Medlem vinner moddtävling på Birdie

Permalänk
Avstängd

Kul att få ansikten på all hårvara

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scoorch:

sack: hoppas man ser dig nästa år på birdie, har själv planer på ny låda, vattenkylning och lite moddning. Får utmana dig då om det blir pimp my case igen

Se33: ah blir vattenkylning för mig snart ohc tror jag ska modda in fönster i Fractalet också, funderar på gravyr också. Hoppas han går rätt, du får hjälpa han att balansera systemet så syns vi nästa år, förväntar du ska ta mina 14.000 i vantage tills nästa år!

Ska absolut försöka komma nästa år igen. Det grymt otrevliga är att de avslutande tentorna alltid har en tendens att vara just över birdie. I år hade jag tur att det blev en hemtentamen så jag kunde fixa den före och under birdie.

Skrivet av lakej:

Kul att få ansikten på all hårvara

Usch nej. Är oftast inte lika sliten och stirrig som där. Tror jag. Nått jag skulle vilja ha är en egen mick till nästa år. ^^, trots att jag är darrhänt så att jag troligen inte kommer kunna hålla i micken så är det trevligt att kunna svara på tilltal så att alla hör.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ska absolut försöka komma nästa år igen. Det grymt otrevliga är att de avslutande tentorna alltid har en tendens att vara just över birdie. I år hade jag tur att det blev en hemtentamen så jag kunde fixa den före och under birdie.

Usch nej. Är oftast inte lika sliten och stirrig som där. Tror jag. Nått jag skulle vilja ha är en egen mick till nästa år. ^^, trots att jag är darrhänt så att jag troligen inte kommer kunna hålla i micken så är det trevligt att kunna svara på tilltal så att alla hör.

Bra feedback av både dig och alla andra. Nästa år så blir det nog en något seriösare tävling av det hela. Mer förslag uppskattas.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sheep:

Bra feedback av både dig och alla andra. Nästa år så blir det nog en något seriösare tävling av det hela. Mer förslag uppskattas.

[*]Längre tid för folket att kolla på byggena, kanske en halvtimme som någon sa är rimligt

[*]Montrar eller någonting liknande för ett antal chassin som kommer till final, så du kan spara på din rygg.

[*]När det är de 3 förhoppningsvis bästa byggena kvar så kan byggarna också vara där uppe så man får chansen att tacka dem för "matchen".

[*]Mick till byggaren vars chassi visas upp.

[*]Expertkommentatorn får inte försvinna, kanske till och med mer fokus på denna personen som är en objektiv röst i det hela.

[*]Utskrivet på schemat när det är. Tror att jag tjatade tills öronen blödde på dem jag var där på att hålla utkik mot scenen så fort det var lite folk där.

[*]Någon med videokamera länkad direkt till scenprojektorn så att _alla_ kan se och skrika halsen av sig när deras favorit kommer upp. Även gnomsen som inte ser över axeln på grannen.

Var något jag tänkte på såhär på rak ärm. Det här var första gången det var den här tävlingen och om det blir fler gånger så har ni den här erfarenheten också. Bara det gör det nog bättre. Tyckte att det var jävligt bra gjort ändå, välskött och i mina ögon väldigt seriösa bidrag som stod i finalen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen bygget, skitsnyggt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Som jag nämt tidigare i din tråd så är det stilrent och snyggt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Woho jag skymtade ju in där 09.31 står jag ute på kanten av scenen med armarna i kors och ensam om att inte applådera. haha ^^

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Proffsmoddare

Underbart snyggt bygge ! Personligen önskar jag att du använde dina skills och gjorde utsidan lika förbannat vacker som insidan med inte några stora prylar men tex lägga till lite röda detaljer som tex lite röd pinstriping eller liknande bara för att krydda lite.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

hade jag varit me så hade jag kanske tagit nått slags pris i allafall :P, dock så hade snubben alldrig orkat stå så och hålla upp min dator

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

När jag blir stor så ska jag bli precis som sack

Permalänk
Medlem

GRATTIS! Jag skulle också ha röstat på dig!
Men dockan skulle kommit minst tvåa om man ska gå på applåderna?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Chassitävlingen blev något improviserad i år, rösträkning baserat på applåder är ju inte världens mest tillförlitliga metod. Vad gäller ljudnivån så var det först i omröstningen om 3:e plats som dockan fick höga applåder. Att det var CL[M]EAN MACHINE som vann var det dock ingen tvekan om.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Gillar verkligen bygget, skitsnyggt!

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Som jag nämt tidigare i din tråd så är det stilrent och snyggt!

Skrivet av Ecodot:

När jag blir stor så ska jag bli precis som sack

Skrivet av Calle2003:

GRATTIS! Jag skulle också ha röstat på dig!
Men dockan skulle kommit minst tvåa om man ska gå på applåderna?

Tack.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10106341']Underbart snyggt bygge ! Personligen önskar jag att du använde dina skills och gjorde utsidan lika förbannat vacker som insidan med inte några stora prylar men tex lägga till lite röda detaljer som tex lite röd pinstriping eller liknande bara för att krydda lite.

