Få tillbaka drivrutiner...

Permalänk

Få tillbaka drivrutiner...

Är minst sagt färsk vad gäller datorer (och har därav fått lite problem)

Skulle avinstallera några program jag inte använder och råkade av misstag avinstallera "Nvidia drivers".
Grafiken blev då något fuckad.

Jag undrar helt sonika hur jag får tillbaka/ var jag laddar ner nya? Gärna direkt länk.

Jag har en Asus UL30vt.

Ber om ursäkt om jag postat i fel del av forumet.

Tack på förhand!

/q

Permalänk
Medlem

företaget vars grafikkort du har i datorn lär ha en hemsida , troligtvis med samma namn som företaget , med .com på slutet.
där kan du säkert hitta drivrutiner

bjuder på länken
Drivers - Download NVIDIA Drivers där får du fylla i vad du har för grafikchip och operativsystem.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

ASUS - UL30 Series > UL30Vt
Klicka på fliken "Download" och välj Windows typen du har.
Därefter finns olika drivrutiner för bland annat VGA som är grafik drivrutiner.
Ladda först ner "nVidia Graphics Driver" - Global.
...och sedan "VGA patch" - Global.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

företaget vars grafikkort du har i datorn lär ha en hemsida , troligtvis med samma namn som företaget , med .com på slutet.
där kan du säkert hitta drivrutiner

bjuder på länken
Drivers - Download NVIDIA Drivers där får du fylla i vad du har för grafikchip och operativsystem.

Och du har träffat många personer, som först sagt att dom är "färskt på datorer" och sedan haft stenkoll på vilket grafikkort som sitter i deras dator...

Tack för ett värdelöst svar i en trist ton.

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

ASUS - UL30 Series > UL30Vt
Klicka på fliken "Download" och välj Windows typen du har.
Därefter finns olika drivrutiner för bland annat VGA som är grafik drivrutiner.
Ladda först ner "nVidia Graphics Driver" - Global.
...och sedan "VGA patch" - Global.

Tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwert12345:

Och du har träffat många personer, som först sagt att dom är "färskt på datorer" och sedan haft stenkoll på vilket grafikkort som sitter i deras dator...

Tack för ett värdelöst svar i en trist ton.

+1

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"