Corsair Graphite 600T i augusti

Permalänk
Avstängd

cosmos kopia

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Kivi87:

Dell ringde och vill ha tillbaka sina Dimension chassin från tidigt 2000tal... :facepalm:

aah just det:

Den du tänker på va?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuteshark:

När man kommer upp i den här prisklassen så anser jag att det bara finns ett alternativ, LianLi. Deras chassin har hög finish precision och dessutom, aluminium.
Tycker allmänt att de flesta produkter ifrån Corsair är lätt överskattade och med ett pris som inte alltid är så tilltalande.

Jag håller med, förutom aluminium. Aluminium har väl bara en fördel i ett datorchassi; vikten. Resten är väl mindre bra - mer vibrationsbenäget och sämre värmeledningsförmåga etc.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jag håller med, förutom aluminium. Aluminium har väl bara en fördel i ett datorchassi; vikten. Resten är väl mindre bra - mer vibrationsbenäget och sämre värmeledningsförmåga etc.

Du jämför med vilket material? Ett av de bästa material du kan ha är aluminium. LianLi brukar bygga sina chassin i minst 2 mm. Den enda stora nackdelen med aluminum, är priset.

"Aluminum can remove heat four times faster than steel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuteshark:

Du jämför med vilket material? Ett av de bästa material du kan ha är aluminium. LianLi brukar bygga sina chassin i minst 2 mm. Den enda stora nackdelen med aluminum, är priset.

"Aluminum can remove heat four times faster than steel"

Aluminium leder värme bättre än stål, jepp, där mindes jag fullständigt fel.

Det jag refererar till är "The Aluminium Myth", som finns att läsa om under rubriken "Aluminium" här:

Case Basics & Recommendations | silentpcreview.com

Aluminiumchassin är snygga, men har sina nackdelar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Aluminium leder värme bättre än stål, jepp, där mindes jag fullständigt fel.

Det jag refererar till är "The Aluminium Myth", som finns att läsa om under rubriken "Aluminium" här:

Case Basics & Recommendations | silentpcreview.com

Aluminiumchassin är snygga, men har sina nackdelar.

Kan tyvärr inte öppna sidan. Så jag har ingen aning om vilka för- och nackdelar dom refererar till. Ett bra stålchassi är troligen bättre än ett dåligt Aluminum dito. Men plast, nja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuteshark:

Kan tyvärr inte öppna sidan. Så jag har ingen aning om vilka för- och nackdelar dom refererar till. Ett bra stålchassi är troligen bättre än ett dåligt Aluminum dito. Men plast, nja.

Artikeln rör fläktlösa chassin
"The Aluminum Myth - Some favor aluminum cases, citing an ability to better cool components mounted within. This is a myth. No heat producing component benefit in any significant way from being inside an aluminum case — unless the components have some kind of direct conduction path to the case panels, a feature usually found only in a few cases meant to be fanlessly cooled. The only heat producing devices that are normally mounted in direct contact with a case are the drives, particularly the hard drives; the difference between aluminum and steel in this application is insignificant."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Artikeln rör fläktlösa chassin
"The Aluminum Myth - Some favor aluminum cases, citing an ability to better cool components mounted within. This is a myth. No heat producing component benefit in any significant way from being inside an aluminum case — unless the components have some kind of direct conduction path to the case panels, a feature usually found only in a few cases meant to be fanlessly cooled. The only heat producing devices that are normally mounted in direct contact with a case are the drives, particularly the hard drives; the difference between aluminum and steel in this application is insignificant."

Kunde äntligen öppna sidan och läsa hela artikeln. Ganska förutsägbart och påminde mig om varför jag slutade läsa den siten. Men, visst har dom rätt i vissa saker dom påpekar.