XFX ati radeon 5770 behöver lite hjälp

Permalänk

XFX ati radeon 5770 behöver lite hjälp

Har ett XFX HD5770 XXX 1GB GDDR5 (875Mhz), 2xDVI, DisplayPort, HDMI, DX11, 16x PCIe kort.

ska byta VGA kylning på den till en arctic cooler nån som har tips eller video hur man monterar isär den aktuella fläkt+ kylning i den utan att man tar sönder allt för mycket :)?

tack

Permalänk
Hedersmedlem

Googlat på det?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vilken kylare är det du ska köpa samt vilken kylare har du på nu? Jag antar att det är Accelero L2 Pro du ska köpa. Den passar till 5770 men det står på deras hemsida att det finns en möjlighet att inte alla tillbehören som kommer med kylaren inte passar, dvs minneskylarna. Installerar kylaren borde inte vara svårt men du får med en manual som visar hur du gör.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Accelero L2 Pro japp den är det, öppande grafikortet tog bort plasten sen satt det på en metal box typ kylare vete fan hur jag får bort den
finns 4 skruvar vid varje sida om den som är uppot? hur ska jag skruva lös nåt sånt hehe eller är det bara att riva bort den liksom?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av amnesty1985:

Accelero L2 Pro japp den är det, öppande grafikortet tog bort plasten sen satt det på en metal box typ kylare vete fan hur jag får bort den
finns 4 skruvar vid varje sida om den som är uppot? hur ska jag skruva lös nåt sånt hehe eller är det bara att riva bort den liksom?:P

Denna kylaren du har nu antar jag?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

ja precis den sitter på nu den ska väck, och in med

WEBHALLEN.com - Arctic Cooling Accelero L2 Pro VGA Kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av amnesty1985:

ja precis den sitter på nu den ska väck, och in med

WEBHALLEN.com - Arctic Cooling Accelero L2 Pro VGA Kylare

Du kan ju kolla i denna PDFen hur man tar bort orginal kylaren http://81.90.180.2/ekwaterblocks/shop/EK-IM/EK-IM-38311098351... Fast du ska inte sätta dit ett vattenblock utan Accelero L2 Pro kylaren

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64