Permalänk
Medlem

Glömt lösenord till router..

Vi har införkaffat ett antal mobiler som inte kommer in på trådlösa nätverket eftersomatt vi har glömt av lösenordet.. Ingen utav "löenorden" under routern funkar. Alla kartonger är utslängda (manual också). Jag vill INTE köra en reset på routern. Datorn jag sitter vid just nu använder sig av detta trådlösa nätverk, finns det något sätt om jag kan fiska upp lösenordet från datorn?

Det är en Sån här router, Belkin någonting..
Tack
/Sjoooberg

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk

Om det är er router så är det ju bara att gå in och titta i routern efter lösenordet för SSID. Man får se det i klartext. För ni har väl inte även glömt lösenordet för er router ? ;)...
Routerns lösenord kanske är sparat i Firefox lösenordslista (Inställningar - Säkerhet).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Svårt att tyda..

I titeln står det att de har glömt routerlösenordet men under står det att de inte knan koppla upp sig mot wlanet...

Lösenordet som står under routern är säkert till för routerinloggning..

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vilken router det rör sig om...

SYnd att du inte vill resetta den...

Jag får en känsla av att du egentligen vill hacka npågon annans router...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Svårt att tyda..

I titeln står det att de har glömt routerlösenordet men under står det att de inte knan koppla upp sig mot wlanet...

Lösenordet som står under routern är säkert till för routerinloggning..

Jo just det. Lösenordet när man ska in i routern via wifi typ.. Det är en: Sån här.

Skrivet av Thiesen:

Skriv gärna vilken router det rör sig om...

SYnd att du inte vill resetta den...

Jag får en känsla av att du egentligen vill hacka npågon annans router...

Haha, joo. Man kan ju tro det.. Jag har ingen aning om hur man hackar sig in på andras saker.. :3 Hade jag frågat hade jag gjort det på ett "hacker forum"..

Skrivet av Waxinator:

Om det är er router så är det ju bara att gå in och titta i routern efter lösenordet för SSID. Man får se det i klartext. För ni har väl inte även glömt lösenordet för er router ? ;)...
Routerns lösenord kanske är sparat i Firefox lösenordslista (Inställningar - Säkerhet).

Där fanns ingenting.. :<

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad menar du med "typ" ? Antingen loggar man in på routern eller så ansluter man till det trådlösa nätverker, inget annat.

Du har alltså slarvat bort lösenordet till.. vaddå ? för att ansluta eller logga in på routern ?

Lösenordet som står under är säkert för inloggning till routern, funkar inte det har du bytt och glömt det så då måste du återställa routern.
Är det för att ansluta loggar du in på routern och letar dig fram till wifi, wlan security eller vad det nu kan tänkas stå.

Permalänk
Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA