Permalänk
Medlem

Nvidia 7900GTX

hej, bygger ihop en burk som jag skall använda mig utav när jag åker på dh och andra lan. Det är ingen värsting burk kommer bara spela cs 1.6, l4d2, mw2. Nu undrar jag om vilket grafikkort som är bäst utav XFX HD 4670 1GB vs Nvidia 7900GTX har båda korten här hemma som ligger och undrar bara vilket som kommer ge bäst prestanda.

Datorn -

intel penitum e5300 2.60GHz
corsair 800MHz 4GB
corsair 400w
2st hdd
ggiabyte ep45-ud3l

Spelar förövrigt på en Benq E2200HD skärm.

Permalänk
Entusiast

4670 är MYCKET bättre än 7900GTX

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonssown:

4670 är mycket bättre än 7900gtx

mvh

+1!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

skulle säga att det motsvarar ett 4650, har båda så jag är säker

Permalänk
Medlem

Okej tack för de snabba svaren, har ju plockat ihop datorn och kör med 4670 kortet. Har överklockat prollen nu till 3GHz stabilt, vet någon hur man gör så att den körs hela tiden på 3GHz för när jag typ surfar ser jag att det ligger på ungefär 1.4-1.8GHz vet heter den inställningen?

"Tänkte att det var onödigt att starta helt ny tråd för ett litet svar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pönig:

Okej tack för de snabba svaren, har ju plockat ihop datorn och kör med 4670 kortet. Har överklockat prollen nu till 3GHz stabilt, vet någon hur man gör så att den körs hela tiden på 3GHz för när jag typ surfar ser jag att det ligger på ungefär 1.4-1.8GHz vet heter den inställningen?

"Tänkte att det var onödigt att starta helt ny tråd för ett litet svar"

Det är strömspar funktioner som gör att den klockar ner sig själv när den idle'ar. Jag rekomenderar att du behåller dem på såvida du inte märker någon negativ effekt. Din CPU blir då svalare och håller längre när du inte behöver extra prestandan från den. Om du vill stänga av detta tror jag det heter C1E / Speedstep i bios.

Permalänk
Entusiast

Stäng av C1E och Speedstep i bios. Ibland finns bara C1E som alternativ. Men till vardags finns det ingen mening med att köra cpun i 3 gig hela tiden, jag skulle låta det vara.

Permalänk
Medlem

Okej, det är så att jag märkte att den kördes i 1.7GHz när jag test spelade mw2 och det var inte allt för roligt. Men skall uppdatera bios och dra en installation utav windows 7 och hålla tummarna för förbättring.