Nya Radeon HD 5500 från Sapphire

Permalänk
Melding Plague

Nya Radeon HD 5500 från Sapphire

Tillverkaren Sapphire breddar sortimentet med två nya Radeon HD 5550-modeller.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker Intel-stockkylare när jag såg det här?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Dyrare varianten stöder hyper memory...

Jahapp, ska det vara något BRA i detta sammanhang?

512 mb minner räcker gott och väl till dessa grafikkort endå, då de sällan är planerade att driva crysis i full hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Bara jag som tänker Intel-stockkylare när jag såg det här?

Nu när du säger det så tänker jag det! Radeon HD 5550 = Intel-stockkylare

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Bara jag som tänker Intel-stockkylare när jag såg det här?

http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Intel_E8000_st...
hmm, jo, lite lik är den, men inte såå mycket.

förövrigt, kortet skulle kunna fungera i HTPC för min del, men det känns
ändå lite i överkant. Dessutom finns det passivt kylda, så...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Bara jag som tänker Intel-stockkylare när jag såg det här?

Är det bara jag eller ser det där ut som en acelero-kylare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Nu när du säger det så tänker jag det! Radeon HD 5550 = Intel-stockkylare

Visst är det lite så?

Skrivet av tosseboll:

http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Intel_E8000_st...
hmm, jo, lite lik är den, men inte såå mycket.

förövrigt, kortet skulle kunna fungera i HTPC för min del, men det känns
ändå lite i överkant. Dessutom finns det passivt kylda, så...

Det jag inte förstår är varför man måste ha passivt kylda grafikkort? Värmen måste ju bort hur som helst, och men man har denna fast med fläkten på låg hastighet bidrar den ju med väldigt mycket kylning och transportering av varm luft så exempelvis nätagg, processor och chassi-fläkt ska slippa varva högt

Skrivet av Asheileon:

Är det bara jag eller ser det där ut som en acelero-kylare....

Jobbigt som internet är kan jag inte avgöra om du är ironisk eller inte. Hur som helst tyckte jag att den var lite like Intel-kylaren. ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

kylaren e ju från artic så de väll inte konstigt om den liknar en acelero lr? står i början av artikeln att dom gjort den.

Permalänk
Medlem

Hehe men vem orkar läsa texten?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

Men GPUn lär ju ändå vara så seg så skitsamma i att den stödjer Hypermemory, lär ju bli rätt så segt ändå.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Ugh, jag får fortfarande rysningar när jag ser beteckningen 5500...
Jag kan inte låta bli att komma ihåg mina krossade drömmar av spelprestanda med Fx 5500 (Nvidia)

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Den dyrare varianten kommer säkert bli populär i "märkesdatorer": Över 3,5GB Minne!

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Ugh, jag får fortfarande rysningar när jag ser beteckningen 5500...
Jag kan inte låta bli att komma ihåg mina krossade drömmar av spelprestanda med Fx 5500 (Nvidia)

Haha, jag känner samma sak Hade ett FX 5750 och ett 5200. Det var som att simma i tjära samtidigt som att någon står och peter på en med en pinne.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.