Tecken på att man har suttit för länge framför datorn

Permalänk
Medlem

Tecken på att man har suttit för länge framför datorn

Ibland händer det att jag sitter vid datorn alldeles för länge. Jag märkte nyss att jag hade gjort det när det var dags att laga mat och jag först tänkte googla om jag hade lök hemma.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Hedersmedlem

Skriver någon "När min mamma drar undan gardinerna i mitt rum på morgonen..."

Så blir det kick, ban, ignore!

Permalänk

Jag fick för mig att om jag fuckade upp i mitt liv, så var det bara att gå tillbaka till en gammal save
Detta var efter att jag spelat Mass Effect 2 i...för många timmar under en helg....

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Sådant är lurigt, jag var ute och klättrade i grottor en gång och hade tagit mig ner genom en riktigt smal gång, skulle aldrig gå att backa ut och eftersom jag är ganska lång var det även väldigt svårt att ta sig framåt. I det läget insåg jag till min förfäran att det inte fanns någon återställningspunkt. Det var en riktigt läskig insikt när jag insåg att allt var på riktigt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Att man glömmer bort att man har en annan personlighet på internet (Internet Tough Guy) och kanske stämmer möte med någon i verkligheten som en tjej. Då kan det gå riktigt illa, som jag igår då jag möte en viss tjej på en oanad plats:
YouTube - MAURY SHOW - MAN IS AFRAID OF PEACHES (filmklipp som bra beskriver hur stöddiga "internet bud_bundy" betedde sig IRL när han fick se tjejen)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Speciellt datorspel kan vara läskigt. Minns någon gång när jag var febrig och glömde bort huvudvärken med GTA: SA. När man slutligen blev tvungen gå ut för att köpa frukost till morgondagen så gjorde jag upp en plan i huvudet hur jag skulle springa för att komma undan polisen när jag väl hade slagit ner kassörskan och snott mjölken. Kom inte på mig själv förrän jag väl stod framme vid kassan och laddade upp för en riktig snyting.

Annars har man välsuttit så länge att man försökt öppna program eller dela filer när man varit på jobbet eller på fest eller liknande. Endast med en eldig omgång Sambuca har man lyckats.

Skrivet av Coltrasten:

Skriver någon "När min mamma drar undan gardinerna i mitt rum på morgonen..."

Så blir det kick, ban, ignore!

Om det är mammor i vita rockar då?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

När jag lirade WoW kunde jag ha svårt att sova. Låg och funderade på nya item/talent-builds, taktiker osv. Kunde inte sluta tänka på det.

En annan fin grej är att kombinera anime/film med att sitta uppe länge. Avslutade ett LAN för länge sedan med att kolla igenom 2 säsonger på en anime. Däckade, och när klockan ringde och väckte mig var jag grymt förvirrad. Yrade omkring i rummet och funderade på vart jag befann mig och var olika personer (från serien) var.

Permalänk
Avstängd

Ibland när jag har suttit spelat för mycket och pratat med vänner på vent. Så när jag äter ibland så brukar jag försöka leta efter musen för att kunna prata. Jag har push to talk på scrollen.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Nog för att svaren på frågan kan vara kul, men den är tämligen konstig egentligen. Jämför med frågan "Tecken på att man har andats för mycket luft".

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Spelade wow i en end-game guild eller vad det kallas. Vi spelade så jävla mycket att jag inte hade tid att laga mat efter jobbet så jag lagade mat medans jag duschade. Åt medans jag spelade. Borstade tänderna medans jag sket.
Allt detta slutade jag med för över 4 år sedan.
Nu kör jag motorcykel, fiskar, klättrar, tränar och tittar uteslutande på dokumentärer om div. saker som intresserar mig. En total omvändning i livet har skett, och jag är så jävla glad att jag äntligen har insett att jag ska göra allt som jag tidigare bara funderat på.
Nästa vecka ska jag köra båge på gotland ring.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

"Tecken på att man har andats för mycket luft".

Man blir snurrig i huvudet.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Jag brukar sitta och darra bara.. ingen skoj bieffekt heller
Koncentrationen sjunker ju som en sten

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ilja:

Jag märkte nyss att jag hade gjort det när det var dags att laga mat och jag först tänkte googla om jag hade lök hemma.

Just att inte kunna googla IRL är något jag saknar ofta då jag har rätt stökigt hemma. Har även lite svårt för att komma ihåg saker så jag skulle även vilja ha en logg, motsvarande IRC-logg eller liknande av mina samtal och händelser under dagen. Så smidigt att kunna gå tillbaka i loggen och se vilken tid en viss sak skedde

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

När man försöker trycka Ctrl+F för att söka efter specifika stycken i en vanlig bok.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Skriver någon "När min mamma drar undan gardinerna i mitt rum på morgonen..."

Så blir det kick, ban, ignore!

Har ju hänt att man inser att det är dags att stänga av datorn då man hör föräldrarna börjar gå till jobbet...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

När min mamma drar undan gardinerna i mitt rum på morgonen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

När min mamma drar undan gardinerna i mitt rum på morgonen...

... och du skriker: "MOGEN TEAMFLASH! N00B!"

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Ctrl+F när man ska göra läxan och vill hitta ett svar!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Har ju försökt snabbspola som i sims ibland. I vissa fall har jag tryckt på knappen när jag har suttit vid datorn (men inte i spelet) och haft tråkigt, och blivit förvånad över att det inte funkar Skulle inte förvåna mig om jag har tryckt i spelet för att det ska ladda snabbare

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

En polare till mig snacka i sömnen på ett lan.. Helt från ingenstans "Du kan inte stacka dom poisions" lr nåt sånt... Han lirar en del wow :S

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

har aldrig upplevt något sådant faktiskt, min hjärna kanske bara är bra på att skilja på verklighet och datorn antar jag? vissa saker tror man knappt är sant...googla på om man har lök i kylskåpet hahahah!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

har aldrig upplevt något sådant faktiskt, min hjärna kanske bara är bra på att skilja på verklighet och datorn antar jag? vissa saker tror man knappt är sant...googla på om man har lök i kylskåpet hahahah!

Vi är äkta datanördar mannen!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Skrivet av 037180:

När man försöker trycka Ctrl+F för att söka efter specifika stycken i en vanlig bok.

Själv försökte jag trycka CTRL+Z när jag skrev fel på matten.. Jag la till och med upp handen på boken o försökte trycka

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Idag hände följande på fullaste allvar :
Satt och spelade Team fortress 2 när mor kom in och började prata. Tryckte på "push to talk" knappen i mumble när jag svarade till henne..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Själv har man letat efter klockan nere i höger hörne när man läser morgontidningen och man suttit uppe hela natten.

Även när jag gick i gymnasiet och hade suttit och kodat hela eftermiddag/kvällen/natten i ett projektarbete, så skulle vi skriva nationella provet i Svenska A så var det första jag tänkte på (när man ska skriva sitt namn högst upp) hur jag med hjälp av html-taggar skulle få mitt namn att se snyggt ut.

..ja, jisses.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

... hur jag med hjälp av html-taggar skulle få mitt namn att se snyggt ut.

Hahahaha, fyfan vad jag skratta

Själv har jag också försökt trycka CTRL+F när jag letar efter ord i texter, [Win]+R -> calc på matten etc etc. ^^

Permalänk

Ventrilo-lillfingret när man ska säga något är ju en klassiker annars

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

när man skriver t först i meningarna på msn m.m för man har det inbränt i hjärnan av allt spelande.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

att man sitter och kommer på löjliga saker som troligen inte hänt som har med datorer att göra

(var bara tvungen^^)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag skriver lösenord till diverse saker i ren reflex, alltså om jag ser min mail så skriver jag automatiskt mitt lösenord utan att tänka, det är dock jobbigt ibland då jag inte har samma lösenord på t.ex. facebook som till mailen.

Jag har också kommit på mig bland när jag spelar TF2 att jag tryckt på F5 för att ronden ska börja om.
Även att loggar in på hotmail, loggar ut, loggar in på fejjan, loggar ut, loggar in på sweclockers, loggar ut, loggar in på hotmail, loggar ut, osv. osv. bara för att hoppas på att jag får nytt mejl/ny händelse/nån citerat mig

Slog sönder hemtelefonen här om natten när inte muspekaren rörde på sig, dunkade två gånger HÅRT i bordet och så kollade jag ner. "-FAAAN" ^^