Thermalright introducerar HR-02

Permalänk
Melding Plague

Thermalright introducerar HR-02

Ytterligare en processorkylare är på väg ut från Thermalrights fabriker, och i vanlig ordning handlar det om en påkostad modell med prestanda i den högre skalan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns väldigt dyrt för en kylare där man inte ens får med fläktar..
Det är bäst att den är riktigt bra

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Jo man skulle vilja se en tabell med denna vs andra kylare, spec H50 D:

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

HR-01+ hör väl till de absolut bästa SPCR testat när det gäller extremt låga fläktvarv tack vare att det är glest mellan flänsarna så visst är det där mycket intressant men för det priset? En Scythe Mugen 2 med två fläktar kostar nog mindre än en fläktlös HR-02 och då presterar den garanterat bättre sett till ljudnivå och temperatur. Sänk priset så har vi en vinnare kan jag tro, kanske funkar bra passivt också

Permalänk

Biff stroganof jädrar vilken best undrar om det ens går med push n pull + en fläkt i baken av chassit ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Biff stroganof jädrar vilken best undrar om det ens går med push n pull + en fläkt i baken av chassit ?

Jag gissar att det inte är push pins på den här besten

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jag gissar att det inte är push pins på den här besten

Vad är en push pin ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vad är en push pin ?

Skiten som man sätter fast intels standardkylare med. (Kanske AMD också, vet inte.)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv

Hm, ska bli intressant att se tester på denna, ser riktigt rejäl ut och det blir ett byte från nuvarande kylare till denna om den dels verkar passa samt att jag känner att jag kan kosta på den. Personligen tycker jag det är bra att den säljs utan fläktar, dels för att den marknadsförs som en passiv kylare samt att man slipper betala för fläktar man eventuellt inte vill använda.

Permalänk
Medlem

Det är klart underskattat att ha glest mellan flänsarna.. Det märks efter ett år när andra kylare har tjockat igen med damm.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Skiten som man sätter fast intels standardkylare med. (Kanske AMD också, vet inte.)

Jag skrev push n pull inte push pin men du kanske var ironisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Jag skrev push n pull inte push pin men du kanske var ironisk

Nej, det gjorde du inte, kolla själv inlägget som jag citerade.
Om du inte vet vad push and pull är så är det som på Noctua NH-U12P SE2 att det sitter en fläkt på var sin sida om kylflänsen som drar luften åt samma håll. En knuffar in luft i kylaren (push) och den andra drar ut den (pull).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Biff stroganof jädrar vilken best undrar om det ens går med push n pull + en fläkt i baken av chassit ?

Det jag menade var 2st fläktar i push n pull konfig. och 1st fläkt monterad i chassits bakre del, det jag syftade på var om det kunde få plats pga tornets storlek.

Skrivet av Piece of Cake:

Nej, det gjorde du inte, kolla själv inlägget som jag citerade.
Om du inte vet vad push and pull är så är det som på Noctua NH-U12P SE2 att det sitter en fläkt på var sin sida om kylflänsen som drar luften åt samma håll. En knuffar in luft i kylaren (push) och den andra drar ut den (pull).

Jag är mycket medveten om vad push n pull är du behöver inte bli pissed för en sån liten sak, men jag skrev inte pin nånstans så säg inte att jag gjort det om jag nu inte har gjort det, tack

Jag vill inte vara otrevlig, ville bara förtydliga det jag skrev i mitt första inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vad är en push pin ?

Jo, du har skrivit detta också

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av hakuni:

Jo, du har skrivit detta också

Hm.... där sköt jag mig själv i foten

Permalänk
Medlem

Jag tror den kommer prestera bra med lågt flöde men frågan är om TR inte låtit storleken gått till överstyr nu, Orochi presterar förvisso bra passivt men med fläktar blir den genast betydligt sämre vilket gott och väl även skulle kunna gälla HR-02.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

HR02 har dock lite tätare mellan flänsarna är HR01, så tillsammans med en lågvarvig fläkt borde den vara brutal! Däremot är det möjligt att den inte är så mycket bättre än HR01 helt passiv?

Jag tycker dock den är alldeles för tung, och verkar riskera blir för dyr (även om jag även tror Swec gissar för högt på priset) för att vara intressant för mig personligen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.