Irriterande svarta kanter..

Permalänk

Irriterande svarta kanter..

Har precis hjälpt min kusin att bygga ihop en burk och installera Win7 (OEM Home Premium). Han använder en Samsung 37"-TV som skärm. Problemet är att han får svarta kanter runt hela bilden. Likadant hade han med sin förra dator (Barton 2500+, HD3650), men där kunde man i Catalyst ändra scaling options (under DTV) och förstora bilden så att de svarta kanterna försvann. Men nu kan vi inte hitta varken DTV eller någon scaling options i Catalyst på den nya burken.

Någon som kan ge nåt tips om hur man kan förstora bilden (1920x1080) så att de svarta kanterna försvinner på TVn?

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3

Permalänk

Öppna CCC och välj "Skrivbord & Skärmar" under Grafik fliken.
Högerklicka din skärm i undre raden och välj att Konfigurera.
Under tredje fliken kan du prova Overscan och under fjärde fliken kan du välja HDTV inställningar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Öppna CCC och välj "Skrivbord & Skärmar" under Grafik fliken.
Högerklicka din skärm i undre raden och välj att Konfigurera.
Under tredje fliken kan du prova Overscan och under fjärde fliken kan du välja HDTV inställningar.

Ja, där fanns det ju! Äntligen får vi en vettig bild. Både jag och min kusin tackar dig ödmjukast!

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3