Crysis 2 i stereoskopisk 3D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Ännu bättre är ju ett roligt spel med bra grafik? Tyckte Crysis var riktigt kul och den otroliga grafiken bidrog till inlevelsen, så för mig är bra grafik något positivt.

Frågan är om det har hänt något revolutionerande med 3D-tekniken de senaste åren? För 3D har ju funnits i en massa år och av recensionerna att döma så har de oftast resulterat i huvudvärk efter 15-20 min. Och jag är rätt känslig för 3D på bio så jag undrar lite hur det kommer att funka för min del. Är egentligen sugen på 3D men huvudvärk pallar man ju inte med... =/

I presumtivt syfte kan man väl knapra i sig en cocktail med huvudvärkstabletter någon timme innan speldags. Några trio, Ett par alvedon och en ipren för nacken så är det bara att köra natten lång!

Permalänk
Medlem

Ahhh, Crysis. Finns inge bättre spel! Och grafiken i videon var ju helt sjuk... Ser fram mot detta spel, ska bara köpa ny dator först ^^

Permalänk
Medlem

Ettan var ett grafikdemo, bra grafik men uselt spel (otroligt tråkigt och dött).
Hoppas verkligen att 2'an erbjuder innehåll också

Permalänk
Medlem

Tyckte att gameplayet på videon såg väldigt platt ut. Springa runt och lassa upp med slumpmässigt utspridda raketkastare och skjuta på en stor robot med hög HP. Då föredrar jag nog den tidigare delen av Crysis 1 när man möter vanliga människor och fordon. Där kunde man verkligen utnyttja nanosuiten och det kändes inte som en pissig linjär konsolshooter. Tyckte det spårade ut lite smått i ettan när aliens blev inblandade och man simmade runt i ingenting i någon timme.

Grafiken såg verkligen inte ut att vara groundbreaking på videon så kommenterarna om hur superbra den är känns lite out-of-place. Ljuseffekterna ovanför taket var rätt härliga men kolla t.ex. runt 2:18 när roboten faller, den elden var då inte att leka med! Ser ut som när man träffar med rocket launcher i Goldeneye till N64 (platt, clippar genom texture).

Däremot är jag säker på att det är mycket snyggare på PC, så mycket kan man nog lita på Crytek. Själv bryr jag mig inte i närheten lika mycket om bra grafik som gameplay, men det här är Crysis så jag måste göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

Crysis gameplay är ju råkul! Jag fattar inte vad folk klagar på. Man springer runt i djungeln som värsta predatorn, smyger sig på koreaner. Peppras som en galning, kör fordon och krypskjuter. Man kan ju göra väldigt mycket och det fungerar väldigt bra. Nämn en annan skjutare där man kan göra allt det på öppna banor på ett lika bra sätt så ska jag börja lira direkt. Nej, gillar man inte Crysis så gillar man nog inte råfeta actionspel alls. Crysis kommer kanske inte in på min topp 10 lista, men folk som säger att det bara är ett grafikdemo har så fel.

Crysis 2 ser ut att få ett lite annorlunda lite mindre storskaligt upplägg. På den här videon såg det väldigt rörigt ut, men det andra videon som dök upp tidigare visade några riktigt smaskiga element. Det jag inte gillar med Crysis är designen på utomjordingarna och några tråkiga och "filmiska" gameplay-event.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Jag tror inte riktigt på fps spel i stereoskopisk 3D om man inte har lagt ner mycket tid på HUD'n. Tror det var en gammal tråd här på swec där vi spånade lite om s-3D och olika spel genrer: ett problem med fps är att din blick är väldigt rörlig, vilket med s-3D innebär att dina ögon tvingas ändra fokus fram o tillbaka precis hela tiden = trött i ögonen / huvudverk. Just därför känns HUD'n extra viktig: det är viktigt att den inte ligger väldigt "nära" spelaren, för då tvingas du ändra fokus till något som ligger väldigt nära dig och tillbaka igen varje gång du kastar ett öga på din HUD. Hoppas någon på Crytek har tänkt på detta och implementerat en bättre lösning. Time will tell.

Vettig diskussion, ögonen behöver alltså INTE ändra fokus vid 3dspelande, för er som trodde detta[punkt.!] Förhoppningsvis är även utvecklarna på Crytek medvetna om detta.

Jag har testat lira ett par spel i 3D vilket är en kul effekt men inget man orkar lira hela tiden. Varför? För det första, och vad jag egentligen tror är det viktigaste, är att spelen INTE är utvecklade för att spelas i 3D, det är extra drivrutiner nvidia slängt på som ger djup i spelet vilket inte sällan har fuckat upp sikte, menyer och annat 2d-lull.

