Radeon HD 5750 med inbyggdfläkt i ett Asus M4N68T?

Permalänk

Radeon HD 5750 med inbyggdfläkt i ett Asus M4N68T?

Jag undrar om det får plats, med tanket på att moderkortet är ganska litet.
Just nu har jag ett 5450 med passiv kylning + ett ljudkort under där och det fungerar fint, så detta borde fungera också, förutsatt att jag byter ut mitt 5450?

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "inbyggd fläkt"?

Om du har ett ljudkort i PCIex1-kontakten (den vita) direkt under PCIex16 så kommer du inte kunna sätta in ett HD5750 om du inte hittar ett med single-slot-kylare.

Om du har ljudkortet i PCI-porten (den ljusblå) så kommer det fungera utan problem.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Asus Radeon EAH5750 Formula/DI/512MD5 512MB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) 512mb
Egenskaper för HIS Radeon HD5750 iCooler IV HDMI DisplayPort 1GB 1gb grafikminne.
Dessa skall vara single slot enligt prisjakt så utgår från att det stämmer så de bör passa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

XFX Radeon HD5750 1GB - Inet.se

Köper det begagnat, så kan inte byta till ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Egenskaper för HIS Radeon HD5750 iCooler IV HDMI DisplayPort 1GB 1gb grafikminne.
Dessa skall vara single slot enligt prisjakt så utgår från att det stämmer så de bör passa.

Den ser väldigt dual-slot ut, tycker jag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Kör på ett Ace nätagg @ 420 w.
Jag vet att Ace är total bullshit men det var inte jag som köpte det.
Iallafall, kommer det fungera?

Permalänk

Edit: Nya planer
Kan jag sätta in ett 4850(med fläkt) istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Den ser väldigt dual-slot ut, tycker jag.

Det gör den men enligt prisjakt så skall den vara på en slot.

och Multikärnan Ja du kan sätta in ett 4850 men får du det inte mycket billigare så är det dumt. Prestandamässigt tror jag det är en aning sämre. Det vill ha mer effekt = varmare = låter mer. Det saknar funktioner som Eyefinity (ha 3-6 skärmar beroende på kort) Dx11 osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Den ser väldigt dual-slot ut, tycker jag.

Det syns tydligt att det är en single-slot.

EDIT: HIS släpper kompakt Radeon HD 5750 - MikroDatorn

"Grafikkortet använder ett omarbetat kretskort, är bestyckat med företagets iCooler IV-kylare samt har bytt ut bakplåten till en enkelslotmodell. Detta innebär även att en av kortets DVI-I-portar försvunnit. Tyvärr är kylaren fortfarande stor nog att ta upp en extra kortplats."

Då är ju Accelero S2 eller liknande perfekt att byta ut till.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Kanske lite sidospår, men apropå kylning undrar jag om ni har koll på hur bra orignalfläkten är till " XFX Radeon HD5770 1GB " (https://www.inet.se/artikel/5408720/xfx-radeon-hd5770-1gb-aliens-vs-predator ) , Om det är användbart eller om man ska slänga på denna Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

Som jag hade sen tidigare hemma...?

Visa signatur

AMD 3700x | ASUS GeForce RTX 2080 | Gigabyte x570 Aorus Elite | G.SKill Trident Z 32GB 3600MHz CL16 | Kingston A2000 M.2 500GB | Seasonic Focus GX 750W | ASUS ROG Swift PG279Q 1440p 165Hz | Fractal Design Meshify C TG | Noctua NH-U12a |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det gör den men enligt prisjakt så skall den vara på en slot.

Jo. Det är väldigt vanligt med uppenbara felaktigheter i uppgifter folk skriver in på prisjakt nuförtiden. Tur att det är enkelt att rätta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det syns tydligt att det är en single-slot.

EDIT: HIS släpper kompakt Radeon HD 5750 - MikroDatorn

"Grafikkortet använder ett omarbetat kretskort, är bestyckat med företagets iCooler IV-kylare samt har bytt ut bakplåten till en enkelslotmodell. Detta innebär även att en av kortets DVI-I-portar försvunnit. Tyvärr är kylaren fortfarande stor nog att ta upp en extra kortplats."

Då är ju Accelero S2 eller liknande perfekt att byta ut till.

Ah, ok. My mistake. Har alltid trott att "slot" = "kortplats på moderkortet".

Accelero S2 kan nog ockupera ännu mer kortplats än den där kylaren, men det var kanske inte vad du menade?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Asus M4N68T är ju ett atx kort så det är väl bara att flytta ner ljudkortet några pci platser så får vilket grafikkort som helst plats.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk

Awesome.
Ett 4850 är ju i princip starkare än ett 5750.
100 flera streamprocessorer.
Men sen kör det på GDDR3, om jag minns rätt medans 5750 går åp GDDR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ah, ok. My mistake. Har alltid trott att "slot" = "kortplats på moderkortet".

Accelero S2 kan nog ockupera ännu mer kortplats än den där kylaren, men det var kanske inte vad du menade?

Tänkte på att om kylaren ändå tar upp så mkt plats så är S2 ett självklart val då det bör gå att köra passivt

Sen så håller jag väl med. "Singel" - bör väl gälla hela konceptet och inte enbart själva plåten som syns på baksidan.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather