Asus ROG Ares av Sleepstreamer

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Ares av Sleepstreamer

Proffsmoddaren Max "Sleepstreamer" Erlandsson visar upp sitt senaste verk i SweClockers galleri med imponerande hantverk och stora mängder hårdvara i lyxklassen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow! nice!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Hur har han gjort snedställningen av grafikkortet?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lika snyggt som vanligt

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Påminner väldigt mycket om förra asus-bygget med Rampage II Gene.
Snyggt.
Funkar datorn eller är det bara ett utställnings exemplar? Om den funkar är det ett speciellt vinklat grafikkort eller moderkort?

EDIT: Som jag tänkte så finns svaret i byggloggen så nu vet jag.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Inte riktigt min stil men imponerande hantverk!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Riktigt snyggt chassi, man blir ju avundsjuk av din talang Max.

Permalänk
Medlem

finns många saker jag inte skulle göra en av dom är att köpa färdigmoddad dator plus annat tjaffs, MEN skulle göra undantag för Max byggen
max är GRYM med att bygga datorer

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk

Fint är det svårt med cnc-programering ? har hört att det ska vara enkelt om man fattar sig på PLC någorlunda.

Permalänk

får han behålla datorn sen?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

får han behålla datorn sen?

Skulle jag tippa på.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Hur har han gjort snedställningen av grafikkortet?

han sa att han hade köpt en sånhär LinITX.com - PCI Express X16 - 9cm Cable

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

gief meh nao!!!

Tappa inte underverket nu!

Permalänk
Avstängd

Är fronten en lucka eller kör han utan CD/DVD/Blue-RAY? Kan inte säga att utsidan är inte nån av mina favoriter.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Proffsmoddare

Eftersom att det är ett showcase-chassi finns det väldigt liten nytta av någon form av optisk spelare, och om det nu skulle behövas finns det externa varianter eller usb-pinne.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Eftersom att det är ett showcase-chassi finns det väldigt liten nytta av någon form av optisk spelare, och om det nu skulle behövas finns det externa varianter eller usb-pinne.

Får du datorn sen? Ha en giveaway isf

Permalänk
Medlem

Skulle gärna sett det utan alla de förfulande skruvarna. Avrundad skalle och silverfärgarde hade gjort mycket, även mässingskruvar hade blivit finare.

Sidan med hårddiskarna skulle vinna mycket på det speciellt som du har silverfärgade brickor.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RemixV2:

Får du datorn sen? Ha en giveaway isf

Nope tyvärr, Asus kommer behålla datorn sen efter Dreamhack..

Skrivet av NidoKing:

Skulle gärna sett det utan alla de förfulande skruvarna. Avrundad skalle och silverfärgarde hade gjort mycket, även mässingskruvar hade blivit finare.

Sidan med hårddiskarna skulle vinna mycket på det speciellt som du har silverfärgade brickor.

Det ska alltid vara någon som gnäller på mina skruvskallar!

Hehe, nej men det är faktiskt så att de inte har skruvar med kullrig skalle med gänga mindre än M5 där jag köper skruv, och alla skruvar som är synliga på chassit är M4. Om det hade funnits är det inte omöjligt att jag hade valt det istället.

Sen att de ska vara i silver håller jag däremot inte med om

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd

men om du inte får behålla den får man fråga vad du fick för o göra den ? snålt av dem att du inte får datorn !

den är skitsnygg du är grymt bra på det du gör märks iaf !

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Nope tyvärr, Asus kommer behålla datorn sen efter Dreamhack..

Jag hoppas verkligen att du har fått bra betalt isåfall.

Permalänk
Proffsmoddare

Annars hade jag inte gjort det

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Det ska alltid vara någon som gnäller på mina skruvskallar!

Hehe, nej men det är faktiskt så att de inte har skruvar med kullrig skalle med gänga mindre än M5 där jag köper skruv, och alla skruvar som är synliga på chassit är M4. Om det hade funnits är det inte omöjligt att jag hade valt det istället.

Sen att de ska vara i silver håller jag däremot inte med om

Jag gillar socket head cap, väldigt industriellt utseende.

Två tummar och två ögonbryn upp.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Hur har han gjort snedställningen av grafikkortet?

Förmodligen med flex-pci express 16x adapter. Han har ju en speciell anordning för att fästa kortet också.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Äckligt snyggt arbete, som vanligt då

Permalänk
Medlem

Längtar tills jag får se den på Dreamhack.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

cnc kodning är inte direkt svårt, de jobbiga är å komma ihåg alla stopvärden så maskinen inte behöver gå till 0 för varje sekvens.
Ja bra jobbat, är ganska väl genomtänkt, men en del detaljer är ... tja de hade kunnat se bättre ut.
Men en som har tillgång till avancerad utrustning + får betalt för å leka så hade man lätt velat se en mer påkostad variant än ett
standard chassi utförande med en logotyp utskärning i alu. +8 (1-10)
ps. möjligt att de var begränsad budget, men snålt av beställaren isånafall.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Det ska alltid vara någon som gnäller på mina skruvskallar!

Hehe, nej men det är faktiskt så att de inte har skruvar med kullrig skalle med gänga mindre än M5 där jag köper skruv, och alla skruvar som är synliga på chassit är M4. Om det hade funnits är det inte omöjligt att jag hade valt det istället.

Sen att de ska vara i silver håller jag däremot inte med om

Vill absolut inte uppfattas som en gnällspik men om du mailar mig din adress kan jag lätt fixa fram skruvar med kullrig skalle. Har ett gäng svarta M4x10 och M4x8 liggandes så om du vill så.....?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Proffsmoddare

Det var bara på skämt då jag tycker det är lite roligt att det alltid är någon som inte gillar mina skruvar, inget ont menat.

Tja nu är ju chassit redan färdigt så det känns inte så lönt, men du får gärna ge mig en länk till en butik som säljer. Kanske tar och köper mig ett par askar till nästa projekt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Inaktiv

Trevligt bygge!

Jag gillade speciellt den där PCI-e kabeln, gav mig lite ideer faktiskt.