Hjälp med köp av grafikkort

Permalänk
Medlem

Hjälp med köp av grafikkort

Hej!

Jag har tänkt att bygga en dator av pengarna jag kommer att tjäna i sommar.
Jag har sett ut processor och en del andra saker, men jag är osäker på moderkort och grafikkort, speciellt grafikkortet.
Processor: Intel Core i5 Quad Processor i5-750
Moderkort: P.g.a min budget så blir det en intel socket 1156 DDR3 som passar till processorn.
Operativ: Windows 7 Home premium 64-bit
RAM: P.g.a min budget - totalt 4 gb
Grafikkort: Jag vill helst ha ett nVidia (vet inte varför, men jag gillar det OK? ) som klarar de flesta spel på hyffsat hög grafikstandarn så som Battlefield Bad Company 2, GTA IV m.f.

Jag kan alltså inget om grafikkort och inte mycket i övrig om datorer så jag behöver verkligen hjälp. Just nu har jag ett nVidia Gforce 9500 GT 512mb DDR3 - Inte så bra kan jag tänka mig? :/

Den hjälp jag vill ha är:
- Tips på grafikkort som passar till de delar jag har tänkt köpa
- Lite info (Pris etc)
- Inga onödiga svar som t.e.x "varför gillar du nVidia för? ATI Radion piskar sk*ten ur nVidia"
- Anda förslag på t.ex. moderkort osv och även där lite info om pris.

[Jag vet inte hur mycket jag kan tänka mig att spendera på ett moderkort och grafikkort. Men jag är öppen för förslag. Tack på förhand.]

/Shmoo

Visa signatur

- Shmoo

Permalänk
Medlem

Ingen vet prisnivån...då är det väldigt svårt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Leeloo - Det är faktiskt 100 % sant.. Vi säger max 1500 kr. Jag vet att jag inte kommer få något som är i samma klass som en i5 quad, men det är vad jag har. Eller tror du att mitt Gforce 9500 gt 512mb DDR3 fungerar?

Gameman - Tack, dom verkar superbra, men ganska dyra för mig Vet du om det finns något som inte är en klenod för >0 <1500 kr?
(Viktigt är att det passar till moderkortet som i sin tur ska passa till processorn.)

Visa signatur

- Shmoo

Permalänk
Medlem

HD5770 Grafikkort (PCI Express) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen Många här på forumet använder detta kort.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Leeloo - Tack, jag har också läst att många tycker om detta kort. Det ligger precis under min budget så det är ett +. Men jag undrar vilken version av Radeon HD5770 man ska välja?
Jag vet att det är skillnad på tillverkare; Asus, XFX o.s.v. Jag tror jag föredrar Asus, för det är det jag känner till bäst.
Men vad är det mer för skillnad? Har du något förslag som passar bäst till det jag kommer ha det till:
- intel i5 quad 750
- moderkort (intel) med 1156 socket
- Spela BF Bad Company 2, MW 2, GTA IV och andra spel som kräver mycket.
- Som passar i ett mid-tower (under 26 cm långt tror jag?)

Jag är jättetacksam för dina svar och skulle bli superglad om du kunde hjälpa mig med detta

Visa signatur

- Shmoo