3D slår igenom när/om man slutar med nödlösningen att ha skärmar som visar varannan bild.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

"Den allmänna uppfattningen var att storyn helt enkelt inte var tillräckligt bra. Så tyckte både vi de spelare som vi talade med. Därför bestämde jag mig för att kontakta en av mina favoritskribenter, science fiction-författaren Richard Morgan, för att fråga om han ville hjälpa oss med projektet. Morgan var redan ett stort fan av det första Crysis, så han tvekade inte. Det är en ära att ha med honom i laget," berättar Cryteks VD Cevat Yerli för Gamereactor.

Vi spelar Crysis 2 - Gamereactor Sverige

Det verkar i alla fall som de lagt ner extra krut på handlingen i Crysis 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är grafikporren det viktigaste i ett spel då ?

Jag hatar när småungar inte ens orkar bemöda sig att använda punkter, kommatecken och stor bokstav när de skriver samt när de inte ens försöker rätta sin stavning.

Du borde gåförbi vikt väktarna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sinan:

Du borde gåförbi vikt väktarna.

Och vad pratar du om?

Permalänk

eeeee....

Skrivet av Limpuz:

Iaf när de gäller crysis!! Dom står bara för riktigt fin grafik, imo
Tänk dig ett nytt crysis (2,5 år senare) fast med samma grafik som ettan skulle inte funka

Har du en dator som klarar av Crysis idag ? Jag tror inte det, för 2,5 år sedan så låg dom 5 år före, så år 2012 så kommer man kunna köra den på max!

Min dator har problem fortfarande, Obs i max upplösning prata jag om!!! det är 2560x1600!

Jag har i7 som just nu går på 4,5GHz!
och 2 st XFX Radeon HD 5970 2GB Black Edition !

Kan fortfarande inte köra allt på max! Men är det snyggt ? Jag fy fan ! inget som tar den!
Banan : När solen går upp, vid havet, så är det helt underbart !

Så prata inte om att det är gammal och inte är snyggt längre!

Jag har planer på att köpa 3 st GeForce GTX 480 men tvekar på wow skilnad! det får bli nästa gen kort!

Visa signatur

:P

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Tyska Crytek avslöjar att det kommande storspelet Crysis 2 får stöd för stereoskopisk 3D på alla plattformar, inklusive PC.

Läs artikeln

Ligger i Tyskland Ja! Men dom är faktiskt 3 Turkar 3 bröder. Och Nya loggan diggar jag den har stor betydelse!

http://i.neoseeker.com/n/1/cryengine3logo_thumb.jpg

Visa signatur

:P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Cleaner Swe:

Har du en dator som klarar av Crysis idag ? Jag tror inte det, för 2,5 år sedan så låg dom 5 år före, så år 2012 så kommer man kunna köra den på max!

Min dator har problem fortfarande, Obs i max upplösning prata jag om!!! det är 2560x1600!

Jag har i7 som just nu går på 4,5GHz!
och 2 st XFX Radeon HD 5970 2GB Black Edition !

Kan fortfarande inte köra allt på max! Men är det snyggt ? Jag fy fan ! inget som tar den!
Banan : När solen går upp, vid havet, så är det helt underbart !

Så prata inte om att det är gammal och inte är snyggt längre!

Jag har planer på att köpa 3 st GeForce GTX 480 men tvekar på wow skilnad! det får bli nästa gen kort!

Du är ju allmänt dum. Jag kör ett gtx 295 och maxar crysis med 8 ggr kantutjämning i 1920x1200 och får stabil fps och det är ungefär som att köra i 2560x1600 utan kantutjämningen . Ett 5870 ger dig ungefär samma resultat. Sedan kommer crysis 2 vara mindre krävande än vanliga crysis. Har hört av en kompis som jobbar på crytek att det går utmärkt att köra crysis 2 på ett geforce 9800gtx...

Btw, 5970 i crysis, VH, 1920x1200 YouTube - GTX 480 SC Vs HD 5970 OC Crysis Showdown

Average 50 fps ^^

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Hjälpsam

Jag kräver inte att man måste kunna köra med full AA och AF, de kraven är överdrivna.
Så länge ett spel flyter med 2-4AA och 4AF är jag helnöjd, men det brukar vara kalas även utan AA och AF, så länge de flesta övriga inställningarna går att maxa.
Tycker att det är bra att stödet för 3D finns där, även om jag själv föredrar att spela utan 3D, jag blir trött av 3D i längden (kör iofs bara anaglyfisk 3D).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

:d

Någon som vet om det kommer ha DX11 stöd?

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ace89:

Någon som vet om det kommer ha DX11 stöd?

Det kommer det troligtvis att ha.
CryEngine 3 supports DirectX 11 on the PC, so it's pretty much safe to say that Crysis 2 will have support for it as well.
inCrysis - Guide to the game Crysis - Information about Crysis Games and inCrysis

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Inte med 2560x1600 och AA max ! Sorry, det laggar!

Visa signatur

:P