AMD eller intel? (isf vilken prolle)

Länka, motivera

du får faktiskt ganska mycket för 1300 .
ett radeon 5670 (ca 800:-) eller 5750 (ca 1300:-)

ati/amd grafikkort borde inte prestera sämre med en intel processor , jämfört med en amd.

vad för processor har du?
blir mycket lättare att hjälpa till om du listar allt i första inlägget.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

du får faktiskt ganska mycket för 1300 .
ett radeon 5670 (ca 800:-) eller 5750 (ca 1300:-)

ati/amd grafikkort borde inte prestera sämre med en intel processor , jämfört med en amd.

vad för processor har du?
blir mycket lättare att hjälpa till om du listar allt i första inlägget.

en intel pentium D, 2,8ghz, sunkig gammal processor :S därför ja skriver i inlägget att ja tänker kanske byta till AMD ? och min andra dator, ett år äldre har AMD,faktiskt mer nöjd med AMD än intel, men de är ju mina åsikter, vill ju höra andras värderinger osv, kanske dom som haft det mer och har mer erfarenhet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker märke kvittar.

har inte hunnit prova på AMD processorer än , endast bytt prolle 2 gånger , 2st p4 och denna i7'a
men med grafikkort så har jag kört både Nvidia och AMD , och dem har presterat precis som specificerat.

undrar om märket av processor skulle kunna ge olika upplevelser , handlar nog mer om prestandan.

en amd prolle är nog att föredra om du har tänkt betala lite mindre.
är inte kung på AMD system , så rekommendation av specifika komponenter överlåter jag till någon annan.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

tycker märke kvittar.

har inte hunnit prova på AMD processorer än , endast bytt prolle 2 gånger , 2st p4 och denna i7'a
men med grafikkort så har jag kört både Nvidia och AMD , och dem har presterat precis som specificerat.

undrar om märket av processor skulle kunna ge olika upplevelser , handlar nog mer om prestandan.

en amd prolle är nog att föredra om du har tänkt betala lite mindre.
är inte kung på AMD system , så rekommendation av specifika komponenter överlåter jag till någon annan.

morsan köpte nyss en splånkarns ny AMD dator för 11 k, hyffsat najs dator, men dock att den bara var värd ca 8 tusen, men så blir det om man köper på fel ställe, så de blir nog AMD tror jag, bara vilket grafikkort man ska välja, lutar lite åt ati ändå faktiskt, bara inte åt vilket kort :S

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Sapphire Radeon HD 5750 512MB GDDR5, 1099kr.
Komplett.se - Sapphire Radeon HD 5750 512MB GDDR5

XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5 -Demo, 700kr. (1 ex)
Komplett.se - XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5 -Demo

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Sapphire Radeon HD 5750 512MB GDDR5, 1099kr.
Komplett.se - Sapphire Radeon HD 5750 512MB GDDR5

XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5 -Demo, 700kr. (1 ex)
Komplett.se - XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5 -Demo

Hur är det med demo saker ? är det att garantin är borda lr hur är det ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Hur är det med demo saker ? är det att garantin är borda lr hur är det ?

från komplett.se "Denna produkt är en demovara till reducerat pris. Produkten kan inte säljas som ny och kan bero på att den varit använd, har sliten förpackning, reparerad av leverantör och liknande. Efter bästa förmåga lägger vi in information om vad som är orsaken till varans demo-status.

OBS Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick och har vanlig garanti. Demoexemplar finns endast i enstaka exemplar. Vid hög belastning kan det förekomma att hemsidan ej hinner uppdatera lagerstatus i realtid. Vi reserverar oss för slutförsäljning."

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Med dom här delarna får du ett rejält prestandalyft för en liten peng.

XFX HD4850
Misco.se - XFX HD4850 512MB DDR3, (625Mhz), DVI, VGA, HDTV, 16X PCIe

Phenom II X4 945
Misco.se - AMD Phenom II X4 945 / 3 GHz processor

Moderkort(har du DDR2 minnen idag?)
Misco.se - Gigabyte GA-MA770-US3 (rev. 2.1) - moderkort - ATX - AMD 770

Summa: 2955kr

Permalänk
Medlem

jupp jupp, 667 mhz drr2

Visa signatur
Permalänk

Släng in ett par hundringar extra och köp ett 5770 lätt värt det om du frågar mig ^^PowerColor Radeon HD5770 1GB - Inet.se

Visa signatur

Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40