Vad ska jag köpa när jag fyller år....16

Permalänk
Medlem

Vad ska jag köpa när jag fyller år....16

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag vad jag ska köpa när jag fyller år, har absolut ingen ide om vad jag ska köpa... med en tår i ögat finns det en sak som jag inte kommer att köpa.. det är datorkomponenter :(.
kom med förslag:)

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Hedersmedlem

Födelsedagarna blir då konstigare och konstigare. Som jag minns det så är det andra som ska köpa presenter på min födelsedag och inte jag :S Man får skriva en såndär.... vad heter det nu då.... önskelista!!!

Permalänk
Medlem

haha nä men jag får pengar istället för saker... blir lixom enklare det än att andra köper fel saker osv. Jag är sämst på att skriva önskelister xD. Så därför ber ja er sweclockers att ge mig förslag om vad jag ska köpa:)

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte14:

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag vad jag ska köpa när jag fyller år, har absolut ingen ide om vad jag ska köpa... med en tår i ögat finns det en sak som jag inte kommer att köpa.. det är datorkomponenter :(.
kom med förslag:)

16 år.. Vad har du för intressen? Moppe delar ifall du har en moppe kanske?
Kläder?
Telefon?
Spel?
Fiske?
sport?

Finns ju hur mycket som helst

Permalänk
Medlem

Moppe har jag inte... 125or finns juh:) och den är snart körklar:)
telefon... sony erik c903, funkar utmärkt och vill inte byta
fiske... har men inget jag pallar göra i fritiden
sport, knappast inget för mig xD.

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk

Om du nu får pengar på din födelsedag och inte kommer på något speciellt att köpa så kanske det är bättre att spara pengarna till bättre dagar? Du lär hitta något att lägga pengarna på inom kort, och om du nu istället försöker stressa fram något så är chansen är det blir exakt likadant som om att du skulle be någon att köpa något random åt dig.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Jo... behöver trots allt pengar när man åker upp. Men det finns ju ett stort problem... suger på att spara pengar xD

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

Köp guld.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Slöseri med "fin saker" xD.
Vad var eran största önskan när ni var/är 16 år??

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

En systemkamera kanske?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Det skulle jag vilja ha, men dom är väll jävligt dyra?

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

Kondomer och whisky.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Kondomer och whisky.

haha :D, är det något du ville ha när du va 16? xD

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk

Investera i sparkapital

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Investera i sparkapital

Ursäkta vad är sparkapital xD

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

Aktier

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av jonte14:

Ursäkta vad är sparkapital xD

Att man sätter undan pengarna och låter dem växa, men hur kul är det? När jag fyllde 16 önskade jag mig datordelar, fick en Tbird 1200mhz, 512MB ram och ett GF3 med passande moderkort och chassi (aopen Hx08).

En resa då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ungefär hur mycket vill du spendera? Känns också som om du försöker hitta ett svepsjäl att köpa datordelar Ifall datorer/spel är ditt intresse, köp något till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Att man sätter undan pengarna och låter dem växa, men hur kul är det? När jag fyllde 16 önskade jag mig datordelar, fick en Tbird 1200mhz, 512MB ram och ett GF3 med passande moderkort och chassi (aopen Hx08).

En resa då?

Njae palla reasa utomlands.. om jag "reser" så blir det till örnsköldsvik...

Skrivet av Agemman:

Ungefär hur mycket vill du spendera? Känns också som om du försöker hitta ett svepsjäl att köpa datordelar Ifall datorer/spel är ditt intresse, köp något till det.

asso dator och spel ar inte hela mitt liv men det är juh kul,... men asså man e ju lite trött på att crysis laggar lite, så om man kan få tips på en fin komponent man kan upgradera så ge förslag... se sign xD

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP

Permalänk
Medlem

Din processor ser spontant ut som en rejäl flaskhals. Kanske också skulle maskinen må bra utav en ökning på minnesfronten.

Permalänk
Medlem

önskade mig en moped när jag var 16
brukar ju vara en klassiker

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Krök och mat? Annars tror jag faktiskt du kommer snar hitta något som du vill ha Musikinstrument, TV/stereo, Hockeyskydd osv.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte14:

asso dator och spel ar inte hela mitt liv men det är juh kul,... men asså man e ju lite trött på att crysis laggar lite, så om man kan få tips på en fin komponent man kan upgradera så ge förslag... se sign xD

Som jag skrev innan; budget?

Permalänk
Medlem

Asså seriöst! vet du inte vad du vill ha så är det väl ingen mening med att köpa något! Då är det bättre o spara pengarna till något du verkligen vill ha i framtiden, t.ex. bil, körkort, resa. Då du inte verkar ha några andra intressen just nu?

Edit lägg undan pengarna på något sorts sparkonto där räntan/avkastingen är strörre än på vanligt konto, men du kan bara ta ut 2/3/4 gånger per år på det kontot. Då slösar man inte bort pengarna på skit grejer.

Permalänk

Som flera andra redan sagt, vet man inte vad man vill ha varför tvinga fram något. Du kommer säkert hitta något du vill ha eller göra snart ändå och då har du pengarna till det.

Permalänk

Jag hade ju valt bättre dator saker. Celeron och 1gb ram är lite för lite

+ SweClockers gratisfrakt. Då crysis är cpu krävande ska du ha QuadCore processor och denna är prisvärd från AMD. Plussar du på 600kr typ så får du en i5'a som är bättre. Grafikkort kan du skaffa ett bättre senare

Permalänk

Såg att beretta kom med en ny hagelbrakare, kanske något?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fuck yea.. En Beretta är väl ett måste för alla ?
Klassiska M9an börjar kännas tråkig eller ?

Har du ingen budget och du vet inte vad du vill ha så spara ffs!, Det bäste du kommer göra.

Permalänk

Hmm, mitt inlägg togs bort. Vad busig jag känner mig nu, fniss.

Säger som många andra. Om du måste fråga om vad du ska köpa, så är det tydligen inget direkt som du absolut vill ha.
Då är det bättre att spara. Helt plötsligt kommer du på att du minsann ska börja fiska, eller fota och då har du ju pengar till grejer!
Annars är det väl vid 16 man får börja övningsköra. Körkort är en bra investering.

Permalänk

Spara till en mc, banga bil. Ta A-körkort och köp en riktigt fräck motard när du är 18

Visa signatur

My name is legion, for we are many.