Nytt Grafikkort (ATI 5870)

Permalänk
Medlem

Nytt Grafikkort (ATI 5870)

Jag är i stort behov av ett nytt kort, och jag hade tänkt mig något i stil med radeons 5870-kort. Jag såg för ett par dagar sen att Komplett hade någon prisnedsättning på sitt XFX 5870-kort men de tog precis bort den innan jag hann beställa. Men nu såg jag att Dustin hade en kampanj på ett 5870. SAPPHIRE RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP - Produktinformation

Ser ju onekligen bra ut, men jag tänkte höra om någon hade några invändningar eller rekommendationer angående detta kort innan jag beställer ett. Hur håller det sig jämfört med XFX-kortet?

Permalänk
Medlem

alla 5870 presterar likadant , finns en del kort som är fabriksöverklockade , det handlar oftast om en blygsam ökning som man garanterat kan åstakomma själv.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

alla 5870 presterar likadant , finns en del kort som är fabriksöverklockade , det handlar oftast om en blygsam ökning som man garanterat kan åstakomma själv.

Skönt att höra. Men jag tänkte mer på fläkten och ljudnivån.