Sli på 9600GT och 9800GT?

Permalänk
Medlem

Sli på 9600GT och 9800GT?

Tjenare Sweclockers.

Jag undrar om man kan köra sli på 9500GT & 9600GT eller 9800GT? Eller måste det vara två av samma exakt samma grafikkort?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

nej du kan inte köra sli på 2 olika kort ,korten måste ha samm kärna som den andra altså 2*9600gt ,minnesstorleken spelar ingen roll när det grafikkort som har mest minne klockar ner det

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

nej du kan inte köra sli på 2 olika kort ,korten måste ha samm kärna som den andra altså 2*9600gt ,minnesstorleken spelar ingen roll när det grafikkort som har mest minne klockar ner det

Okej, tack för ditt svar.

Visa signatur
Permalänk

Inte ens olika mängd grafikminne gillas, utan att man måste stympa det ena programmässigt.SLI-frågor & svar

Citat:

Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory?
When purchasing a second graphics card, you should try to match the memory size so that you are ensured full value and performance from your purchase. However, while it is not recommended, NVIDIA does offer the flexibility to run graphics cards with different sized memory by using CoolBits. Using CoolBits (value set to 18), you can force both of the cards to use the lower of the two memory sizes and operate them together in SLI mode. When dissimilar memory sizes are enabled to work together using CoolBits, the effective memory size for each card becomes the smaller of the memory sizes. Instructions to enable this feature can be found here.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Inte ens olika mängd grafikminne gillas, utan att man måste stympa det ena programmässigt.SLI-frågor & svar

Okay, tack!

Visa signatur