Jag är irriterad på prinsessbröllopet

Permalänk

Jag är irriterad på prinsessbröllopet

Ja, nu är jag sne. Vilken kanal jag än drar på är det om bröllopet. Så jävla onödigt skådespeleri, vad har dom gjort för mänskligheten igentligen?.
Inte ett piss. Dom bara sitter med silverskeden i keften och ser glada ut.

Förbannade jävla monarki, våra skattepengar också. Bort med skiten.
Jag brukar inte göra trådar, men nu blev jag så förbannad så jag måste ventilera när jag ser alla pengar dom lagt ner på 2st jävla trampataskindianer.

Vad tycker ni om den här jävla teatern? ush.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Ja, nu är jag sne. Vilken kanal jag än drar på är det om bröllopet. Så jävla onödigt skådespeleri, vad har dom gjort för mänskligheten igentligen?.
Inte ett piss. Dom bara sitter med silverskeden i keften och ser glada ut.

Förbannade jävla monarki, våra skattepengar också. Bort med skiten.
Jag brukar inte göra trådar, men nu blev jag så förbannad så jag måste ventilera när jag ser alla pengar dom lagt ner på 2st jävla trampataskindianer.

Vad tycker ni om den här jävla teatern? ush.

Jag tycker det är lite jobbigt nu när halva stan är avstängd. Att skattepengar går till knugen är ju pga att Sverige tog ett stort lån från någon kung någon gång och skrev på nått avtal om apanaget, så det vet jag ju inte om vi kan klaga på (om jag nu inte minns helt fel).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Derox:

Jag tycker det är lite jobbigt nu när halva stan är avstängd. Att skattepengar går till knugen är ju pga att Sverige tog ett stort lån från någon kung någon gång och skrev på nått avtal om apanaget, så det vet jag ju inte om vi kan klaga på (om jag nu inte minns helt fel).

Ooh, kyssen, släng på fontsize 300! Jävla idioter.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Avundsjuk much?

De är typ 2 kanaler som visar brölloppet...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Håller med TS.. tycker det är lite för stor uppståndelse bara för ett bröllop..

Vill också ha mitt bröllop betalat av staten och vara med i media:)

Permalänk
Medlem

Herre jösses vad mycket gnällspikar det finns i detta landet... VM-fotboll är mer ointressant och ännu mer irriterande...

Permalänk

Jag har inte brytt mig så mycket, men nu har jag faktiskt kollat
Det är ju trots allt en ganska stor grej för sverige trots att monarkin knappt har något syfte längre..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m0rk:

Herre jösses vad mycket gnällspikar det finns i detta landet... VM-fotboll är mer ointressant och ännu mer irriterande...

Tycker de är ganska jämlika

Permalänk
Skrivet av Derox:

Jag tycker det är lite jobbigt nu när halva stan är avstängd. Att skattepengar går till knugen är ju pga att Sverige tog ett stort lån från någon kung någon gång och skrev på nått avtal om apanaget, så det vet jag ju inte om vi kan klaga på (om jag nu inte minns helt fel).

Undrar vad den kungen fick de pengarna ifrån.

Permalänk

typer det är på tiden vi advancerar och har ett val om kung titeln ska finnas kvar eller ej han fyller ju ingen funktion längre han är bara en relik från medeltiden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Avskaffa monarkin förihelvete , det är inte medeltid längre!

Permalänk

Tycker det är rätt så bra ändå.

Mycket reklam för Sverige och Stockholm och kungahuset!
Jag tror inte det kostar så mycket. visst de stänger av halva stan och städar iordning och lite så men liksom 2-3 gånger under din livstid kan du väl fan leva med?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Undrar vad den kungen fick de pengarna ifrån.

Sorry, hade fel det var inte pengar han lånade ut. Staten fick "ett antal kungsgårdar och kungsladugårdar och därtill hörande hemman och lägenheter”. Och i det avtalet fanns det avtalat om att betalning för detta var apanaget.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Herre jösses vad mycket gnällspikar det finns i detta landet... VM-fotboll är mer ointressant och ännu mer irriterande...

Håller med att all denna sport och fotboll är 250gånger mer så jobbig än att de råkar stänga av ett par gator i 08a land.. Mer bröllop!

för fan det ger Sverige ett starkare namn och även en framsida av Stockholm och Sverige så många turister är nog att vänta..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bittra människor som klagar på bröllopet, det är ju deras stora dag för sjutton! Personligen hoppas jag att de får ett utmärkt och behagligt liv tillsammans i många, många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Håller med att all denna sport och fotboll är 250gånger mer så jobbig än att de råkar stänga av ett par gator i 08a land.. Mer bröllop!

för fan det ger Sverige ett starkare namn och även en framsida av Stockholm och Sverige så många turister är nog att vänta..

