Samsung med skärmpaket för Eyefinity i juli

Permalänk
Medlem

Valfri skärm t.ex: Samsung SyncMaster 2494LW - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
24" från samsung för 1800:-
Köp 6 av dessa samt 4 stora tuber superklister

Men faktiskt, på något man själv teoretiskt kan slänga ihop för 10.000 kr (även med 24" skärmar från samma företag) lägger de på en summa motsvarande dryga 35 000 kronor för att fixa en fot åt skiten. Är den inte i 24 karats guld samt utsmyckad med diamanter så skulle iaf jag känna mig lite lurad.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Men nu var det inte wrong color TN-skärmar i paketet, utan troligen cPVA i form av Samsung F2380.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Men nu var det inte wrong color TN-skärmar i paketet, utan troligen cPVA i form av Samsung F2380.

Eller nått liknande med samma panel iallafall... Man får ju fördelen att skärmarna är anpassade för att slås ihop, vilket lär vara extra viktigt om man vill ha två på höjden... En normal skärm har ju massa knappar och skräp i en lite tjockare underkant som lär vara ivägen vid eyefinity.

Jag dock ändå inte förstå hur Samsung tänkt när de tar från 4500 och uppåt för en MD230 skärm (se prisjakt) när en F2380 med sannolikt motsvarande panel går på drygt 2500 och uppåt! (beroende på var man handlar den)
... och att själva ställningen går på nått i stil med 3000kr för tre skärmar, och ca 5000kr för sex skärmar utanpå det, när man köper allt i paket! (x3 går på över 18000 och x6 över 35k i nuläget i butik)
Det kostar att ligga på topp tydligen!

Skrivet av Chris_Kadaver:

ska man ha 3 skärmar i bredd ska man fan ha 3 skärmar i höjd.

Småbökigt att driva med de flesta multiskärmslösningar i dagens läge dock... Hur tänkte du koppla in dem till en eyefinitysetup?
(Jag dock sträcka mig så långt att hålla dock med om att två skärmar på höjden inte är en höjdare... Tex värdelöst för spelande: Inget kul med en ram precis mitt i synfältet, även om den är tunn)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Haha, jag gillar att alla här inne tror att alla produkter vänder sig till 15-åriga gamers.

Övertygad om att vissa företag prioriterar färdiga lösningar, även fast prislappen inte speglar kvaliten.

Sen måste jag säga att det är väl roligt att utvecklingen går framåt. Det här är ju en av de tidigaste lösningarna av detta slag, och då kan man nog inte förvänta sig att prislappen ska vara lika stor som forumläsarnas veckopeng.

Gillar att läsa om ny avancerad teknik, även fast man aldrig kommer att ha råd med det själv. Så fortsätt så Sweclockers!

Permalänk

om de nu utvecklar en färdig produkt för eyfinity för 40lakan kan de väl åtminstone ta bort ramarna

e jag ute å cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

först å främst är de inte skatt, de är moms, de kan variera STORT mellan olika typer av produkter.

sen när är 25% mycket i moms? de är ju vad vi har en rätt mycket saker.

Moms är en skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Moms är en skatt.

Vi fortsätter besserwisser kommentarerna

Då det finns vissa speciella egenskaper för moms, så kan det vara bra att benämna det moms.
Du har rätt i att moms är en skatt. Men man kan inte säga att:
Moms = skatt och skatt = moms.

Onödig kommentar av mig, men det får man bjuda på ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Moms är en skatt.

Mervärdesskatt - Wikipedia

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Ok så inkomstskatten är inte heller en skatt eftersom den inte är konstant i alla lägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr0cket boy:

Om du ska leka Einstein ordbajsa och säga masssa jävla skit kan du iaf sluta SÄRSKRIVA

För skojs skull, vilka ord är det du refererar till ?
(Jag frågar för min strävan är att se till att saker blir "rätt")
Dessutom så vet jag att ! vissa Ord är Skrivna MED stora bostäver o.s.v., Men allt detta är med flit, det finns en BakTanke o.s.v.
(Ordlek med Bak som i; Skitstövel med tanke på att.... Tanke som i; Tänk efter, se vad som skiljer eller vad som kan göras, istället för att bara lyssna, vare sig det gäller min text eller Reklamen ifrån bolagen...O.S.V + då, ordets vanliga betydelse)
Hade jag istället skrivit: baktanke, så innebär det enbart en sak, Eftersom jag vill(e) förstärka och belysa vissa delar i den kommentar jag skrev så använder jag av mig detta sätt istället för att "blåmarkera/Wikipedia länka) (Vilket jag inte har en aning om hur man gör, s.a.s. mitt försvar) så att jag med detta kan härleda till var och en av de delar jag ville belysa... ?
OCH här kommer ett stor +
När jag skrev vissa saker så får jag Rödmarkeringar i texten" om detta är en rättstavnings åtgärd i Firefox (v.3.6.3) eller om detta är en del av Sweclockers forum rättstavnings åtgärder, har jag ingen aning om, men a) jag försökte tillfredsställa denna funktion. b) jag ändrade vissa ord,för att få bort denna rödmarkering. c) jag gjorde denna ändring,trots att jag inte ville, eller även om jag tyckte detta såg konstigt ut.

Kontentan är, jag skrev en text för att jag ville belysa det konstiga i artikeln, inte diskutera vare sig svenskan, min speciella text teknik eller ifrågasätta andras svar/åsikter.
Jag vet om att mina texter kan ur svenska synpunkt, kan och ska ses konstig ut, men utifrån att jag gjort det med flit d.v.s. de ser konstiga ut om man läser dem som texten i en artikel, men med eftertanke och lite klurighet, så ser man att det oftast ligger betydligt mer än själva texten, det finns alltså en ytterligare innebörd, vilket kanske, och jag förmodar allt för ofta övergår de flestas förstånd och intresse.

++ ""Right back at u Arne!"" om du nu ska kritisera mitt inlägg/kommentar, skall du då inte använda komma och bindeord samt kontrollera rättstavningen i ditt eget inlägg ?

men men, vem bryr sig... tyckte bara att det var konstigt att ett företag ska sälja något som redan finns och i bättre utförande dessutom... som så många andra nu också kommenterat.

Ha en bra dag...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Tycker också att det är lite konstigt att de inte lyckats/känt för minska kanterna mera, då skulle det ju vara ännu mer unikt.

För de som jämför med tv's så skulle en tv ha helt andra användningsområden.

Teoretiskt är det 2 huvudskillnader. Dels är det mycket högre upplösning, dels är skärmytan vinklad på denna setup.

Så vad passar tv bättre för och vad passar detta bättre för?
Om man behöver längre avstånd mellan tittaren/tittarna och panelen passar en stor tv med platt yta som inte har onödigt hög upplösning bättre.
Om man behöver en arbetsyta där man vill få in mycket som möjligt och som är tänkt att användas på mer normalt datorskärmsavstånd går för det första stora tvs bort eftersom de är platta, för det andra så får man inte in mer på en tv än på vilken 24-tummare som helst. Tänkbara användningsområden som poppar upp är filmredigering, ljudredigering, en del fotoredigering, animering etc.

Permalänk
Skrivet av tal666:

För skojs skull, vilka ord är det du refererar till ?
(Jag frågar för min strävan är att se till att saker blir "rätt")
Dessutom så vet jag att ! vissa Ord är Skrivna MED stora bostäver o.s.v., Men allt detta är med flit, det finns en BakTanke o.s.v.
(Ordlek med Bak som i; Skitstövel med tanke på att.... Tanke som i; Tänk efter, se vad som skiljer eller vad som kan göras, istället för att bara lyssna, vare sig det gäller min text eller Reklamen ifrån bolagen...O.S.V + då, ordets vanliga betydelse)
Hade jag istället skrivit: baktanke, så innebär det enbart en sak, Eftersom jag vill(e) förstärka och belysa vissa delar i den kommentar jag skrev så använder jag av mig detta sätt istället för att "blåmarkera/Wikipedia länka) (Vilket jag inte har en aning om hur man gör, s.a.s. mitt försvar) så att jag med detta kan härleda till var och en av de delar jag ville belysa... ?
OCH här kommer ett stor +
När jag skrev vissa saker så får jag Rödmarkeringar i texten" om detta är en rättstavnings åtgärd i Firefox (v.3.6.3) eller om detta är en del av Sweclockers forum rättstavnings åtgärder, har jag ingen aning om, men a) jag försökte tillfredsställa denna funktion. b) jag ändrade vissa ord,för att få bort denna rödmarkering. c) jag gjorde denna ändring,trots att jag inte ville, eller även om jag tyckte detta såg konstigt ut.

Kontentan är, jag skrev en text för att jag ville belysa det konstiga i artikeln, inte diskutera vare sig svenskan, min speciella text teknik eller ifrågasätta andras svar/åsikter.
Jag vet om att mina texter kan ur svenska synpunkt, kan och ska ses konstig ut, men utifrån att jag gjort det med flit d.v.s. de ser konstiga ut om man läser dem som texten i en artikel, men med eftertanke och lite klurighet, så ser man att det oftast ligger betydligt mer än själva texten, det finns alltså en ytterligare innebörd, vilket kanske, och jag förmodar allt för ofta övergår de flestas förstånd och intresse.

++ ""Right back at u Arne!"" om du nu ska kritisera mitt inlägg/kommentar, skall du då inte använda komma och bindeord samt kontrollera rättstavningen i ditt eget inlägg ?

men men, vem bryr sig... tyckte bara att det var konstigt att ett företag ska sälja något som redan finns och i bättre utförande dessutom... som så många andra nu också kommenterat.

Ha en bra dag...

Jag sket i att läsa första stycket för det är så jobbigt när folk blandar stora bokstäver mitt i meningar.
Det är jag nog inte ensam om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Jag sket i att läsa första stycket för det är så jobbigt när folk blandar stora bokstäver mitt i meningar.
Det är jag nog inte ensam om.

Nej, verkligen inte ensam.

Visa signatur

#framtiden