Dålig tillgång på HD5850?

Permalänk

Dålig tillgång på HD5850?

Ska köpa dator om ungefär en månad och har spanat efter lite grejer. Bestämt mig för att ATI HD5850 men ser att det är väldigt dålig tillgång på dem. Nu är frågan om jag ska beställa ett nu för att hinna få det eller om jag ska vänta till jag köper datorn och se om det sjunker i pris?

Undrar även om jag kan klara mig på ett 500w nätagg med detta grafikkort + en amd-processor?

Permalänk
Medlem

det är väl ingen dålig tillgång?
Komplett.se

Eller är det en speciell tillverkare/modell du ska ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av diarrehampus:

Ska köpa dator om ungefär en månad och har spanat efter lite grejer. Bestämt mig för att ATI HD5850 men ser att det är väldigt dålig tillgång på dem. Nu är frågan om jag ska beställa ett nu för att hinna få det eller om jag ska vänta till jag köper datorn och se om det sjunker i pris?

Undrar även om jag kan klara mig på ett 500w nätagg med detta grafikkort + en amd-processor?

500w kan du väl nästan (även om det är på gränsen till att belasta agget med 100%, vilket är dumt) köra 2 st 5850s på, så du kan definitivt köra ett 5850 på det. Vad är det för nätagg föressten. Inte ACE hoppas jag?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Skrivet av teejee:

det är väl ingen dålig tillgång?
Komplett.se

Eller är det en speciell tillverkare/modell du ska ha?

Var den på inet med modern warfare 2 men såg nu att de skulle få i lager den 25:e. Tittade på prisjakt på de billigare alternativen där de var slut överallt upp till modellerna för 2900kr+

Skrivet av JoeBlack:

500w kan du väl nästan (även om det är på gränsen till att belasta agget med 100%, vilket är dumt) köra 2 st 5850s på, så du kan definitivt köra ett 5850 på det. Vad är det för nätagg föressten. Inte ACE hoppas jag?

Blir antingen ett Fractal Design Integra 500w eller ett Scythe Kamariki 4 550W 80+

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"