Permalänk
Medlem

Hyra in sig på en postbox i USA?

Hej!
Jag är intresserad över att köpa lite saker ifrån USA men problemet är att de inte skickar till Sverige.
Så skulle man kunna typ hyra in sig på en postbox i USA eller kan man fixa det på något annat sätt så man kan få hem sina grejer?

Länk, tips och allt emellan är välkommet!

//Experto

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för länken, men jag vill helst ha sidor som andra har haft erfarenhet av.
Tex. denna sidan, är den bra?:
http://www.shipito.com/

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

www.myus.com/ har en kompis använt och han var väldigt nöjd såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

http://www.borderlinx.com

Är det många från Nexus One tråden som använts sig av...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
http://www.borderlinx.com

Är det många från Nexus One tråden som använts sig av...

När jag kollar där så står det att frakten kommer bli totalt 300kr dyrare än själva varan. Det måste ju finnas något billigare ställe

Visa signatur

Suup

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
När jag kollar där så står det att frakten kommer bli totalt 300kr dyrare än själva varan. Det måste ju finnas något billigare ställe

Men vad hade du förväntat dig? Att frakten skulle vara den samma som inom Sverige?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

vad är det du ska beställa och varifrån?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Men vad hade du förväntat dig? Att frakten skulle vara den samma som inom Sverige?

Nej, men jag trodde inte att det skulle dubbla priset på varan. 450kr för skorna och 700kr för frakten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
vad är det du ska beställa och varifrån?

Jag tänker att beställa skor ifrån Converses' hemsida. Tyvärr vet jag inte var deras lager ligger.

Visa signatur

Suup

Permalänk

det kostar att ligga på topp

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Jag använder VIAddress : The Global Leader in Package Forwarding när jag handlar från USA iaf, har handlat både från amazon och eBay och det funkar bra. Man registrerar sig på viadress.com så får man en personlig adress som man kan handla till i USA, sedan vidarebeforas paketen. Om shoppen inte accepterar ditt kreditkort kan de även betala åt dig. Hoppas det hjälpte!

Edit: Tjosan hoppsan tråden var visst rätt gammal nåväl, kanske hjälpte nån ändå

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Jag använder VIAddress : The Global Leader in Package Forwarding när jag handlar från USA iaf, har handlat både från amazon och eBay och det funkar bra. Man registrerar sig på viadress.com så får man en personlig adress som man kan handla till i USA, sedan vidarebeforas paketen. Om shoppen inte accepterar ditt kreditkort kan de även betala åt dig. Hoppas det hjälpte!

Edit: Tjosan hoppsan tråden var visst rätt gammal nåväl, kanske hjälpte nån ändå

Tack för tipset. Sidan verkar ju riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Experto:

Nej, men jag trodde inte att det skulle dubbla priset på varan. 450kr för skorna och 700kr för frakten.

Jag tänker att beställa skor ifrån Converses' hemsida. Tyvärr vet jag inte var deras lager ligger.

Shoes & Handbags - Free One-Day Delivery & Return Shipping: Javari.co.uk Kan du testa om du vill beställa Converse billigt inom europa och slippa allt krångel.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att kolla om de Converse du är intresserade av finns på E-bay och gärna från Kina då är de typ tokbilligt.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Asos.com har converse billigt, ligger i GB så inom EU också.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toker!!!:

Ett tips kan vara att kolla om de Converse du är intresserade av finns på E-bay och gärna från Kina då är de typ tokbilligt.

Tyvärr ofta med sämre kvalitet som följd.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Någon som vet om man får ange värdet på paketet själv på viadress.com?