Google Chrome 5.0 i skarp version

Permalänk
Skrivet av kimptt:

Är det bara jag som upplever betydligt suddigare bild och text i chrome och opera i jämförelse med firefox och internet explorer?

Det blir att köra internet explorer för mig ett tag till tills det kommer dugliga alternativ

Sitter och försöker se nån skillnad men jag ser då ingen skillnad, du kan själv ställa in typsnitt etc. Det är sannolikt nån inställning det handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Sitter och försöker se nån skillnad men jag ser då ingen skillnad, du kan själv ställa in typsnitt etc. Det är sannolikt nån inställning det handlar om.

jag gav chrome en chans till och hittade en lösning på problemet med suddigheten

(1) högerklicka chrome.exe -> Egenskaper -> Kompatibilitet

(2) kryssa i "Inaktivera visning skalning på hög DPI-inställningar"

(3) startar krom

edit: Jag är helnöjd med chrome nu. En sak jag stör mig på. När man gör en ny Tab så måste man trycka på adressfältet för att kunna skriva. I IE och firefox kunde man börja skriva direkt. Finns det nån extension för det?

Permalänk

Hmm, när jag öppnar en ny flik(genom att trycka på + tecknet i flikfältet) så hamnar jag direkt i adressfältet iaf..

Visst är det jäkligt mkt rappare än IE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hmm, när jag öppnar en ny flik(genom att trycka på + tecknet i flikfältet) så hamnar jag direkt i adressfältet iaf..

Visst är det jäkligt mkt rappare än IE?

absolut. Chrome äger

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimptt:

edit: Jag är helnöjd med chrome nu. En sak jag stör mig på. När man gör en ny Tab så måste man trycka på adressfältet för att kunna skriva. I IE och firefox kunde man börja skriva direkt. Finns det nån extension för det?

Jag kan skriva direkt efter att jag skapat en tabb. Alt+d är annars ett kommando för att sätta fokus på adressbaren.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför Chrome (både 5 och 6) visar vissa sidor helt fel på min dator?

Två exempel jag stött på hittills:

The Blog of Author Tim Ferriss (saknar helt stil, som om CSS-filen saknades ungefär).

Mac i Malmö - Beats By Dr. Dre - Studio edition svart / Hörlurar / Ljud & Musik / Kullander Apple Premium Reseller (samma här, saknar stil).

Samtliga fungerar i t.ex. Firefox.

Ligger felet i a) sidkodningen, b) Chrome, c) något annat i min dator?

Permalänk

Konstigt, båda sidorna ser exakt likadana ut för mig i chrome och FF.

Permalänk
Medlem

Jag får inte Chrome att lyda Windows-kommandona för t.ex. "Visa fönster sida vid sida". Verkar som det gjort något customiserat så att den inte lyder de kommandona. Inte för att jag använder de så ofta, men det fungerade i alla fall inte.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Chrome använder mycket mer CPU än Firefox gör ? TYcker det är synd då chrome känns helt okej dock tycker jag det går åt mer CPU krafi i Chrome samt så saknar man att kunna få ner den där rullgardinen i adressfältet.

Tipsa mig gärna om jag åtminstone kan få ner cpu användningen lite mer.

Permalänk
Medlem

ingen alls ? upplever högre cpu användning än FF finns det något som kan bota detta ? förutom att gå tillbaka till gamla bettan

Permalänk
Medlem

Anledningen till att du får högre CPU-användning har antagligen med att du surfar snabbare och mer när du använder chrome och vipps så har flash tagit beslag på processorn

Det är det som gör att firefox är nästintill oanvändbart om man tänkt visa någon form av flash.

Stäng av flash-processen i chromes aktivitetshanterare så bör processorbelastningsproblemen vara lösta (temporärt).

Permalänk

Eller flashblock? Finns till chrome också