Saken är ju också den, vi har nu bröllop och fest i 2 dagar, senast var 1976 om jag minns rätt, hur många dagar de senaste 34 åren har det inte varit massa sportsaker eller dåliga musikevent som skapat kalabalik i Sverige. Totalt har ju sport och musikevents varit mer irriterande.

rättstavning
Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Pampigt och häftigt! Kronprincessan var ju riktigt vacker faktiskt! Synd att JAS-planen bara gjorde en vända över Stockholm.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Ja, nu är jag sne. Vilken kanal jag än drar på är det om bröllopet. Så jävla onödigt skådespeleri, vad har dom gjort för mänskligheten igentligen?.
Inte ett piss. Dom bara sitter med silverskeden i keften och ser glada ut.

Förbannade jävla monarki, våra skattepengar också. Bort med skiten.
Jag brukar inte göra trådar, men nu blev jag så förbannad så jag måste ventilera när jag ser alla pengar dom lagt ner på 2st jävla trampataskindianer.

Vad tycker ni om den här jävla teatern? ush.

du ska nog läsa på lite innan du utalar dig. Mesta av dom skattepengarna vi betalar går till att se efter slott och deras trädgårdar

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk

Hahah, trådskaparen visar lite härlig, känslomässig svensk avundsjuka! Trevligt att höra!

Permalänk
Medlem

Hade dom betalat för evenemanget själva hade det varit ok. Jag skiter fullständigt om detta drar in reklam för Sverige eller inte, jag är en medborgare och jag skiter i hur Sverige ser ut för andra utanför. Jag vill att skattepengarna ska gå till vettiga grejer.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

500.000 människor ska tydligen kantat gatorna i Stockholm... Sug på det er jävla republikaner och kommunister.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

500.000 människor ska tydligen kantat gatorna i Stockholm... Sug på det er jävla republikaner och kommunister.....

Vad menas med "kantat gatorna"?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

500.000 människor ska tydligen kantat gatorna i Stockholm... Sug på det er jävla republikaner och kommunister.....

och 500.000.000 tros det ha styrt in sin TV och kollat på bröllopet (Lika många som kollade då kungen gifte sig)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Hade dom betalat för evenemanget själva hade det varit ok. Jag skiter fullständigt om detta drar in reklam för Sverige eller inte, jag är en medborgare och jag skiter i hur Sverige ser ut för andra utanför. Jag vill att skattepengarna ska gå till vettiga grejer.

18 jasplan i formation och en vacker klänning till en vacker flicka är väl använda skattepengar.

Vänta med klagomålen tills jag gifter mig med prinsessan Madeleine.... då kan vi börja snacka utgifter!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Vad menas med "kantat gatorna"?

Vill du att jag ska korrigera till "kantade gatorna" eller nåt????

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vill du att jag ska korrigera till "kantade gatorna" eller nåt????

Nänä, jag förstår helt uppriktigt inte vad som menas med kantade gatorna. Jag menade inget annat.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad på detta och OS / VM eller schlager och allt annat skit som alltid ska köras om och om och om igen tills man bara vill spy på det. Finns en anledning till att jag inte tittar på tv så att säga.

Jag ser då ingen skillnad på "Följ brölloppet minut för minut 11!!1omfg!1one!!" och "Följ matchen mellan [land jag skiter i #1] och [Land jag skiter i #2] minut för minut 11!1omg!11one!11!!one!"
Eller för den delen stora rubriker om "kyssen" eller om "[insetr name] vann ytterligare en meningslös guldmedalj"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Stäng av TV:n och gå ut i solen och friska luften istället.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte som att det här händer så jävla ofta, så det är inte särskilt svårt att stå ut med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Nänä, jag förstår helt uppriktigt inte vad som menas med kantade gatorna. Jag menade inget annat.

Öhhh... med kantade gator brukar man mena att folk går/tar sig ut för att se någon form av aktivitet. Med tanke på Republikanska föreningens skrik och gnäll den sista tiden så är detta extra kul.. Att 500.000 tar sig ut för att ta del av bröllopet är en väldigt bra uppslutning i vårt land.