Permalänk
Medlem

Flyga själv.

Nästa månad ska jag flyga själv för första gången.
Dom få gånger jag flugit innan så har andra fixat och donat allt med resan.
Så nu har jag lite frågor som jag tänkte att ni kanske kan besvara.

Jag flyger med ryanair, ska checka in online tidigast 15 dagar innan och skriva ut ett papper som jag ska visa upp sen när jag kommer till skavsta.
Står gate nummer och allt på pappret?
Är det via det jag får biljetterna?
Får man biljetten för hemresan samtidigt?

Är som sagt helt ny när det gäller att flyga

//Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Du får biljetterna när du checkar in på flygplatsen, visa upp ditt papper och passet, lämna in ev bagage och så får du biljetter för ner resan. Sedan är det bara att göra samma sak när du åker hem.

Edit: Gate nummer står på biljetten du får där samt på alla skärmar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

När du checkar in får du boarding card, dvs din biljett, du kan välja om du vill skriva ut både till dit och hemresan eller skriva ut hemresan senare.
Skavsta är ingen stor flygplats, så att hitta till din gate kommer inte vara några problem.
Lycka till!

Visa signatur
Permalänk

Och om du undrar något brukar det drälla med flygvärdinnor, vakter osv som du kan fråga.

Permalänk
Medlem

Ahh det låter ju inte alls så svårt.
Det borde man kunna klara av tycker jag

Tack för svaren

//Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Att flyga är inga svårigheter. Men visst är man orolig första gången man flyger själv:) Man vill ju inte gärna att något går fel

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Att flyga är inga svårigheter. Men visst är man orolig första gången man flyger själv:) Man vill ju inte gärna att något går fel

Precis, så jag känner också.
Vill inte stå nere i tyskland och inte komma hem sen

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Det brukar heller inte va så många gater där Ryan Air flyger. Här i göteborg på Säve är det typ bara...3 gater. Och på den i frankfurt var det kanske 10...
Borde inte vara så svårt å hitta mao

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Hedersmedlem

Med Ryanair brukar det vara så att man ska checka in online och skriva ut sitt boardingcard, det lämnar du sen där du checkar in bagagen så får du information om vart du ska ta vägen.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Man kan få checka in online och få sitt boardingpass utskrivet hemma hos sig istället Det kan spara en del tid..
Gatenumret står inte på vare sig biljett eller boardingpass då det kan ändra sig helt plötsligt..
Du kanske kan få biljetterna för hemresan samtidigt men troligen inte..
Pappret du syfter på är säkert E-biljetten

Flög helt själv 2006 till Nederländerna och det var lite pirrigt på den där 2 timmars resan faktiskt men spännande.
Förra året var det till Taiwan.. Jävla resa själv och lite skakigt men kul:P

Får man fråga vart du ska flyga nånstans ?

Permalänk
Musikälskare

Trodde du skulle flyga ett plan själv

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Go kväll på eder alla.

Det är så att jag ska inom de närmsta dagarna kommer själv att ut och resa för fösta gången själv och har lite funderingar.

Det är så att jag ska vara borta i ca: 7 veckor och inte komma att åka tillbaka till Sverige och hemstaden, kommer f.ö. att åka till Norge för att arbeta, det jag är mest intresserad över är, för att slippa ta köpa när jag kommer dit är, tvättmedel, hur känslig är tullen för det? För att jag kommer att ha det i en lite plastburk(f.d. syltburk från coop). Mest intresserad över, är om jag måste kliva åt sidan för att det är suspekt medel, såsom exempel heroin.

Vad säger ni, är det grön för mig eller ska jag ta å helt sonika köpa tvättmedel i Norge?

Är tacksam för snabba svar!

/E

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nej, de strippar ner dig, kroppsvisiterar och förhör dig inför absolut alla på flygplatsen.. Klart de tar dig åt sidan..

Sen ser man skillnad på heroin och tvättmedel ? Om inte annat känner man det på lukten..

Permalänk
Avstängd

Nu reder vi ut detta då

Hos Ryanair checkar man in på nätet och skriver ut sina boarding pass. Har du valt att resa med ett incheckat bagage letar du upp rätt "bag-drop" på flygplatsen där du lämpar av väskan, reser du med bara handbagage beger du dig direkt till säkerhetskontrollen.

Gate står inte på boardingpasset utan det står på skärmar på flygplatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Nu reder vi ut detta då

Hos Ryanair checkar man in på nätet och skriver ut sina boarding pass. Har du valt att resa med ett incheckat bagage letar du upp rätt "bag-drop" på flygplatsen där du lämpar av väskan, reser du med bara handbagage beger du dig direkt till säkerhetskontrollen.

Gate står inte på boardingpasset utan det står på skärmar på flygplatsen.

Så jag ska alltså inte gå någonstans för att få en riktig biljett? är det utskrivna pappret som går som en biljett då?

Edit: Läste ignom lite mer på ryanairs hemsida.
"Ryanair är ett biljettlöst flygbolag, och kunder som anger en giltig e-postadress när de bokar online eller via ett Ryanair call-center kommer att få en resplan via e-post, som innehåller bokningsnummer och uppgifter om flygen."

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JOnkan:

Så jag ska alltså inte gå någonstans för att få en riktig biljett? är det utskrivna pappret som går som en biljett då?

Edit: Läste ignom lite mer på ryanairs hemsida.
"Ryanair är ett biljettlöst flygbolag, och kunder som anger en giltig e-postadress när de bokar online eller via ett Ryanair call-center kommer att få en resplan via e-post, som innehåller bokningsnummer och uppgifter om flygen."

MVH Johnny

Du väljer att skriva ut ditt boardingpass när du checkar in online.. Har du inte checkat in online är det din E-biljett du har..

Permalänk
Skrivet av flashen:

Trodde du skulle flyga ett plan själv

Precis vad jag trodde också. Jag vart lite chockad när han skrev att han skulle flyga för RyanAir, tänkte direkt "Stackars passagerarna!".

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