Mannen själv! Ett stort fan.

Jag har länge tänkt på utsidan men kommit fram till att den är så stilren original att det hade blivit överflödigt eller kanske till och med för mycket. Men oh andra sidan så hade det säkerligen varit riktigt tufft med någon pinstriping eller så. Kanske skulle man skriva cl[M]ean-machine i samma typsnitt som jag har på bilderna typ under plexiglaset? Du får gärna komma med förslag och bolla ideér i galleriets tråd eller via PM.

Skrivet av Arne-Mohammed:

hade jag varit me så hade jag kanske tagit nått slags pris i allafall :P, dock så hade snubben alldrig orkat stå så och hålla upp min dator

Vad har du moddat i din dator då? Sheep är en hulk, han hade lätt lyft din dator. Han klarade ju att lyfta monstret till antec 1200 som polaren ställde upp med. Original väger chassit 15kg och sen har han radiatorerna och skit på det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Birdie äger! Synd bara att jag vart sjuk och att jag blivit så gammal att jag faktiskt jobbar denna gången :/ Kommer ihåg när man satt där med CRT skärmar och lira cs 5on5 med polarna! Grattis till vinsten också!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Inte alls förvånad Snyggaste och stilrenaste chassit som jag sett på SweClockers
Grattis sack!

Permalänk
Medlem

@3.40 i videon. Där blir det lite tungt.
hahahaha Antec <3

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av bmawn:

Inte alls förvånad Snyggaste och stilrenaste chassit som jag sett på SweClockers
Grattis sack!

Tack så hemskt mycket mannen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Undrar hur många på 4e bilden som är över 18, lol

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av scienta:

Undrar hur många på 4e bilden som är över 18, lol

Du har precis fyllt 19 och känner dig plötsligt bättre än alla andra? Kul för dig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Du har precis fyllt 19 och känner dig plötsligt bättre än alla andra? Kul för dig.

Sa jag inte, herr redaktör Men det är en kul touch Dessutom är det 1 vecka kvar

EDIT: Eller kul, det är väl nästan lite tråkigt att äldre och mer erfarna inte syns i såna sammanhang. Då menar jag typ de som finns i forumet som har producerat flertalet hyllade byggen, t.ex. Wolverine.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scienta:

Sa jag inte, herr redaktör Men det är en kul touch Dessutom är det 1 vecka kvar

EDIT: Eller kul, det är väl nästan lite tråkigt att äldre och mer erfarna inte syns i såna sammanhang. Då menar jag typ de som finns i forumet som har producerat flertalet hyllade byggen, t.ex. Wolverine.

Var många äldre där. Men som du säger så står det mest knattar framför scenen. Vore jävligt najs om Wolverine ställde upp som deltagare, eller kanske som expert jury, för vem kan modding så bra som han? Erik var grym som expert han också, så han måste vara med nästa år.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Tack.

Mannen själv! Ett stort fan.

Jag har länge tänkt på utsidan men kommit fram till att den är så stilren original att det hade blivit överflödigt eller kanske till och med för mycket. Men oh andra sidan så hade det säkerligen varit riktigt tufft med någon pinstriping eller så. Kanske skulle man skriva cl[M]ean-machine i samma typsnitt som jag har på bilderna typ under plexiglaset? Du får gärna komma med förslag och bolla ideér i galleriets tråd eller via PM.

Vad har du moddat i din dator då? Sheep är en hulk, han hade lätt lyft din dator. Han klarade ju att lyfta monstret till antec 1200 som polaren ställde upp med. Original väger chassit 15kg och sen har han radiatorerna och skit på det.

skall snart såga upp för en trippel rad och en quad rad och vikten kommer då ligga på över 40kg

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Var många äldre där. Men som du säger så står det mest knattar framför scenen. Vore jävligt najs om Wolverine ställde upp som deltagare, eller kanske som expert jury, för vem kan modding så bra som han? Erik var grym som expert han också, så han måste vara med nästa år.

Jo. Men jag antar att det inte är så många äldre som kan uppbåda tid till att åka och titta. Iaf kul att tävlingar likt denna arrangeras även utan för större sammanhang (typ DH). Grattis till vinsten, om jag inte redan sagt det

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scienta:

Jo. Men jag antar att det inte är så många äldre som kan uppbåda tid till att åka och titta. Iaf kul att tävlingar likt denna arrangeras även utan för större sammanhang (typ DH). Grattis till vinsten, om jag inte redan sagt det

Liknande på DH? *trippar dit*

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

skall snart såga upp för en trippel rad och en quad rad och vikten kommer då ligga på över 40kg

Väg innan så lovar jag att gå och gymma för det.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sheep:

Väg innan så lovar jag att gå och gymma för det.

Mitt nya bygge kommer säkerligen bli lättast att bära på nästa birdie! Du kan ju kolla in det här om du är intresserad: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko... Bilder uppdateras i tråden och inte i första inlägget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS